Accions

Aprenentatge i servei (ApS): diferència entre les revisions

De Recursos docents

(Es crea la pàgina amb «=== Què és === === Què hem de tenir en compte === === Altres informacions i ajudes d'interès ===».)
 
Cap resum de modificació
 
(Hi ha una revisió intermèdia del mateix usuari que no es mostren)
Línia 1: Línia 1:
{{Template:ModelFormacio}}
=== Què és ===
=== Què és ===
L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Implica el desenvolupament, dins l’assignatura, d’un projecte de cooperació amb institucions o agents socials del territori. Suposa una relació d’intercanvi mutu entre universitat i institucions amb un clar impacte en la formació de l’estudiantat. El seu desplegament implica major coordinació (entre universitat i institucions), major seguiment dels projectes específics (atès que s’ajusten a la singularitat de la institució col·laboradora) que s’estiguin fent i major diversificació de les propostes i per tant, de tutorització.  


=== Què hem de tenir en compte ===
=== Què hem de tenir en compte ===


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf

Revisió de 15:56, 1 ago 2023

Què és

L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Implica el desenvolupament, dins l’assignatura, d’un projecte de cooperació amb institucions o agents socials del territori. Suposa una relació d’intercanvi mutu entre universitat i institucions amb un clar impacte en la formació de l’estudiantat. El seu desplegament implica major coordinació (entre universitat i institucions), major seguiment dels projectes específics (atès que s’ajusten a la singularitat de la institució col·laboradora) que s’estiguin fent i major diversificació de les propostes i per tant, de tutorització.  

Què hem de tenir en compte

Altres informacions i ajudes d'interès

De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf