Accions

Diferència entre revisions de la pàgina «Opcions de configuració de la reunió amb MS Teams»

De Recursos docents

Línia 4: Línia 4:
 
Les opcions d'una reunió de MS Teams inclouen diverses qüestions que condicionen el desenvolupament de la sessió, entre elles els permisos que tindran els/les assistents.  
 
Les opcions d'una reunió de MS Teams inclouen diverses qüestions que condicionen el desenvolupament de la sessió, entre elles els permisos que tindran els/les assistents.  
  
Si la reunió s'ha programat des de MS Teams directament, es poden configurar en el moment de crear-la.  
+
Si la reunió s'ha programat des de MS Teams directament, es poden configurar en el moment de crear-la o bé es pot tornar a entrar en la convocatòria. [[Fitxer:Opcions de configuració de la reunió de MS Teams.png|alt=Opcions de configuració de la reunió de MS Teams|center|miniatura|815x815px]]
  
Si s'ha programat amb MS Outlook, cal tornar a entrar a la convocatòria per editar-les clicant ''Opcions de la reunió''. [[Fitxer:Opcions de configuració de la reunió de MS Teams des de l'Outlook.png|alt=Opcions de configuració de la reunió de MS Teams des de l'Outlook|center|miniatura|1135x1135px]]Es recomana consultar-les abans de començar la reunió per valorar si cal modificar-les, tot i que també es poden fer canvis durant la reunió.  
+
Si s'ha programat amb MS Outlook, cal tornar a entrar a la convocatòria per editar-les clicant ''Opcions de la reunió''. [[Fitxer:Opcions de configuració de la reunió de MS Teams des de l'Outlook.png|alt=Opcions de configuració de la reunió de MS Teams des de l'Outlook|center|miniatura|756x756px]]Es recomana consultar-les abans de començar la reunió per valorar si cal modificar-les, tot i que també es poden fer canvis durant la reunió.
  
[[Fitxer:Opcions reunió1.png|alt=Opcions de configuració de la reunió|center|marc]]
+
=== Què es pot fer ===
 +
[[Fitxer:Opcions reunió1.png|alt=Opcions de configuració de la reunió|center|marc]]Es pot:
 +
# Habilitar la sala d'espera de la reunió per un conjunt de persones. Aquesta evita que els participants s'uneixin a una reunió fins que un organitzador, un co-organitzador o un moderador els admeti. Consulteu les diferents [https://support.microsoft.com/es-es/office/usar-la-sala-de-espera-en-las-reuniones-de-microsoft-teams-eaf70322-d771-4043-b595-b40794bac057 opcions i recomanacions] de Microsoft.
 +
# Permetre que qualsevol persona que s'uneixi a la reunió per telèfon pugui entrar sense passar per la sala d'espera.
 +
#Activar el seguiment de qui s'uneix o surt de la reunió.
 +
#Afegir co-organitzadors (màxim 10) per tenir més ajuda a l'hora d'administrar la reunió. Cal tenir en compte que:
 +
#*han de ser assistents obligatoris de la reunió
 +
#*tenen els mateixos privilegis que els organitzadors excepte administrar la gravació de la reunió i treure o modificar el rol de l'organitzador de la reunió
 +
#*els usuaris externs no poden ser co-organitzadors
 +
#*per poder administrar sales per a grups petits han de ser de la mateixa organització que l'organitzador de la reunió.
 +
#Limitar el permís de compartir pantalla segons els rols dels assistents. Consulteu el detall dels [https://support.microsoft.com/es-es/office/roles-en-las-reuniones-de-microsoft-teams-c16fa7d0-1666-4dde-8686-0a0bfe16e019?ui=en-us&rs=en-us&ad=us rols en una reunió de MS Teams] (Microsoft).
 +
#Deshabilitar que els assistents utilitzin el micròfon.
 +
#Deshabilitar que els assistents utilitzin la càmera.
 +
#Activar l’enregistriment automàtica de la sessió en iniciar-se aquesta.
 +
#*la gravació es comparteix al xat de la reunió per defecte
 +
#*si es vol enregistrar però no es vol compartir cal que l’organitzador elimini els permisos a través de l'enregistrament allotjat a l'MS OneDrive o SharePoint.
 +
#Habilitar el xat durant i/o després de la reunió.
 +
[[Fitxer:Opcions reunió2.png|alt=Opcions de configuració de la reunió|center|marc]]
  
# La sala d'espera de la reunió evita que els participants s'uneixin a una reunió fins que un organitzador, un co-organitzador o un moderador els admeti. Quan les persones són a la sala d'espera es notifica i poden triar quan admetre'ls a la reunió. En el desplegable podeu decidir qui pot evitar la sala d'espera. Consulteu les diferents [https://support.microsoft.com/es-es/office/usar-la-sala-de-espera-en-las-reuniones-de-microsoft-teams-eaf70322-d771-4043-b595-b40794bac057 opcions i recomanacions] sobre aquest punt (Microsoft).
+
10. Habilitar un canal de preguntes i respostes, anònimes o no, que pot ser moderat. Consulteu les diferents [https://support.microsoft.com/es-es/office/q-a-en-las-reuniones-de-microsoft-teams-f3c84c72-57c3-4b6d-aea5-67b11face787 opcions i recomanacions] de Microsoft.
# Podeu permetre que qualsevol persona que s'uneixi a la reunió per telèfon pugui entrar sense passar per la sala d'espera.
+
 
#Podeu habilitar aquesta opció per fer un seguiment de qui s'uneix o surt de la reunió.
+
11. Permetre l'ús de les reaccions per als assistents de la reunió.  
#És recomanable afegir co-organitzadors (màxim 10) per tenir més ajuda a l'hora d'administrar la reunió, la sala d'espera i les sales de sessió de subgrup. Primer cal haver-lo afegit com a assistent obligatori a la reunió. Els co-organitzadors tenen els mateixos privilegis que els organitzadors excepte administrar la gravació de la reunió i treure o modificar el rol de l'organitzador de la reunió. Cal tenir en compte que els usuaris externs no poden ser co-organitzadors i per poder administrar sales per a grups petits han de ser de la mateixa organització que l'organitzador de la reunió.
 
#Podeu limitar els rols dels assistents a la reunió perquè s'uneixin com a assistents o com a moderadors. Consulteu el detall dels [https://support.microsoft.com/es-es/office/roles-en-las-reuniones-de-microsoft-teams-c16fa7d0-1666-4dde-8686-0a0bfe16e019?ui=en-us&rs=en-us&ad=us rols en una reunió de MS Teams] (Microsoft).
 
#Podeu deshabilitar que els assistents utilitzin el micròfon.
 
#Podeu deshabilitar que els assistents utilitzin la càmera.
 
#Podeu configurar que s’enregistri automàticament la sessió a l'obrir la reunió. La gravació es comparteix al xat de la reunió per defecte. Si es vol enregistrar però no es vol compartir cal que l’organitzador elimini els permisos a través del OneDrive.
 
#L'opció de permetre el xat de la reunió us permet decidir si els assistents poden utilitzar el xat de la reunió i si es pot utilitzar el xat un cop finalitzada la reunió.
 
[[Fitxer:Opcions reunió2.png|alt=Opcions de configuració de la reunió|center|marc]]
 
  
10. Podeu habilitar un canal de comunicació específic i permetre que els assistents facin preguntes, publiquin respostes i publiquin de manera anònima durant una reunió. Aquest canal de comunicació pot ser moderat o no. Consulteu les diferents [https://support.microsoft.com/es-es/office/q-a-en-las-reuniones-de-microsoft-teams-f3c84c72-57c3-4b6d-aea5-67b11face787 opcions i recomanacions] sobre aquest punt (Microsoft).
+
12. Activar la interpretació lingüística. Cal:  
  
11. Podeu deshabilitar les reaccions per als assistents de la reunió.  
+
* definir la llengua d’origen i la de destinació
 +
* el/la intèrpret professional ha de ser una/a assistents obligatoris a la reunió.
  
12. Podeu habilitar la interpretació lingüística i definir la llengua d’origen i la de destinació. Per afegir un intèrpret professional a la reunió que pugui traduir l'idioma de l'orador a l'instant cal haver-los afegit com a assistents obligatoris a la reunió.
 
  
  
Si programeu la reunió des del calendari Outlook podreu, a més, habilitar l'informe d'assistència de la reunió per veure detalls com el temps de connexió dels assistents o durada de la reunió, entre d'altres. Això us permetrà generar, veure i descarregar l'informe. En les reunions programades per MS Teams aquesta opció ve per defecte.
+
Si programeu la reunió des del calendari MS Outlook podreu, a més, habilitar l'informe d'assistència de la reunió per veure detalls com el temps de connexió dels assistents o durada de la reunió, entre d'altres. Això us permetrà generar, veure i descarregar l'informe. En les reunions programades per MS Teams aquesta opció ve per defecte.

Revisió del 09:57, 1 set 2023

Què són

Les opcions d'una reunió de MS Teams inclouen diverses qüestions que condicionen el desenvolupament de la sessió, entre elles els permisos que tindran els/les assistents.

Si la reunió s'ha programat des de MS Teams directament, es poden configurar en el moment de crear-la o bé es pot tornar a entrar en la convocatòria.

Opcions de configuració de la reunió de MS Teams

Si s'ha programat amb MS Outlook, cal tornar a entrar a la convocatòria per editar-les clicant Opcions de la reunió.

Opcions de configuració de la reunió de MS Teams des de l'Outlook

Es recomana consultar-les abans de començar la reunió per valorar si cal modificar-les, tot i que també es poden fer canvis durant la reunió.

Què es pot fer

Opcions de configuració de la reunió

Es pot:

  1. Habilitar la sala d'espera de la reunió per un conjunt de persones. Aquesta evita que els participants s'uneixin a una reunió fins que un organitzador, un co-organitzador o un moderador els admeti. Consulteu les diferents opcions i recomanacions de Microsoft.
  2. Permetre que qualsevol persona que s'uneixi a la reunió per telèfon pugui entrar sense passar per la sala d'espera.
  3. Activar el seguiment de qui s'uneix o surt de la reunió.
  4. Afegir co-organitzadors (màxim 10) per tenir més ajuda a l'hora d'administrar la reunió. Cal tenir en compte que:
    • han de ser assistents obligatoris de la reunió
    • tenen els mateixos privilegis que els organitzadors excepte administrar la gravació de la reunió i treure o modificar el rol de l'organitzador de la reunió
    • els usuaris externs no poden ser co-organitzadors
    • per poder administrar sales per a grups petits han de ser de la mateixa organització que l'organitzador de la reunió.
  5. Limitar el permís de compartir pantalla segons els rols dels assistents. Consulteu el detall dels rols en una reunió de MS Teams (Microsoft).
  6. Deshabilitar que els assistents utilitzin el micròfon.
  7. Deshabilitar que els assistents utilitzin la càmera.
  8. Activar l’enregistriment automàtica de la sessió en iniciar-se aquesta.
    • la gravació es comparteix al xat de la reunió per defecte
    • si es vol enregistrar però no es vol compartir cal que l’organitzador elimini els permisos a través de l'enregistrament allotjat a l'MS OneDrive o SharePoint.
  9. Habilitar el xat durant i/o després de la reunió.
Opcions de configuració de la reunió

10. Habilitar un canal de preguntes i respostes, anònimes o no, que pot ser moderat. Consulteu les diferents opcions i recomanacions de Microsoft.

11. Permetre l'ús de les reaccions per als assistents de la reunió.

12. Activar la interpretació lingüística. Cal:

  • definir la llengua d’origen i la de destinació
  • el/la intèrpret professional ha de ser una/a assistents obligatoris a la reunió.


Si programeu la reunió des del calendari MS Outlook podreu, a més, habilitar l'informe d'assistència de la reunió per veure detalls com el temps de connexió dels assistents o durada de la reunió, entre d'altres. Això us permetrà generar, veure i descarregar l'informe. En les reunions programades per MS Teams aquesta opció ve per defecte.