Accions

Fòrum d'avisos i notícies: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
 
Línia 10: Línia 10:
'''Creació del Fòrum de notícies'''
'''Creació del Fòrum de notícies'''


No es pot crear a través de l'eina "Afegeix un recurs o activitat". Possiblement, s'haurà creat automàticament amb l'aula virtual. Si no és així, es pot activar mitjançant el diàleg Configuració > Administració del curs > Edita paràmetres > Notícies per mostrar. Aquest diàleg controla el bloc lateral "Últimes notícies" i, si triem un nombre positiu aquí, el Fòrum de notícies es crearà. Hem explicat aquest procés en més detall al blog de la Unitat de Suport a la Docència, Donar d'alta el Tauler de professorat.
No es pot crear a través de l'eina "Afegeix un recurs o activitat".  
 
Possiblement, s'haurà creat automàticament amb l'aula virtual.  
 
Si no és així, es pot activar des de l'apartat Paràmetres del curs.
[[Fitxer:AltaTaulerProfessorat.png|center|miniatura|657x657px]]
 
En l'apartat ''Aparença'', en el camp ''Anuncis per mostrar'', cal tenir seleccionat un nombre major de 0.
[[Fitxer:NombreAnuncisTaulerProfessorat.png|center|miniatura|586x586px]]
 
Aquest diàleg controla el bloc lateral "Últimes notícies" i, si triem un nombre positiu aquí, el Fòrum de notícies es crearà.


Cada curs hauria de tenir només un fòrum de notícies. Els missatges que es publiquen en aquest fòrum apareixen també al bloc "Últimes notícies" (un bloc, en aquest sentit, és una secció lateral emmarcada a la pàgina).  
Cada curs hauria de tenir només un fòrum de notícies. Els missatges que es publiquen en aquest fòrum apareixen també al bloc "Últimes notícies" (un bloc, en aquest sentit, és una secció lateral emmarcada a la pàgina).  
És possible que aquest fòrum s'hagi afegit al final de la secció general de l'aula Moodle: caldrà reanomenar-lo i ubicar-lo allà on pertoqui (preferiblement a l'inici de l'aula).





Revisió de 16:27, 22 nov 2023


Aquest fòrum, que anomenem el Tauler del professorat (tradicionalment a la UVic-UCC), és un fòrum especial d'avisos. A diferència dels altres fòrums, aquí només poden enviar missatges el professorat. Per això que "tauler" és millor nom, que "fòrum".

Aquí notificarem qualsevol informació d’interès per als estudiants en relació amb l’assignatura (recordatoris, informacions de canvi de classe, informació de tutories...).

És l’espai de comunicació unidireccional del professor amb l’alumnat.


Creació del Fòrum de notícies

No es pot crear a través de l'eina "Afegeix un recurs o activitat".

Possiblement, s'haurà creat automàticament amb l'aula virtual.

Si no és així, es pot activar des de l'apartat Paràmetres del curs.

AltaTaulerProfessorat.png

En l'apartat Aparença, en el camp Anuncis per mostrar, cal tenir seleccionat un nombre major de 0.

NombreAnuncisTaulerProfessorat.png

Aquest diàleg controla el bloc lateral "Últimes notícies" i, si triem un nombre positiu aquí, el Fòrum de notícies es crearà.

Cada curs hauria de tenir només un fòrum de notícies. Els missatges que es publiquen en aquest fòrum apareixen també al bloc "Últimes notícies" (un bloc, en aquest sentit, és una secció lateral emmarcada a la pàgina).

És possible que aquest fòrum s'hagi afegit al final de la secció general de l'aula Moodle: caldrà reanomenar-lo i ubicar-lo allà on pertoqui (preferiblement a l'inici de l'aula).


Recomanacions

  • El Tauler del professorat ha de ser el canal per defecte per a les comunicacions del professorat als estudiants en conjunt, fora de les sessions de classe presencial.
  • En aquest sentit és molt superior als missatges emergents de Moodle i els missatges de correu electrònic, que no queden arxivats a l'aula virtual del curs i que són molt difícils de consultar de manera històrica.
  • Cal potenciar l'ús del Tauler de professorat, tenint en compte que no hi ha d'haver més d'un fòrum d'aquest tipus a l'aula virtual.
  • No s'ha de fer servir textos estàtics a la pàgina principal del curs ("Etiquetes" de Moodle) per enviar missatges als estudiants. Textos d'aquest tipus distorcionen l'estructura de l'aula i resten a la vista, sense tenir sentit, després del seu ús.