Com crear i importar una plantilla de portafolis: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
|||
Línia 24: | Línia 24: | ||
Per habilitar el botó de copiar el portafolis (plantilla) del grup cal fer-ho des de la vista de codi font seguint les instruccions següents: | Per habilitar el botó de copiar el portafolis (plantilla) del grup cal fer-ho des de la vista de codi font seguint les instruccions següents: | ||
Finalment copiarem la url del grup per compartir-la amb els estudiants. | Vídeo | ||
Per completar les instruccions per importar el portafolis suggerim que compartiu amb els estudiants el vídeo de l'apartat "Instruccions per importar la plantilla". Finalment copiarem la url del grup per compartir-la amb els estudiants. | |||
[[Fitxer:Url.png|alt=url|center|marc]] | [[Fitxer:Url.png|alt=url|center|marc]] | ||
Revisió del 11:11, 18 feb 2025
Com crear una plantilla
El professorat pot crear plantilles per ajudar als estudiants a començar a construir el seu portafolis. Per fer-ho caldrà primer crear un grup per poder-hi posar la pàgina o col·lecció (plantilla) que els volem traspassar, configurant les opcions corresponents, i després copiar la url del grup i compartir-la amb els estudiants, per exemple a l'aula Moodle del curs.
Per crear un grup, cal anar al menú superior dret de la pàgina i seleccionar la icona Big Mac, desplegar el menú Implica i seleccionar Grups.
Seleccionem l'opció Crea grup i s'obrirà una pàgina nova on configurar el nom i els paràmetres del grup. En la creació de grup es configuren moltes opcions sobre quins permisos tenen els membres del grup i com és la seva visibilitat, que poden ser modificades en qualsevol moment.
Un cop tenim el grup creat, s'obre el menú des d'on podrem gestionar les diferents opcions del grup. La primera opció de menú que cal configurar és la de "Portafolis" ja que com a administrador/a del grup pots crear (1) o copiar (2) la pàgina o col.lecció (plantilla) que els volem traspassar. Consulta com crear pàgines i col·leccions
Un cop fet, des de l'opció de menú "Membres" es potden afegir els membres del grup utilitzant l’opció d’enviar de cop múltiples invitacions (1) o utilitzant el cercador (2), podràs afegir els diferents membres del grup i selecciona “Enviar”. No s'ha d'afegir als estudiants, només al professorat amb qui compartim l'assignatura, si s'escau, i canviar-los al rol a administradors (3) per si cal gestionar o modificar quelcom o eliminar (4) algun membre del grup.
Un cop ho tenim tot preparat, seleccionem l'opció de menú "Sobre" des d'on es pot configurar l’aspecte general del grup (1), les característiques del grup (2), copiar-lo (3) o esborrar-lo (4).
Recomanem configurar l’aspecte general del grup editant la pàgina inicial afegint blocs de contingut (+) de tipus imatge per incloure el logotip de la Facultat (1) i de tipus text per afegir les instruccions que han de seguir els estudiants i el "botó" que han de clicar per traspassar el portafolis a la seva pàgina principal (2).
Per habilitar el botó de copiar el portafolis (plantilla) del grup cal fer-ho des de la vista de codi font seguint les instruccions següents:
Vídeo
Per completar les instruccions per importar el portafolis suggerim que compartiu amb els estudiants el vídeo de l'apartat "Instruccions per importar la plantilla". Finalment copiarem la url del grup per compartir-la amb els estudiants.
Instruccions per importar la plantilla
Un cop el professorat ha creat el grup, on hi ha la plantilla que han de copiar els estudiants, ha de copiar la url del grup i compartir-la amb els estudiants. Una bona pràctica és posar l'enllaç a l'aula Moodle, juntament amb el vídeo que trobareu a continuació, per ajudar als estudiants a fer aquesta acció.
D'aquesta manera, els estudiants només hauran d'accedir dins l'assignatura, clicar l'enllaç corresponent i seguir les instruccions del vídeo següent: