Accions

Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC): diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Línia 1: Línia 1:
=== Què és ===
=== Què és ===
El mètode ABP parteix de la idea que l'estudiant aprèn de manera més adequada quan té la possibilitat d'experimentar, assajar o, senzillament, indagar sobre la naturalesa de fenòmens i activitats quotidianes. Així, les situacions problema que són la base del mètode es basen en situacions complexes del món real. A més, l'aprenentatge és més estimulant quan es plantegen preguntes que requereixen l'esforç intel·lectual de l'estudiant i no la simple repetició d'una rutina de treball apresa; i, quan inicialment no s'ofereix als estudiants tota la informació necessària per solucionar el problema, sinó que són ells els que han d'identificar, trobar i utilitzar els recursos necessaris.  
El mètode ABP parteix de la idea que l'estudiant aprèn de manera més adequada quan té la possibilitat d'experimentar, assajar o, senzillament, indagar sobre la naturalesa de fenòmens i activitats quotidianes. Així, les situacions problema que són la base del mètode es basen en situacions complexes del món real. A més, l'aprenentatge és més estimulant quan es plantegen preguntes que requereixen l'esforç intel·lectual de l'estudiant i no la simple repetició d'una rutina de treball apresa; i, quan inicialment no s'ofereix als estudiants tota la informació necessària per solucionar el problema, sinó que són ells els que han d'identificar, trobar i utilitzar els recursos necessaris.  
De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf
De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf



Revisió del 11:25, 22 jul 2022

Què és

El mètode ABP parteix de la idea que l'estudiant aprèn de manera més adequada quan té la possibilitat d'experimentar, assajar o, senzillament, indagar sobre la naturalesa de fenòmens i activitats quotidianes. Així, les situacions problema que són la base del mètode es basen en situacions complexes del món real. A més, l'aprenentatge és més estimulant quan es plantegen preguntes que requereixen l'esforç intel·lectual de l'estudiant i no la simple repetició d'una rutina de treball apresa; i, quan inicialment no s'ofereix als estudiants tota la informació necessària per solucionar el problema, sinó que són ells els que han d'identificar, trobar i utilitzar els recursos necessaris.

De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf

Què hem de tenir en compte

Altres informacions i ajudes d'interès