Crear una tasca a Moodle i trametre el portafolis

En aquesta pàgina t'expliquem com crear una tasca a Moodle per permetre la tramesa d’un portafolis en una tasca de Moodle i com fer aquesta tramesa.

Crear una tasca a Moodle per trametre el portafolis

Per crear una tasca a Moodle activa l’edició de l’aula, clica Afegeix una activitat o recurs a la secció on vols posar la tasca i selecciona l’activitat Tasca.

N1.png

Configura tots els apartats de la tasca com qualsevol altra de Moodle, excepte en l’apartat Tipus de tramesa, on hauràs de seleccionar Mahara portfolio i desmarcar les altres opcions.

En l’opció de bloquejar les pàgines et recomanem escollir la segona, sí, mantenir bloquejades. Amb aquesta opció el portafolis de l’estudiant no es podrà tornar a editar. (Si l’estudiant vol continuar editant el seu portafolis després de fer-lo servir en una tramesa, caldrà crear-ne una còpia a Mahara.)

N2.png

Un cop configurats els paràmetres de la tasca selecciona “Desa els canvis i torna al curs”.

Trametre el portafolis a una tasca de Moodle

Per trametre el portafolis a una tasca de Moodle l’estudiant haurà d’entrar dins l’activitat i seleccionar “Afegeix la tramesa”.

N3.png

S’obre una finestra nova on es pot seleccionar la pàgina o col·lecció del portafolis que es vol trametre a l’activitat de Moodle. Un cop seleccionada cal desar els canvis.

N4.png

S’obrirà una finestra nova amb l’estat de la tramesa com a esborrany i ens apareixerà una fila amb el portafolis de Mahara que cal seleccionar. Un cop comprovat que és el portafolis que es vol lliurar cal seleccionar “Tramet la tasca”.

N5.png

Es demana que es confirmi la tramesa. Per fer-ho cal seleccionar el camp obligatori i clicar “Continua”.

N6.png

Un cop fets tots els passos a “Estat de la tramesa” es visualitzarà “S’ha tramès per qualificar”.

Visualitzar les trameses dels estudiants

Perquè el professorat pugui visualitzar les trameses dels estudiants, cal entrar a l’activitat per veure un resum del nombre de lliuraments en estat d’esborrany i el nombre de lliuraments fets. Selecciona “Visualitza totes les trameses”.

N8.png

S’obrirà una finestra nova de qualificació de l’activitat portafolis on podràs visualitzar el portafolis. Clicant l’opció “Edita” podràs Qualificar el portafolis, suprimir la tramesa o revertir la tramesa a esborrany.

N9.png

Conclusió

La integració de Mahara (portafolis) amb Moodle (plataforma d’aprenentatge) permet combinacions potents entre els dos sistemes. Popularment, a les xarxes aquest binomi es diu “Mahoodle”. De cara al futur, hi haurà noves possibilitats, segurament, per exemple, a la gestió de treballs transversals i de competències. Caldrà restar atents a les pròximes notícies.