Fòrum d'avisos i notícies
De Recursos docents
Aquest fòrum, que anomenem el Tauler del professorat (tradicionalment a la UVic-UCC), és un fòrum especial d'avisos. A diferència dels altres fòrums, aquí només poden enviar missatges el professorat. Per això que "tauler" és millor nom, que "fòrum".
Aquí notificarem qualsevol informació d’interès per als estudiants en relació amb l’assignatura (recordatoris, informacions de canvi de classe, informació de tutories...).
És l’espai de comunicació unidireccional del professor amb l’alumnat.
Creació del Fòrum de notícies
No es pot crear a través de l'eina "Afegeix un recurs o activitat".
Possiblement, s'haurà creat automàticament amb l'aula virtual.
Si no és així, es pot activar des de l'apartat Paràmetres del curs.
En l'apartat Aparença, en el camp Anuncis per mostrar, cal tenir seleccionat un nombre major de 0.
Aquest diàleg controla el bloc lateral "Últimes notícies" i, si triem un nombre positiu aquí, el Fòrum de notícies es crearà.
Cada curs hauria de tenir només un fòrum de notícies. Els missatges que es publiquen en aquest fòrum apareixen també al bloc "Últimes notícies" (un bloc, en aquest sentit, és una secció lateral emmarcada a la pàgina).
És possible que aquest fòrum s'hagi afegit al final de la secció general de l'aula Moodle: caldrà reanomenar-lo i ubicar-lo allà on pertoqui (preferiblement a l'inici de l'aula).
Recomanacions
- El Tauler del professorat ha de ser el canal per defecte per a les comunicacions del professorat als estudiants en conjunt, fora de les sessions de classe presencial.
- En aquest sentit és molt superior als missatges emergents de Moodle i els missatges de correu electrònic, que no queden arxivats a l'aula virtual del curs i que són molt difícils de consultar de manera històrica.
- Cal potenciar l'ús del Tauler de professorat, tenint en compte que no hi ha d'haver més d'un fòrum d'aquest tipus a l'aula virtual.
- No s'ha de fer servir textos estàtics a la pàgina principal del curs ("Etiquetes" de Moodle) per enviar missatges als estudiants. Textos d'aquest tipus distorcionen l'estructura de l'aula i resten a la vista, sense tenir sentit, després del seu ús.