Transcriure i fer resums amb la IA de Zoom
De Recursos docents
Què es?
Zoom, la plataforma de comunicació que permet realitzar videoconferències, reunions en línia, xats i col·laboració a distància, té moltes funcions, com a compartir pantalla, gravar sessions, i integrar aplicacions de tercers, sent una eina versàtil i popular per treballar i interactuar en temps real. Destaca per la seva estabilitat i facilitat d'ús. Recentment (l'any 2024) Zoom ha incorporat l'eina AI Companion, que permet disposar de resums de trucades i transcripcions de reunions, però actualment només a la versió de llicència professional i sense funcionar encara en català.
Amb un compte bàsic (gratuït) podem accedir únicament a la funcionalitat de resum de documents compartits per xat.
Aquests són els serveis actuals d'AI Companion:
- Transcripció de reunions i trucades. Permet obtenir un resum en temps real (poc després de l'adcabament) dels punts destacats de les reunions o trucades de Zoom. Això pot ajudar els participants a l'hora de repassar el que s'ha parlat.
- Resum de xats. L’AI Companion analitza els xats de grup o personals per extreure’n accions pendents i contingut clau. Això és útil per posar-se al dia ràpidament.
- Resum de documents compartits. Si es comparteix un document dins d’un xat, l’assistent pot oferir un resum del seu contingut. Aquesta funció està disponible tant per a usuaris gratuïts com per a usuaris de pagament, tot i que aquests darrers tenen accés a més opcions també.
Què podem fer
Generació de continguts
- Resum de correus electrònics: Amb integracions a aplicacions com Gmail i Outlook, l’AI Companion pot resumir els correus entrants i fins i tot redactar respostes personalitzades basades en el contingut del missatge original.
- Creació de notes d’agraïment o seguiment: Després d’una reunió, l’assistent pot proposar un esborrany per a un correu o un missatge, ajustant-se al context de la reunió.
- Redacció de guions per a vídeos o clips: Amb eines com Zoom Clips, l’assistent pot generar esborranys per a vídeos corporatius o formatius basant-se en un text previ, i fins i tot es permet personalitzar avatars digitals.
Automatització i gestió de tasques
- Identificació i seguiment de tasques: L’assistent detecta tasques des de reunions, correus o documents, i les centralitza en una llista per a una gestió més eficient. Això ajuda a mantenir el focus i assegurar que res important es quedi sense fer.
- Planificació de reunions: Proposa agendes basades en el context de converses anteriors i ajuda a mantenir les reunions enfocades amb temporitzadors i seccions predefinides.