Zoom
De Recursos docents
Què és
El mes de novembre 2023 la llicència campus UVic de Zoom va terminar. Els comptes Zoom UVic encara existeixen i s'hi poden accedir des del Campus Virtual però algunes prestacions ja no estan disponibles per a la gran majoria de persones usuàries (principalment, una limitació de 40 minuts de durada de la reunió, sense poder gravar-la al núvol). En cas de dubtes, cal fer una consulta a URespon UDUTE.
Zoom és l'eina de videoconferència que la UVic-UCC ha posat a disposició de la comunitat de la UVic-UCC des del curs 2020-2021 (concretament a partir del mes de novembre del 2020).
Cada professorat i personal d'administració i servei disposem d'una llicència (Zoom Meeting) que podem gestionar des del web de Zoom.
La UVic disposa d'un complement Zoom Webinar de fins a 500 participants per a la realització d’esdeveniments institucionals en format taula rodona. Zoom Webinar permet organitzar actes grans sense contacte directe entre les persones assistents, amb possibilitat d’inscripció prèvia i seguiment de participació.
Què podem fer
- Com activar i utilitzar el teu compte Zoom de la UVic-UCC
- L’activitat Zoom a Moodle
- Com programar una reunió de Zoom Meeting Si no programem la sessió des de l'aula Moodle, us expliquem el procés de com programar una reunió. Algunes opcions no coincideixen, des del compte de Zoom hi ha més control d’algunes configuracions
- Eines i recursos de Zoom Meeting Un cop programada la reunió amb la llicència Zoom Meeting (que és la que té el professorat de la UVic-UCC), ja podrem iniciar la sessió des del nostre compte de Zoom. Descobreix les eines i recursos de què disposes.
- Fer votacions amb Zoom Mentre s’està fent una videconferència amb Zoom es poden llançar fins a 25 enquestes/votacions. T'expliquem com fer-ho.
- Informes d’una videoconferència amb Zoom Quan hem acabat una videconferència amb Zoom, podem obtenir diferents informes/registres d’aquesta. Podem treure informes d'assistència, resultats de les enquestes fetes durant la sessió, obtenir l'enregistrament i el xat fet en local o al núvol.
- Com programar una sessió de Zoom Webinar Zoom Webinar és un complement (de pagament mensual) que permet organitzar actes grans sense contacte directe entre el públic assistent i es fa servir per a actes públics de dinàmica semblant a una taula rodona. L’estructura del seminari és més jeràrquica i permet un major control de la sessió per part de l’amfitrió.
- Eines i recursos de Zoom Webinar
- Enregistrament de vídeos a casa. Escenografia i recursos Per una òptima posada en escena, i especialment si gravem la sessió, cal vetllar per les condicions de la comunicació (escenografia: la disposició dels elements, el vestuari, la il·luminació, etc.)
- Protocol d'actes amb component en línia
- Sala de reunions personal de Zoom
- Compartir pantalla amb Zoom
- Aspectes bàsics per al correcte funcionament d'una sessió de Zoom
- Com utilitzar Wooclap amb Zoom
- Com passar els enregistraments de Zoom a Medial
Altres informacions i ajudes d'interès
- Canal Zoom de YouTube
- Canals d’ajuda (Zooml)
- Comparativa entre Zoom Meeting i Zoom Webinar (Zoom)
- Rols dins d’una sessió de Zoom (Zoom)
- Com personalitzar la disposició del vídeo (Zoom)
- Comparativa del client d'escriptori, l'aplicación móbil i el client web (Zoom)
- Novetats Zoom setembre 2021 (Focus mode i Compartir pantalla en les sales petites des de la sala principal).