Accions

Conceptes del model de formació UVic-UCC

De Recursos docents

El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l'educació superior (graus, màsters, doctorats i formació contínua) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online).

Glossari

Modalitats d’ensenyament

La modalitat d’una titulació es defineix en funció de les hores de docència. Les hores de docència son aquelles en que es fan activitats d’aprenentatge dirigides i d’avaluació i que hi ha interacció entre professorat i estudiantat que poden ser presencials o virtuals. Les hores de treball autònom són les hores d’estudi i de preparació d’exàmens o de treballs que l’estudiant fa fora de les hores de contacte.  

La proporció entre hores de docència i hores de treball autònom determina la modalitat

  • Presencial: 33% de les hores totals són presencials (segons directriu general AQU: 1/3 aprox.) / 67% hores de treball autònom
  • Semipresencial: segons RD el 40% - 60% de la càrrega creditícia del títol són presencials i les hores de contacte presencial es corresponen al 13% - 20% de les hores totals del títol / 87% - 80%
  • Virtual: segons RD <20% contacte presencial i les hores de contacte presencial es corresponen a<7% de les hores totals del títol / 93%

Metodologies docents

  • MD1-GRUP CLASSE
  • MD2-ACC / ABP
  • MD3-LABORATORI / TALLER
  • MD4-SIMULACIÓ
  • MD5-SEMINARI
  • MD6-APRENENTATGE I SERVEI
  • MD7-TUTORITZACIÓ
  • MD8-TRIBUNAL

Tipologies d'assignatures

  • FB
  • FB/OB
  • OB
  • OP
  • PAE
  • TFG/TFM

Activitats formatives

  • AF1-Exposición magistral del profesor
  • AF2-Visualización de vídeos, conferencias o videoconferencias
  • AF3-Debates, coloquios, conversaciones o grupos de discusión, fórums, ...
  • AF4-Producción de vídeos y/o materiales audiovisuales y/o productos (podcasts, ...)
  • AF5- Lectura y comprensión de textos y elaboración de informes o resúmenes, mapas conceptuales, ...
  • AF6-Análisis y contraste de datos o procesos
  • AF7-Búsqueda de información bibliográfica, investigación documental
  • AF8-Visitas externas
  • AF9-Prácticas a los centros/empresas
  • AF10-Realización de actividades o ejercicios de aplicación
  • AF11-Elaboración  de glosarios repositorios o listas de enlaces web (wikis)
  • AF12-Simulación, role play, dramatizaciones
  • AF13-Organización de talleres, seminarios
  • AF14-Actividades prácticas/laboratorio
  • AF15-Preparación individual de pruebas. Estudio personal de contenidos
  • AF16-Trabajo de ampliación y síntesis
  • AF17-Diseño, planificación y/o desarrollo de propuestas de intervención/investigación, realización de entrevistas, ...
  • AF18-Estudio de casos, supuestos prácticos, ...
  • AF19-Cuestionarios y/o aplicativos y programas de autoentrenamiento
  • AF20-Traducciones
  • AF21-Exposiciones orales, defensas de proyectos
  • AF22-Exámenes y pruebas
  • AF23-Corrección de ejercicios y seguimiento
  • AF24-Confección de portfolios, memorias, proyectos, diarios reflexivos
  • AF25-Proyectos de cooperación con instituciones o agentes sociales del territorio (ApS)
  • AF26-Realización cooperativamente de un proyecto en un tiempo determinado  para resolver un problema y/o abordar una tarea (ABP)
  • AF27-Otros

Metodologies innovadores

  • MI1-Aula invertida
  • MI2-Aprendizaje basado en Proyectos
  • MI3-Aprendizjge cooperativo
  • MI4-Aprendizaje basado en problemas
  • MI5-Aprendizaje y servicio
  • MI6-Estudio de casos
  • MI7-Aprendizaje basado en retos
  • MI8-Simulación
  • MI9-Otros

Sistemes d’avaluació

  • SE1-Observación de la participación
  • SE2-Seguimiento del trabajo realizado
  • SE3-Informes de los propios estudiantes, tutores externos, tribunal
  • SE4-Pruebas específicas de evaluación: exámenes
  • SE5-Realización de trabajos o proyectos requeridos
  • SE6-Defensa pública de proyectos
  • SE7-Otros