Accions

Intel·ligència artificial: diferència entre les revisions

De Recursos docents

mCap resum de modificació
mCap resum de modificació
Línia 3: Línia 3:
Hi ha diversos aspectes IA relacionats amb l'acció formativa universitària. La relació següent es basa en la publicació [https://etico.iiep.unesco.org/es/chatgpt-e-inteligencia-artificial-en-la-educacion-superior-guia-de-inicio-rapido ChatGPT e inteligencia artificial en la educación superior: guía de inicio rápido] (Sabzalieva i Valentini, 2023), de la UNESCO.
Hi ha diversos aspectes IA relacionats amb l'acció formativa universitària. La relació següent es basa en la publicació [https://etico.iiep.unesco.org/es/chatgpt-e-inteligencia-artificial-en-la-educacion-superior-guia-de-inicio-rapido ChatGPT e inteligencia artificial en la educación superior: guía de inicio rápido] (Sabzalieva i Valentini, 2023), de la UNESCO.


=== Oportunitats ===


==== Oportunitats ChatGPT per a l'estudiant ====
'''Motor de possibilitats. La IA genera formes alternatives d'expressar una idea.'''


S '''Motor de possibilitats. La IA genera formes alternatives d'expressar una idea.'''
Per exemple, l'estudiant pot escriure consultes a ChatGPT i utilitzar la funció de regenerar la resposta per examinar respostes alternatives.


L'estudiant pot escriure consultes a ChatGPT i utilitzar la funció de regenerar la resposta per examinar respostes alternatives.
'''Oponent socràtic. La IA actua com a adversari per desenvolupar idees i arguments.'''


Per exemple, l'estudiant introdueix missatges a ChatGPT seguint l'estructura d'un debat. L'equip docent pot demanar a l'estudiant que utilitzi ChatGPT per preparar un debat


.


S '''Oponent socràtic. La IA actua com a adversari per desenvolupar idees i arguments.'''
'''Coach. La IA ajuda els grups a investigar i resoldre problemes junts.'''


L'estudiant introdueix missatges a ChatGPT seguint l'estructura d'una conversa o debat. Els professors poden demanar als estudiants que utilitzin ChatGPT per preparar els debats.
Per exemple, treballant en grup, cada estudiant pot utilitzar ChatGPT per buscar informació que permeti completar tasques i treballs.




'''Tutor personal. La IA orienta l'estudiant i li dona ''feedback'' sobre el seu progrés.'''


s '''Coach. La IA ajuda els grups a investigar i resoldre problemes junts.'''
Per exemple, ChatGPT pot proporcionar comentaris personalitzats a l'estudiant basats en la informació proporcionada per l'estudiant o per l'equip docent (per exemple, les notes dels exàmens).


Treballant en grup, cada estudiant pot utilitzar ChatGPT per buscar informació que permeti completar tasques i treballs.


'''Company d'estudis. La IA ajuda l'estudiant a reflexionar sobre el material d'aprenentatge.'''


Per exemple, l'estudiant pot exposar a ChatGPT el seu nivell de comprensió actual i demanar suport per estudiar el material. ChatGPT també es pot utilitzar per ajudar l'estudiant a preparar-se per altres tasques (per exemple, entrevistes de feina).


d '''Guia. La IA actua com a guia per navegar per espais físics i conceptuals.'''
==== Oportunitats ChatGPT per a l'equip docent ====


L'equip docent utilitza ChatGPT per generar continguts per a les classes o els cursos (per exemple, preguntes de debat) i demanar consells sobre com es pot ajudar l'estudiantat a aprendre conceptes específics.


'''Guia. La IA actua com a guia per navegar per espais conceptuals.'''


Per exemple, l'equip docent utilitza ChatGPT per generar continguts per a les classes o els cursos (per exemple, preguntes de debat) i demanar consells sobre com es pot ajudar l'estudiantat a aprendre conceptes específics.


s '''Tutor personal. La IA orienta l'estudiant i li dona ''feedback'' sobre el seu progrés.'''


ChatGPT pot proporcionar comentaris personalitzats a l'estudiants basats en la informació proporcionada per l'estudiant o per l'equip docent (per exemple, les notes dels exàmens).
'''Codissenyador. La IA ajuda en tot el procés de disseny de la formació.'''


Per exemple, l'equip docent demana idees a ChatGPT sobre el disseny o l'actualització d'un pla d'estudis (per exemple, rúbriques d'avaluació) o com centrar-se en uns objectius específics (per exemple, fer que el pla d'estudis sigui més accessible).


==== Oportunitats ChatGPT per a docents i estudiants ====


d '''Codissenyador. La IA ajuda en tot el procés de disseny de la formació.'''


L'equip docent demana idees a ChatGPT sobre el disseny o l'actualització d'un pla d'estudis (per exemple, rúbriques d'avaluació) o com centrar-se en uns objectius específics (per exemple, fer que el pla d'estudis sigui més accessible).
'''Exploració. La lA proporciona eines per explorar i interpretar dades.'''


Per exemple, l'equip docent proporciona informació bàsica a l'estudiant, que fa consultes a ChatGPT per obtenir-ne més informació. Un altre exemple clar és l'ús de ChatGPT per donar suport a l'aprenentatge de llengues.




d i s '''Exploració. La lA proporciona eines per explorar i interpretar dades.'''
'''Motivador i creador de continguts. La IA ofereix jocs i reptes per ampliar l'aprenentatge.'''


L'equip docent proporciona informació bàsica a l'estudiant, que pot escriure consultes a ChatGPT per obtenir-ne més informació. ChatGPT pot utilitzar-se per donar suport a l'aprenentatge de llengues.
Per exemple, l'equip docent i cada estudiant demanen recursos, materials i activitats a ChatGPT per ampliar el seu aprenentatge (per exemple, questionaris o exercicis).




'''Avaluador dinàmic. La lA proporciona a l'equip docent un perfil del coneixement actual de cada estudiant.'''


s '''Company d'estudis. La IA ajuda l'estudiant a reflexionar sobre el material d'aprenentatge.'''
Cada estudiant interactua amb ChatGPT en un diàleg de tipus tutorial i, a continuació, demana a ChatGPT que elabori un resum del seu estat actual de coneixements per compartir amb l'equip docent o per avaluar-se.


L'estudiant pot exposar a ChatGPT el seu nivell de comprensió actual i demanar suport per estudiar el material. ChatGPT també es pot utilitzar per ajudar l'estudiantat a preparar-se per altres tasques (per exemple, entrevistes de feina).
=== Com interactuar amb ChatGPT ===
Només cal interactuar poc temps amb ChatGPT per adonar-se de certes caracterústiques, és a dir, la seva "personalitat".


Prompts


Bon ús de ChatGPT
Més enllà de ChatGPT


d i s '''Motivador. La IA ofereix jocs i reptes per ampliar l'aprenentatge.'''
Directoris, observatoris
 
L'equip docent i cada estudiant poden demanar recursos a ChatGPT per ampliar el seu aprenentatge després de proporcionar un resum del seu nivell actual de coneixements (per exemple, questionaris o exercicis).
 
 
 
'''Avaluador dinàmic. La lA proporciona a l'equip docent un perfil del coneixement actual de cada estudiant.'''
 
Cada estudiant interactua amb ChatGPT en un diàleg de tipus tutorial i, a continuació, demana a ChatGPT que elabori un resum del seu estat actual de coneixements per compartir amb l'equip docent o per avaluar-se.
 


Més enllà de ChatGPT
Productivitat

Revisió del 07:08, 16 oct 2023

Des de la inauguració del portal públic i gratuït de ChatGPT el 30 de novembre de 2022 les diverses aplicacions d'intel·ligència artificial (IA) han fet un gran salt endavant a la societat i han interrumput a l'activitat professional i formativa en tots els àmbits. No ésque la intel·ligencia artificial acaba d'inventar-se. Des de fa anys la fem servir en aplicacions específiques com ara els mapes interactius, els anuncis ajustats al nostre perfil, les eines de resum i traducció, etc. El gran canvi he sigut l'aparició de les plataformes Large Language Models, entrenades amb quantitats enormes de dades, que són capaços de dialogar i crear textos de forma quasi humana.

Hi ha diversos aspectes IA relacionats amb l'acció formativa universitària. La relació següent es basa en la publicació ChatGPT e inteligencia artificial en la educación superior: guía de inicio rápido (Sabzalieva i Valentini, 2023), de la UNESCO.

Oportunitats

Oportunitats ChatGPT per a l'estudiant

Motor de possibilitats. La IA genera formes alternatives d'expressar una idea.

Per exemple, l'estudiant pot escriure consultes a ChatGPT i utilitzar la funció de regenerar la resposta per examinar respostes alternatives.

Oponent socràtic. La IA actua com a adversari per desenvolupar idees i arguments.

Per exemple, l'estudiant introdueix missatges a ChatGPT seguint l'estructura d'un debat. L'equip docent pot demanar a l'estudiant que utilitzi ChatGPT per preparar un debat

.

Coach. La IA ajuda els grups a investigar i resoldre problemes junts.

Per exemple, treballant en grup, cada estudiant pot utilitzar ChatGPT per buscar informació que permeti completar tasques i treballs.


Tutor personal. La IA orienta l'estudiant i li dona feedback sobre el seu progrés.

Per exemple, ChatGPT pot proporcionar comentaris personalitzats a l'estudiant basats en la informació proporcionada per l'estudiant o per l'equip docent (per exemple, les notes dels exàmens).


Company d'estudis. La IA ajuda l'estudiant a reflexionar sobre el material d'aprenentatge.

Per exemple, l'estudiant pot exposar a ChatGPT el seu nivell de comprensió actual i demanar suport per estudiar el material. ChatGPT també es pot utilitzar per ajudar l'estudiant a preparar-se per altres tasques (per exemple, entrevistes de feina).

Oportunitats ChatGPT per a l'equip docent

Guia. La IA actua com a guia per navegar per espais conceptuals.

Per exemple, l'equip docent utilitza ChatGPT per generar continguts per a les classes o els cursos (per exemple, preguntes de debat) i demanar consells sobre com es pot ajudar l'estudiantat a aprendre conceptes específics.


Codissenyador. La IA ajuda en tot el procés de disseny de la formació.

Per exemple, l'equip docent demana idees a ChatGPT sobre el disseny o l'actualització d'un pla d'estudis (per exemple, rúbriques d'avaluació) o com centrar-se en uns objectius específics (per exemple, fer que el pla d'estudis sigui més accessible).

Oportunitats ChatGPT per a docents i estudiants

Exploració. La lA proporciona eines per explorar i interpretar dades.

Per exemple, l'equip docent proporciona informació bàsica a l'estudiant, que fa consultes a ChatGPT per obtenir-ne més informació. Un altre exemple clar és l'ús de ChatGPT per donar suport a l'aprenentatge de llengues.


Motivador i creador de continguts. La IA ofereix jocs i reptes per ampliar l'aprenentatge.

Per exemple, l'equip docent i cada estudiant demanen recursos, materials i activitats a ChatGPT per ampliar el seu aprenentatge (per exemple, questionaris o exercicis).


Avaluador dinàmic. La lA proporciona a l'equip docent un perfil del coneixement actual de cada estudiant.

Cada estudiant interactua amb ChatGPT en un diàleg de tipus tutorial i, a continuació, demana a ChatGPT que elabori un resum del seu estat actual de coneixements per compartir amb l'equip docent o per avaluar-se.

Com interactuar amb ChatGPT

Només cal interactuar poc temps amb ChatGPT per adonar-se de certes caracterústiques, és a dir, la seva "personalitat".

Prompts

Bon ús de ChatGPT Més enllà de ChatGPT

Directoris, observatoris

Productivitat