Accions

Qualificació en situacions especials

De Recursos docents

Les normatives acadèmiques de la UVic-UCC regulen el funcionament dels estudis.

En aquesta pàgina tractarem tres casos que estan recollits en l'acord aprovat per Comissió acadèmica el 22-05-2018 i que afecten a la nota mitjana de l'expedient de l'estudiant, que és utilitzada al llarg dels seus estudis per diferents qüestions.

No presentat

La normativa acadèmica diu que es qualificarà amb un "No presentat" quan:

  • L'estudiant no hagi lliurat o no s'hagi presentat a la majoria de les activitats d'avaluació o s'hagi presentat únicament a activitats que suposen menys del 40% del conjunt de l'assignatura.

Per poder posar un "No presentat" a un estudiant a les actes, la nota final de l'assignatura caldrà canviar-la a 0 (sinó, no es podrà modificar a "No presentat"). Consulta la pàgina de Gestió i tancament de notes.

Suspès

La normativa acadèmica diu que es qualificarà amb un "Suspès" en dos casos: quan la nota final no arribi a 5 o bé quan no es compleixi algun requeriment pel seu càlcul.

Per no arribar 5

Es qualificarà amb un "Suspès" quan:

  • L'estudiant s'hagi presentat a més d'un 40 % de l'assignatura i la mitjana resultant de la ponderació d'aquestes activitats sigui inferior a 5. En aquest cas, es qualificarà amb la nota que li correspongui de la ponderació i d'acord amb les activitats dutes a terme. Les activitats que no s'hagin lliurat es qualificaran amb un 0.

Per no complir algun requeriment

Es qualificarà amb un "Suspès" quan:

  • L'estudiant s'hagi presentat o hagi lliurat la majoria d'activitats de l'assignatura i la mitjana resultant de la ponderació d'aquestes activitats sigui superior a 5. No obstant, l'assignatura quedarà suspesa pel fet de no haver aprovat algun dels elements d'avaluació que requeria una nota mínima (que ha de constar prèviament a la guia de l'estudiant i ha de ser condició aprovada pel departament). En aquest cas, es qualificarà amb un 4,5.

Si volem fer un càlcul automàtic a Moodle això complica una mica més el qualificador.

Posarem un exemple senzill que pot servir per entendre com fer-ho i, si cal, complicar-ho una mica més.

Suposem una assignatura que:

  • Té una part teòrica i una part pràctica.
  • Tant la part teòrica com la pràctica ponderen un 50% de la nota de l'assignatura.
  • La part teòrica consta de dos exàmens, cadascun amb el mateix pes pel càlcul de la nota de la teoria.
  • La part pràctica consta de tres pràctiques, cadascuna amb el mateix pes pel càlcul de la nota de la part pràctica.
  • Cal obtenir un 4,5 de la part teòrica per calcular la nota final de l'assignatura.

Una manera de configurar el qualificador seria la que mostrem en la imatge següent: