Bones pràctiques de reunions amb MS Teams

Per utilitzar les trucades de MS Teams amb la màxima seguretat, i aprofitar totes les funcionalitats que ens ofereix, hem preparat un llistat amb els principals aspectes per tenir en compte.

Abans de la sessió

• Invita les persones que participaran a la sessió.
  • Crea un espai de comunicació escrita abans de la sessió.
  • Descarrega l’última versió del client d’escriptori de MS Teams (si fas servir el client en lloc de la versió del navegador).
  • Assegura’t que tens una bona connexió a internet i que el micròfon i auriculars funcionen correctament. Es pot comprovar al client d’escriptori de MS Teams (Configuració / Dispositius / Fes una trucada de prova).
  • Il·lumina’t bé la cara.
  • Fes servir micròfon i auriculars externs.
  • Assegura’t que coneixes bé i utilitzes els controls de seguretat que MS Teams ofereix durant la reunió. Per exemple, la sala d'espera.
  • Assegura't que tens la reunió ben configurada.
  • No habilitis la gravació per defecte (Guia per a l’enregistrament i conservació de material audiovisual. Comunitat > Institució > Legislació universitària > UVic-UCC > Comunitat universitària > Serveis de suport a l'activitat universitària.
  • Habilita una sala d’espera.
  • Habilita el xat només durant la reunió.
  • Amb un nou grup, deixa un temps al principi de la sessió i un canal alternatiu (p.e. correu electrònic, fòrum d'aula Moodle) per gestionar incidències.

Durant la sessió

• Si cal, demana que les persones es reanomenin.
  • Incentiva l’ús del xat de forma ordenada.
  • Comunica la dinàmica de la sessió.
  • Fes servir les eines interactives de MS Teams (xat, reaccions, sales per a grups petits, compartir...).
  • Controla l’ús compartit de pantalla.
  • A la part final d’una sessió gravada, ofereix uns minuts sense gravació perquè es pugui parlar amb més llibertat.
  • “Finaliza” la sessió per a tothom.

Després de la sessió

Per conèixer millor les prestacions de les sessions de MS Teams pots contactar-nos utilitzant l'URespon de la UDUTE