Accions

Accessibilitat: diferència entre les revisions

De Recursos docents

(Es crea la pàgina amb «Pendent».)
 
(Introducció)
Línia 1: Línia 1:
Pendent
L’accessibilitat web és un dels principals reptes que té al davant la transformació digital per aconseguir que veritablement beneficiï totes les persones. No només garanteix i facilita l’ús a persones amb discapacitat sinó també a altres col·lectius com ara gent gran i fins i tot joves amb menys habilitats digitals.
 
Quan parlem de fer accessible un espai web el que pretenem és que el seu accés sigui universal, trencar les barreres físiques, sensorials, intel·lectuals, de context tecnològic, etc. entre l’usuari i la web.
 
 
D'acord amb l'Organització Mundial de la Salut, 1.300 milions de persones tenen discapacitats importants. És a dir, 16% de la població mundial, o 1 de cada 6 persones.
 
 
En el cas que ens ocupa, les aules virtuals i Moodle, es pretén implementar un disseny que beneficii tots els almnes a través d'entorns d'aprenentatge accessibles.
 
Aplicar l'accessibilitat a l'educació és una pràctica integradora que permet a tothom, incloses les persones amb discapacitat, adquirir la mateixa informació i realitzar les mateixes activitats amb facilitat equivalent. Aquestes normes garanteixen que tothom tingui un accés equitatiu al mateix nivell educatiu i una experiència d'aprenentatge agradable.
 
 
Aquí trobareu algunes consideracions clau per dissenyar interfícies accessibles:
{|
|[[Fitxer:Navegació coherent i previsible.png|esquerra|miniatura]]
|[[Fitxer:Funcionalitat de lector de pantalla.png|miniatura]]
|[[Fitxer:Descripcions de text per les imatges.png|miniatura]]
|}
{| class="wikitable"
|+
|[[Fitxer:Vídeo accesible.png|miniatura]]
|[[Fitxer:Contrast entre el primer pla i el fons.png|miniatura]]
|}

Revisió del 10:31, 10 nov 2023

L’accessibilitat web és un dels principals reptes que té al davant la transformació digital per aconseguir que veritablement beneficiï totes les persones. No només garanteix i facilita l’ús a persones amb discapacitat sinó també a altres col·lectius com ara gent gran i fins i tot joves amb menys habilitats digitals.

Quan parlem de fer accessible un espai web el que pretenem és que el seu accés sigui universal, trencar les barreres físiques, sensorials, intel·lectuals, de context tecnològic, etc. entre l’usuari i la web.


D'acord amb l'Organització Mundial de la Salut, 1.300 milions de persones tenen discapacitats importants. És a dir, 16% de la població mundial, o 1 de cada 6 persones.


En el cas que ens ocupa, les aules virtuals i Moodle, es pretén implementar un disseny que beneficii tots els almnes a través d'entorns d'aprenentatge accessibles.

Aplicar l'accessibilitat a l'educació és una pràctica integradora que permet a tothom, incloses les persones amb discapacitat, adquirir la mateixa informació i realitzar les mateixes activitats amb facilitat equivalent. Aquestes normes garanteixen que tothom tingui un accés equitatiu al mateix nivell educatiu i una experiència d'aprenentatge agradable.


Aquí trobareu algunes consideracions clau per dissenyar interfícies accessibles:

Navegació coherent i previsible.png
Funcionalitat de lector de pantalla.png
Descripcions de text per les imatges.png
Vídeo accesible.png
Contrast entre el primer pla i el fons.png