Accions

Aules híbrides: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 1: Línia 1:
{{Template:AltresEntorns}}
{{Template:AltresEntorns}}
=== Què són ===
=== Què són ===
La UVic-UCC, d’acord amb el sistema universitari català, va preparar un model híbrid de docència presencial i virtual per al curs 2020-2021. Es tracta d’un model flexible per poder adaptar la metodologia docent i els processos d’avaluació a qualsevol situació (presencial/online), en qualsevol moment i durant qualsevol període de temps en funció de les exigències de la pandèmia i dels requeriments formatius dels estudis.


=== Què podem fer ===
Una part significativa d’aquesta aposta és la preparació d’uns espais docents multifuncionals, les anomenades aules híbrides. En aquests moments (abril 2022) la UVic-UCC ha tornat a la docència presencial però tot i així disposa d’aules híbrides a gairebé tots els centres docents:


* [https://mon.uvic.cat/udute/funcionament-de-les-noves-aules-hibrides/ Funcionament de les noves aules híbrides]
* Edificis de Miramarges
* Edifici de Torre dels Frares
* Facultat de Medicina (Vic i Manresa)
* Edifici de Can Muntanyola
 
Aquestes aules híbrides es fan servir per donar una solució àgil a tota una sèrie de contextos docents especials, a la formació contínua, per a activitats complementàries, … Per reservar una aula híbrida, cal contactar la secretaria de centre.
 
=== Com posar en marxa una sessió d’aula híbrida UVic ===
A tall d’exemple, fem aquestes instruccions en base a la disposició de l’aula B103.
 
Passos a seguir per posar en marxa una sessió d’aula híbrida a la UVic:
[[Fitxer:Esquema aules.png|center|miniatura|510x510px]]
A continuació, expliquem en detall cadascun dels punts anteriors.
 
==== 1. Engegar el projector i l’ordinador de l’aula ====
Cal obrir l’armari, engegar l’ordinador, la pantalla de taula i el projector (amb el comandament). El comandament del projector es fa servir amb el botó vermell, estirant el braç i apropant-lo al projector (que està penjat del sostre). Quan s’engega, el llumet es posa verd i el projector sincronitza amb l’ordinador automàticament.
 
Si hi ha llum extern, és aconsellable tancar les cortines. També caldrà baixar manualment la pantalla retràctil del projector.
 
Podem entrar a l’ordinador amb les nostres credencials del Campus Virtual.
 
Amb aquesta disposició ja podem fer una exposició de tipus magistral davant un grup presencial.


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===

Revisió del 14:08, 5 ago 2023

Què són

La UVic-UCC, d’acord amb el sistema universitari català, va preparar un model híbrid de docència presencial i virtual per al curs 2020-2021. Es tracta d’un model flexible per poder adaptar la metodologia docent i els processos d’avaluació a qualsevol situació (presencial/online), en qualsevol moment i durant qualsevol període de temps en funció de les exigències de la pandèmia i dels requeriments formatius dels estudis.

Una part significativa d’aquesta aposta és la preparació d’uns espais docents multifuncionals, les anomenades aules híbrides. En aquests moments (abril 2022) la UVic-UCC ha tornat a la docència presencial però tot i així disposa d’aules híbrides a gairebé tots els centres docents:

  • Edificis de Miramarges
  • Edifici de Torre dels Frares
  • Facultat de Medicina (Vic i Manresa)
  • Edifici de Can Muntanyola

Aquestes aules híbrides es fan servir per donar una solució àgil a tota una sèrie de contextos docents especials, a la formació contínua, per a activitats complementàries, … Per reservar una aula híbrida, cal contactar la secretaria de centre.

Com posar en marxa una sessió d’aula híbrida UVic

A tall d’exemple, fem aquestes instruccions en base a la disposició de l’aula B103.

Passos a seguir per posar en marxa una sessió d’aula híbrida a la UVic:

Esquema aules.png

A continuació, expliquem en detall cadascun dels punts anteriors.

1. Engegar el projector i l’ordinador de l’aula

Cal obrir l’armari, engegar l’ordinador, la pantalla de taula i el projector (amb el comandament). El comandament del projector es fa servir amb el botó vermell, estirant el braç i apropant-lo al projector (que està penjat del sostre). Quan s’engega, el llumet es posa verd i el projector sincronitza amb l’ordinador automàticament.

Si hi ha llum extern, és aconsellable tancar les cortines. També caldrà baixar manualment la pantalla retràctil del projector.

Podem entrar a l’ordinador amb les nostres credencials del Campus Virtual.

Amb aquesta disposició ja podem fer una exposició de tipus magistral davant un grup presencial.

Altres informacions i ajudes d'interès