Accions

Com crear i importar una plantilla de portafolis: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Línia 2: Línia 2:


=== Com crear una plantilla ===
=== Com crear una plantilla ===
El professorat pot crear plantilles per ajudar als estudiants a començar a construir el seu portafolis. Per fer-ho caldrà primer crear un grup per poder-hi posar la pàgina o col·lecció (plantilla) que els volem traspassar, configurant les opcions corresponents, i després copiar la url del grup i compartir-la amb els estudiants (''veure instruccions per importar la plantilla'').  
El professorat pot crear plantilles per ajudar als estudiants a començar a construir el seu portafolis. Per fer-ho caldrà primer crear un grup per poder-hi posar la pàgina o col·lecció (plantilla) que els volem traspassar, configurant les opcions corresponents, i després copiar la url del grup i compartir-la amb els estudiants, per exemple a l'aula Moodle del curs.  


Per crear un grup, cal anar al menú superior dret de la pàgina i seleccionar la icona Big Mac, desplegar el menú Implica i seleccionar Grup.
Per crear un grup, cal anar al menú superior dret de la pàgina i seleccionar la icona Big Mac, desplegar el menú Implica i seleccionar Grup.
[[Fitxer:Menú grup.png|center|marc]]
[[Fitxer:Menú grup.png|center|marc]]


Seleccionem l'opció crea Grup i configurem els paràmetres del grup. En la creació de grup es configuren moltes opcions sobre quins permisos tenen els membres del grup i com és la seva visibilitat, que poden ser modificades en qualsevol moment.
Seleccionem l'opció crea Grup i s'obrirà una pàgina nova on configurar el nom i els paràmetres del grup. En la creació de grup es configuren moltes opcions sobre quins permisos tenen els membres del grup i com és la seva visibilitat, que poden ser modificades en qualsevol moment.
[[Fitxer:Crea grup.png|alt=Crear grup a Mahara|center|marc]]
[[Fitxer:Crea grup.png|alt=Crear grup a Mahara|center|marc]]


Un cop tenim el grup creat, s'obra el menú des d'on podrem gestionar les diferents opcions del grup. La primera opció que ens apareix ens permet (1) configurar l’aspecte general del grup (5), les característiques del grup (2), copiar-lo (3) o esborrar-lo (4).
Un cop tenim el grup creat, s'obra el menú des d'on podrem gestionar les diferents opcions del grup. La primera opció que ens apareix "Sobre" ens permet configurar l’aspecte general del grup (1), les característiques del grup (2), copiar-lo (3) o esborrar-lo (4).
[[Fitxer:Implica grup.png|alt=Menú Mahara|center|marc]]
[[Fitxer:Implica grup.png|alt=Menú Mahara|center|marc]]


Recomanem configurar l’aspecte general del grup editant la pàgina afegint blocs de contingut (+) de tipus imatge per incloure el logotip de la Facultat (1) i de tipus text per afegir les instruccions que han de seguir els estudiants i el "botó" que han de clicar per traspassar el portafolis a la seva pàgina principal (2). Des de la UDUTE us ajudarem a configurar aquesta pàgina.
Recomanem configurar l’aspecte general del grup editant la pàgina inicial afegint blocs de contingut (+) de tipus imatge per incloure el logotip de la Facultat (1) i de tipus text per afegir les instruccions que han de seguir els estudiants i el "botó" que han de clicar per traspassar el portafolis a la seva pàgina principal (2).  
[[Fitxer:Inici grup.png|alt=Inici grup|center|marc]]
[[Fitxer:Inici grup.png|alt=Inici grup|center|marc]]


La següent opció del menú és la de membres des d'on podrem afegir els membres del grup utilitzant l’òpció d’enviar de cop múltiples invitacions. S’obrirà una nova pàgina on, utilitzant el cercador, podràs afegir els diferents membres del grup i selecciona “Enviar”. No s'ha d'afegir als estudiants, només al professorat amb qui compartim l'assignatura, si s'escau, amb el rol d'administradors per si cal gestionar o modificar quelcom.  
Per habilitar el botó de copiar el portafolis cal fer-ho des de la vista de codi font seguint els passos següents. De totes maneres, des de la UDUTE us podem ajudar a configurar aquesta pàgina.  


L'altre opció del menú que hem de configurar és la de Portafolis ja que com a administrador/a del grup pots crear (1) o copiar (2) la pàgina o col.lecció (plantilla) que els volem traspassar. Consulta com [[Portafolis Mahara|crear pàgines i col·leccions]]
La següent opció del menú és la de membres des d'on es pot afegir els membres del grup utilitzant l’opció d’enviar de cop múltiples invitacions (1) o utilitzant el cercador (2), podràs afegir els diferents membres del grup i selecciona “Enviar”. No s'ha d'afegir als estudiants, només al professorat amb qui compartim l'assignatura, si s'escau, i canviar-los al rol a administradors (3) per si cal gestionar o modificar quelcom o eliminar (4) algun membre del grup.
[[Fitxer:Membres.png|alt=Membres grup|center|marc]]
 
L'altre opció del menú que cal configurar és la de Portafolis ja que com a administrador/a del grup pots crear (1) o copiar (2) la pàgina o col.lecció (plantilla) que els volem traspassar. Consulta com [[Portafolis Mahara|crear pàgines i col·leccions]]
[[Fitxer:Portafolis Mahara.png|alt=Portafolis Mahara|center|marc]]
[[Fitxer:Portafolis Mahara.png|alt=Portafolis Mahara|center|marc]]



Revisió del 10:24, 18 feb 2025

Com crear una plantilla

El professorat pot crear plantilles per ajudar als estudiants a començar a construir el seu portafolis. Per fer-ho caldrà primer crear un grup per poder-hi posar la pàgina o col·lecció (plantilla) que els volem traspassar, configurant les opcions corresponents, i després copiar la url del grup i compartir-la amb els estudiants, per exemple a l'aula Moodle del curs.

Per crear un grup, cal anar al menú superior dret de la pàgina i seleccionar la icona Big Mac, desplegar el menú Implica i seleccionar Grup.

Menú grup.png

Seleccionem l'opció crea Grup i s'obrirà una pàgina nova on configurar el nom i els paràmetres del grup. En la creació de grup es configuren moltes opcions sobre quins permisos tenen els membres del grup i com és la seva visibilitat, que poden ser modificades en qualsevol moment.

Crear grup a Mahara

Un cop tenim el grup creat, s'obra el menú des d'on podrem gestionar les diferents opcions del grup. La primera opció que ens apareix "Sobre" ens permet configurar l’aspecte general del grup (1), les característiques del grup (2), copiar-lo (3) o esborrar-lo (4).

Menú Mahara

Recomanem configurar l’aspecte general del grup editant la pàgina inicial afegint blocs de contingut (+) de tipus imatge per incloure el logotip de la Facultat (1) i de tipus text per afegir les instruccions que han de seguir els estudiants i el "botó" que han de clicar per traspassar el portafolis a la seva pàgina principal (2).

Inici grup

Per habilitar el botó de copiar el portafolis cal fer-ho des de la vista de codi font seguint els passos següents. De totes maneres, des de la UDUTE us podem ajudar a configurar aquesta pàgina.

La següent opció del menú és la de membres des d'on es pot afegir els membres del grup utilitzant l’opció d’enviar de cop múltiples invitacions (1) o utilitzant el cercador (2), podràs afegir els diferents membres del grup i selecciona “Enviar”. No s'ha d'afegir als estudiants, només al professorat amb qui compartim l'assignatura, si s'escau, i canviar-los al rol a administradors (3) per si cal gestionar o modificar quelcom o eliminar (4) algun membre del grup.

Membres grup

L'altre opció del menú que cal configurar és la de Portafolis ja que com a administrador/a del grup pots crear (1) o copiar (2) la pàgina o col.lecció (plantilla) que els volem traspassar. Consulta com crear pàgines i col·leccions

Portafolis Mahara


Instruccions per importar la plantilla

Un cop el professorat ha creat el grup, on hi ha la plantilla que han de copiar els estudiants, ha de copiar la url del grup i compartir-la amb els estudiants. Una bona pràctica és posar l'enllaç a l'aula Moodle, juntament amb el vídeo que trobareu a continuació, per ajudar als estudiants a fer aquesta acció.

D'aquesta manera, els estudiants només hauran d'accedir dins l'assignatura, clicar l'enllaç corresponent i seguir les instruccions del vídeo següent: