Accions

Com accedir a Wooclap: diferència entre les revisions

De Recursos docents

(Es crea la pàgina amb «Com accedir i crear un esdeveniment Wooclap des de l’aula virtual Comencem activant l’edició a l’aula virtual corresponent i afegint una activitat de tipus Wooc...».)
 
Cap resum de modificació
 
(8 revisions intermèdies per 2 usuaris que no es mostren)
Línia 1: Línia 1:
Com accedir i crear un esdeveniment Wooclap des de l’aula virtual
{{Template:Wooclap}}
Comencem activant l’edició a l’aula virtual corresponent i afegint una activitat de tipus Wooclap. Li assignem un nom i desem els canvis.
 
=== Des del Campus virtual ===
Per començar a utilitzar Wooclap una manera d'accedir-hi és a través de la pàgina inicial del Campus Virtual on hi ha la seva icona: una W de color blau.
 
[[Fitxer:Campus Virtual Wooclap1.png|center|miniatura|558x558px|alt=]]
 
 
En fer clic, se t'obrirà la pàgina on ens demana que ens identifiquem amb el nostre nom d'usuari i contrasenya (la mateixa del Campus virtual).
[[Fitxer:Usuari i contrasenya Wooclap2.png|center|miniatura|409x409px|alt=]]
 
Una vegada has iniciat sessió, apareixerà la pantalla d'inici per poder començar a crear el teu esdeveniment
[[Fitxer:PàginaWooclap3.png|center|miniatura|559x559px|Figura 3. Pantalla principal de creació d'esdeveniments Wooclap.]]
 
El menú lateral esquerre disponible a Wooclap permet accedir:
 
# Pàgina inicial de Wooclap
# Els meus esdeveniments
# Galeria de models
# Canvi d'idioma
# Les meves dades
 
Un cop has entrat per primera vegada a Wooclap ja la podràs fer servir des de les diferents plataformes de la UVic (Moodle, Zoom, MS Teams o MS PowerPoint) i també, és clar, des de la mateixa web de Wooclap.
=== Des de Moodle ===
 
==== Crear l'activitat Wooclap ====
Per començar, activa l’edició a l’aula virtual corresponent i afegeix una activitat de tipus Wooclap. Assigna-li un nom i desa els canvis.
[[Fitxer:Image1.png|center|miniatura|456x456px]]
 
Si cliques sobre l’activitat creada la pàgina et redigirà cap a la pàgina de l'esdeveniment del web de Wooclap, des d’on hi podràs inserir preguntes i editar l’activitat. Per exemple, des del botó Configuració podràs decidir que els resultats siguin visibles per defecte, o bé podràs assignar un identificador a l’activitat Wooclap diferent del que es crea de manera automàtica. Consulta la pàgina d'aquest wiki per [[Crear esdeveniments des de la pàgina principal de Wooclap|configurar un esdeveniment de Wooclap]].
 
==== Accés com a professorat ====
En entrar a l'activitat de Moodle, el professorat serà redirigit cap a la pàgina web de Wooclap des d’on podrà veure la pàgina d’edició de l’esdeveniment.
 
Si clica el botó ''Mostrar'' els estudiants connectats podran interactuar amb les preguntes de l'esdeveniment.[[Fitxer:Image.png|center|miniatura|490x490px]]
 
==== Accés com a estudiant ====
Quan l'estudiantat entri a l'activitat Moodle de Wooclap, se li mostrarà un missatge d'avís de com seran tractades les seves dades.
[[Fitxer:A.png|center|miniatura|474x474px]]Si com a professorat no estàs mostrant cap interacció de l'esdeveniment o estàs a la diapositiva de connexió, el que veurà l'estudiantat és un missatge d'avís que ha d'estar alerta i que de moment no hi ha cap interacció activa.:[[Fitxer:Image2.png|center|miniatura|474x474px]]
Tan bon punt mostris una interacció i/o avancis clicant el botó de la fletxa que senyala la dreta cap a la primera pregunta, als estudiants se’ls refrescarà la pàgina automàticament i podran començar a respondre:
[[Fitxer:Image3.png|center|miniatura|140x140px]]
 
 
Mentre estàs la primera diapositiva (la diapositiva de connexió) podràs veure que el nombre d’estudiants connectats va pujant (a mesura que hi ha més gent que ha entrat en l'esdeveniment):
[[Fitxer:Image4.png|center|miniatura|95x95px]]
 
 
A cada una de les interaccions es mostra el nombre de participants connectats respecte el nombre de connexions:
[[Fitxer:Image5.png|center|miniatura|120x120px]]
 
 
Un cop acabada l’activitat podràs clicar el botó de ‘Sortir’ i tot seguit sincronitzar les qualificacions dels estudiants des del botó ‘Sincronizar con Moodle’, si vols que els resultats obtinguts per l'estudiantat es converteixi en una nota al qualificador de Moodle:
[[Fitxer:Image6.png|center|miniatura|201x201px]]
 
=== Des d’un codi QR o enllaç ===
Si accedeixes a l’activitat Wooclap i inicies l’activitat des del botó "Mostrar" amb la diapositiva de connexió, els estudiants s’hi podran connectar sense necessitat de passar per l’aula virtual sempre i quan s’autentifiquin de manera adient.[[Fitxer:Image7.png|center|miniatura|411x411px]]
 
 
 
Una opció que tenen els estudiants és escanejar el codi QR o accedir per l'enllaç a l'esdeveniment que pots compartir.
 
Aquestes dues opcions els portaran a una pàgina web d’inici de sessió de Wooclap.
 
Si l'autenticació que té l'esdeveniment demana identificació com a membre de la comunitat UVic, es carregarà la pàgina d’inici de sessió de la Universitat de Vic:
[[Fitxer:Image8.png|center|miniatura|650x650px]]
 
 
Un cop s'hagin identificat se’ls demanarà que acceptin les condicions d’ús.
[[Fitxer:Image9.png|center|miniatura|650x650px]]
 
 
Després se’ls demanarà que introdueixin el codi de l’esdeveniment Wooclap:
[[Fitxer:Image10.png|center|miniatura|650x650px]]
 
 
Aquesta és la pàgina d’inserció del codi d’activitat:
[[Fitxer:Image19.png|center|miniatura|650x650px]]
 
 
Finalment, igual que amb l’accés via Aula virtual, els estudiants quedaran a l’espera que iniciis la primera pregunta:
[[Fitxer:Image101.png|center|miniatura|650x650px]]
 
=== Des d’un codi d'activitat ===
Si l’estudiant accedeix a la pàgina web de Wooclap caldrà que escrigui el codi de l’esdeveniment:
[[Fitxer:Image11.png|center|miniatura|452x452px]]
 
 
Tot seguit serà redirigit a la pàgina d’inici de sessió de la Universitat de Vic i caldrà que segueixi els mateixos passos que a l’apartat anterior.
[[Fitxer:Image8.png|center|miniatura|650x650px]]
__FORÇATAULA__

Revisió de 11:56, 5 feb 2024

Des del Campus virtual

Per començar a utilitzar Wooclap una manera d'accedir-hi és a través de la pàgina inicial del Campus Virtual on hi ha la seva icona: una W de color blau.


En fer clic, se t'obrirà la pàgina on ens demana que ens identifiquem amb el nostre nom d'usuari i contrasenya (la mateixa del Campus virtual).

Una vegada has iniciat sessió, apareixerà la pantalla d'inici per poder començar a crear el teu esdeveniment.

Figura 3. Pantalla principal de creació d'esdeveniments Wooclap.

El menú lateral esquerre disponible a Wooclap permet accedir:

  1. Pàgina inicial de Wooclap
  2. Els meus esdeveniments
  3. Galeria de models
  4. Canvi d'idioma
  5. Les meves dades

Un cop has entrat per primera vegada a Wooclap ja la podràs fer servir des de les diferents plataformes de la UVic (Moodle, Zoom, MS Teams o MS PowerPoint) i també, és clar, des de la mateixa web de Wooclap.

Des de Moodle

Crear l'activitat Wooclap

Per començar, activa l’edició a l’aula virtual corresponent i afegeix una activitat de tipus Wooclap. Assigna-li un nom i desa els canvis.

Image1.png

Si cliques sobre l’activitat creada la pàgina et redigirà cap a la pàgina de l'esdeveniment del web de Wooclap, des d’on hi podràs inserir preguntes i editar l’activitat. Per exemple, des del botó Configuració podràs decidir que els resultats siguin visibles per defecte, o bé podràs assignar un identificador a l’activitat Wooclap diferent del que es crea de manera automàtica. Consulta la pàgina d'aquest wiki per configurar un esdeveniment de Wooclap.

Accés com a professorat

En entrar a l'activitat de Moodle, el professorat serà redirigit cap a la pàgina web de Wooclap des d’on podrà veure la pàgina d’edició de l’esdeveniment.

Si clica el botó Mostrar els estudiants connectats podran interactuar amb les preguntes de l'esdeveniment.

Image.png

Accés com a estudiant

Quan l'estudiantat entri a l'activitat Moodle de Wooclap, se li mostrarà un missatge d'avís de com seran tractades les seves dades.

A.png

Si com a professorat no estàs mostrant cap interacció de l'esdeveniment o estàs a la diapositiva de connexió, el que veurà l'estudiantat és un missatge d'avís que ha d'estar alerta i que de moment no hi ha cap interacció activa.:

Image2.png

Tan bon punt mostris una interacció i/o avancis clicant el botó de la fletxa que senyala la dreta cap a la primera pregunta, als estudiants se’ls refrescarà la pàgina automàticament i podran començar a respondre:

Image3.png


Mentre estàs la primera diapositiva (la diapositiva de connexió) podràs veure que el nombre d’estudiants connectats va pujant (a mesura que hi ha més gent que ha entrat en l'esdeveniment):

Image4.png


A cada una de les interaccions es mostra el nombre de participants connectats respecte el nombre de connexions:

Image5.png


Un cop acabada l’activitat podràs clicar el botó de ‘Sortir’ i tot seguit sincronitzar les qualificacions dels estudiants des del botó ‘Sincronizar con Moodle’, si vols que els resultats obtinguts per l'estudiantat es converteixi en una nota al qualificador de Moodle:

Image6.png

Des d’un codi QR o enllaç

Si accedeixes a l’activitat Wooclap i inicies l’activitat des del botó "Mostrar" amb la diapositiva de connexió, els estudiants s’hi podran connectar sense necessitat de passar per l’aula virtual sempre i quan s’autentifiquin de manera adient.

Image7.png


Una opció que tenen els estudiants és escanejar el codi QR o accedir per l'enllaç a l'esdeveniment que pots compartir.

Aquestes dues opcions els portaran a una pàgina web d’inici de sessió de Wooclap.

Si l'autenticació que té l'esdeveniment demana identificació com a membre de la comunitat UVic, es carregarà la pàgina d’inici de sessió de la Universitat de Vic:

Image8.png


Un cop s'hagin identificat se’ls demanarà que acceptin les condicions d’ús.

Image9.png


Després se’ls demanarà que introdueixin el codi de l’esdeveniment Wooclap:

Image10.png


Aquesta és la pàgina d’inserció del codi d’activitat:

Image19.png


Finalment, igual que amb l’accés via Aula virtual, els estudiants quedaran a l’espera que iniciis la primera pregunta:

Image101.png

Des d’un codi d'activitat

Si l’estudiant accedeix a la pàgina web de Wooclap caldrà que escrigui el codi de l’esdeveniment:

Image11.png


Tot seguit serà redirigit a la pàgina d’inici de sessió de la Universitat de Vic i caldrà que segueixi els mateixos passos que a l’apartat anterior.

Image8.png