Portafolis Mahara: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Línia 9: | Línia 9: | ||
=== Què podem fer === | === Què podem fer === | ||
Mahara disposa | Mahara permet crear pàgines i col·leccions afegint diferents blocs de continguts que poden incloure elements interactius i multimèdia. Es pot treballar de manera individual i grupal i proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones. També disposa d'una eina per confeccionar el currículum vitae, una bona integració amb Moodle a través de l'activitat "Tasca" i un entorn de treball on l’estudiant pot mostrar i gestionar els continguts creats de manera autònoma i flexible. | ||
L’ús de portafolis com a eina complementària de la formació universitària empodera l’estudiant al llarg dels seus estudis i facilita el seguiment competencial i els projectes longitudinals i transversals. | |||
Destaquem les següents oportunitats que ens ofereix el portafolis: | Destaquem les següents oportunitats que ens ofereix el portafolis: |
Revisió del 11:20, 25 feb 2025
Què és
Mahara és una plataforma on els/les estudiants poden enregistrar evidències d’aprenentatge al llarg de la vida, com ara assajos, obres d’art, reflexions, debats, o qualsevol altre aspecte que realitzin i que pugui ser emmagatzemada en format digital. També proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones i crear les seves pròpies comunitats en línia.
Per què utilitzar Mahara?
Aquest vídeo s'ha elaborat per un curs autoformatiu de la biblioteca i permet veure el que ens pot oferir la plataforma de portafolis Mahara.
Què podem fer
Mahara permet crear pàgines i col·leccions afegint diferents blocs de continguts que poden incloure elements interactius i multimèdia. Es pot treballar de manera individual i grupal i proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones. També disposa d'una eina per confeccionar el currículum vitae, una bona integració amb Moodle a través de l'activitat "Tasca" i un entorn de treball on l’estudiant pot mostrar i gestionar els continguts creats de manera autònoma i flexible.
L’ús de portafolis com a eina complementària de la formació universitària empodera l’estudiant al llarg dels seus estudis i facilita el seguiment competencial i els projectes longitudinals i transversals.
Destaquem les següents oportunitats que ens ofereix el portafolis:
- L’equip de gestió pot desenvolupar i compartir plantilles per ajudar a l’estudiant a començar a construir els seus portafolis. L’estudiant pot prendre més control a mesura que s’acostumi a aquesta forma de treballar.
- Els grups es poden utilitzar per proporcionar un espai on tothom, estudiants i personal, es comuniqui, comparteixi i aporti comentaris.
- Es pot animar a l’estudiant a mostrar evidències d’aprenentatge al llarg d’un programa d’estudis i pot configurar l’accés de públics diferents.
- Es pot animar a l’estudiant a publicar un portafolis després d’una tasca d’aprenentatge important, per tenir en ment el que el mercat laboral estaria buscant d’una persona graduada en aquesta matèria.