Accions

Aules híbrides: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Línia 54: Línia 54:
Fitxer:Camera-que-enfoca-a-lestudiantat-237x300.png|Càmera que enfoca l’estudiantat
Fitxer:Camera-que-enfoca-a-lestudiantat-237x300.png|Càmera que enfoca l’estudiantat
</gallery>
</gallery>
==== 4. Monitor lateral ====
[[Fitxer:TV-150x150.png|esquerra|miniatura|Monitor lateral]]
El monitor lateral és el lloc d’exposició de la galeria d’estudiantat que segueix la sessió cadascú des de casa seva. Cal engegar-lo amb el comandament.
=== Comandaments ===
El micròfon/altaveu disposa d’un comandament a distància que permet regular el volum i emmudir el so. Cada càmera també disposa d’un comandament a distància, amb el qual es pot apropar o allunyar la vista o, en el cas de la càmera de l’estudiantat, reorientar el punt de mira.
En total, hi ha com a mínim cinc comandaments a l’aula, els quals haurien d’estar etiquetats per evitar confusions.
Els comandaments a distància de les dues càmeres de l’Aula B103 es veuen a les dues imatges següents.
A més, hi ha el comandament del projector (imatge a dalt) i el comandament de la pantalla lateral, el qual també es veu a la dreta.
Recomanem mantenir a Secretaria de centre unes pil·les de recanvi per a aquests dispositius.
Instruccions del comandament de la càmera del professorat:


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===

Revisió del 14:18, 5 ago 2023

Què són

La UVic-UCC, d’acord amb el sistema universitari català, va preparar un model híbrid de docència presencial i virtual per al curs 2020-2021. Es tracta d’un model flexible per poder adaptar la metodologia docent i els processos d’avaluació a qualsevol situació (presencial/online), en qualsevol moment i durant qualsevol període de temps en funció de les exigències de la pandèmia i dels requeriments formatius dels estudis.

Una part significativa d’aquesta aposta és la preparació d’uns espais docents multifuncionals, les anomenades aules híbrides. En aquests moments (abril 2022) la UVic-UCC ha tornat a la docència presencial però tot i així disposa d’aules híbrides a gairebé tots els centres docents:

  • Edificis de Miramarges
  • Edifici de Torre dels Frares
  • Facultat de Medicina (Vic i Manresa)
  • Edifici de Can Muntanyola

Aquestes aules híbrides es fan servir per donar una solució àgil a tota una sèrie de contextos docents especials, a la formació contínua, per a activitats complementàries, … Per reservar una aula híbrida, cal contactar la secretaria de centre.

Com posar en marxa una sessió d’aula híbrida UVic

A tall d’exemple, fem aquestes instruccions en base a la disposició de l’aula B103.

Passos a seguir per posar en marxa una sessió d’aula híbrida a la UVic:

Esquema aules.png

A continuació, expliquem en detall cadascun dels punts anteriors.

1. Engegar el projector i l’ordinador de l’aula

Cal obrir l’armari, engegar l’ordinador, la pantalla de taula i el projector (amb el comandament). El comandament del projector es fa servir amb el botó vermell, estirant el braç i apropant-lo al projector (que està penjat del sostre). Quan s’engega, el llumet es posa verd i el projector sincronitza amb l’ordinador automàticament.

Si hi ha llum extern, és aconsellable tancar les cortines. També caldrà baixar manualment la pantalla retràctil del projector.

Podem entrar a l’ordinador amb les nostres credencials del Campus Virtual.

Amb aquesta disposició ja podem fer una exposició de tipus magistral davant un grup presencial.

2. Engegar el micròfon / altaveu

Micròfon i altaveu (a dalt de la pissarra)

Cada aula híbrida disposa d’un micròfon/altaveu d’última generació, que permet captar la veu des de gairebé tots els racons de la sala.

Aquest dispositiu és una tira horitzontal col·locada per sobre la pissarra, tal com es veu a la foto.

El micròfon, l’altaveu i la càmera del professorat i de l’estudiantat s’engeguen automàticament en iniciar el sistema de videoconferències.

Si no és així, caldrà seleccionar aquests dispositius al panell de configuració de MS Windows (possiblement) i als diàlegs emergents d’inici de la sessió Zoom.

3. Engegar la càmera del professorat i de l’estudiantat

Cada aula disposa de dues càmeres, la del professorat col·locada al sostre o a la paret de fons i la de l’estudiantat col·locada a dalt de la pissarra, a un costat.

Durant la sessió de videoconferència només es pot tenir activa una d’aquestes dues càmeres a la vegada.

Generalment farem servir la càmera del professorat. Aquesta càmera també disposa d’una tecnologia avançada de seguiment de moviments. Està programada per seguir qualsevol objecte que entra en el seu camp visual. D’aquesta manera el professorat es pot moure d’un costat a l’altre de la seva zona i sempre quedarà ben retratat.

Si més no, aquesta és la teoria!

Per defecte la sessió de Zoom s’obra amb la càmera del professorat, podem canviar la càmera, una vegada iniciada la sessió, seleccionant la fletxa de la dreta de la icona de “Vídeo” de la barra d’eines de Zoom.

4. Monitor lateral

Monitor lateral

El monitor lateral és el lloc d’exposició de la galeria d’estudiantat que segueix la sessió cadascú des de casa seva. Cal engegar-lo amb el comandament.



Comandaments

El micròfon/altaveu disposa d’un comandament a distància que permet regular el volum i emmudir el so. Cada càmera també disposa d’un comandament a distància, amb el qual es pot apropar o allunyar la vista o, en el cas de la càmera de l’estudiantat, reorientar el punt de mira.

En total, hi ha com a mínim cinc comandaments a l’aula, els quals haurien d’estar etiquetats per evitar confusions.

Els comandaments a distància de les dues càmeres de l’Aula B103 es veuen a les dues imatges següents.

A més, hi ha el comandament del projector (imatge a dalt) i el comandament de la pantalla lateral, el qual també es veu a la dreta.

Recomanem mantenir a Secretaria de centre unes pil·les de recanvi per a aquests dispositius.

Instruccions del comandament de la càmera del professorat:

Altres informacions i ajudes d'interès