Accions

Protocol d'actes amb component en línia: diferència entre les revisions

De Recursos docents

m (format i enllaços)
mCap resum de modificació
Línia 3: Línia 3:
=== Escenaris i plantejaments recomanats ===
=== Escenaris i plantejaments recomanats ===


===== 1. Activitat d'un col·lectiu acadèmic ja definit (p.e. titulació, centre docent, assignatura): =====
==== 1. Activitat d'un col·lectiu acadèmic ja definit (p.e. titulació, centre docent, assignatura): ====


* Si ja hi ha aula Moodle d'aquest col·lectiu, es pot organitzar de forma autònoma en aquell espai.
* Si ja hi ha aula Moodle d'aquest col·lectiu, es pot organitzar de forma autònoma en aquell espai.
Línia 9: Línia 9:
* Tipus de gestió: Autònom
* Tipus de gestió: Autònom


===== 2. Activitat d'un col·lectiu emergent UVic (p.e. voluntariat, rugbi, castells): =====
==== 2. Activitat d'un col·lectiu emergent UVic (p.e. voluntariat, rugbi, castells): ====


* Convé definir aquest col·lectiu i establir una aula Moodle Ubiqua / Grup de treball per atendre les seves necessitats.
* Convé definir aquest col·lectiu i establir una aula Moodle Ubiqua / Grup de treball per atendre les seves necessitats.
* Tipus de gestió: Autònom
* Tipus de gestió: Autònom


===== 3. Activitat oberta: =====
==== 3. Activitat oberta: ====


* Una activitat oberta és una activitat amb participació (de públic) de persones que no tenen perfil ni @uvic.cat ni @umedicina.cat
* Una activitat oberta és una activitat amb participació (de públic) de persones que no tenen perfil ni @uvic.cat ni @umedicina.cat
Línia 22: Línia 22:
* Tipus de gestió: Comitè organitzador per a la programació de la sessió de Zoom (i per a la gestió de l’acte si s’escau: PAS, PDI hàbil). Alternativament, amb tècnic extern (només per a la gestió durant la sessió i la corresponent sessió de prova).
* Tipus de gestió: Comitè organitzador per a la programació de la sessió de Zoom (i per a la gestió de l’acte si s’escau: PAS, PDI hàbil). Alternativament, amb tècnic extern (només per a la gestió durant la sessió i la corresponent sessió de prova).


===== 4. Activitat amb inscripció pagada: =====
==== 4. Activitat amb inscripció pagada: ====
 
Cal fer un procés d'inscripció a Zoom, per evitar el trolling i poder fer un seguiment adequat.
* Cal fer un procés d'inscripció a Zoom, per evitar el trolling i poder fer un seguiment adequat.
* Si la inscripció és de pagament caldrà carregar els inscrits a la plataforma Zoom amb el següent format: Fitxer csv (correu electrònic,nom,cognom). Per descarregar-te la plantilla consulta [https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360036179892-Importing-Webinar-Registrants-Via-CSV l’ajuda de Zoom]. Es recomana que en la pàgina d’inscripció s’informi que un cop formalitzada/pagada la inscripció rebran un correu electrònic automàtic de Zoom amb l'enllaç per accedir-hi.
* Si la inscripció és de pagament caldrà carregar els inscrits a la plataforma Zoom amb el següent format: Fitxer csv (correu electrònic,nom,cognom). Per descarregar-te la plantilla consulta [https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360036179892-Importing-Webinar-Registrants-Via-CSV l’ajuda de Zoom]. Es recomana que en la pàgina d’inscripció s’informi que un cop formalitzada/pagada la inscripció rebran un correu electrònic automàtic de Zoom amb l'enllaç per accedir-hi.
* Recomanem que aquestes activitats siguin en format webinar (el format meeting no permet importar un fitxer amb els inscrits). La UVic disposa d’una llicència Zoom Webinar de fins a 1000 participants. Es facilitaran les dades d’accés a l’equip intern per a la programació de la sessió.
* Recomanem que aquestes activitats siguin en format webinar (el format meeting no permet importar un fitxer amb els inscrits). La UVic disposa d’una llicència Zoom Webinar de fins a 1000 participants. Es facilitaran les dades d’accés a l’equip intern per a la programació de la sessió.
* Seguir les recomanacions d’Activitat oberta o Activitat complexa, segons correspongui.
* Seguir les recomanacions d’Activitat oberta o Activitat complexa, segons correspongui.


===== 5. Activitat complexa (amb diverses sessions concurrents o seqüencials): =====
==== 5. Activitat complexa (amb diverses sessions concurrents o seqüencials): ====


* Convé disposar d'un equip de suport format. Helpdesk. (PAS, PDI hàbil)
* Convé disposar d'un equip de suport format. Helpdesk. (PAS, PDI hàbil)
* Tipus de gestió: Comitè organitzador per a la programació de la sessió de Zoom (i per a la gestió de l’acte si s’escau: PAS, PDI hàbil). Alternativament, amb tècnic extern (només per a la gestió durant la sessió).
* Tipus de gestió: Comitè organitzador per a la programació de la sessió de Zoom (i per a la gestió de l’acte si s’escau: PAS, PDI hàbil). Alternativament, amb tècnic extern (només per a la gestió durant la sessió).


===== 6. Activitat híbrida amb participació externa (amb un grup focal presencial i participació en línia a la vegada): =====
==== 6. Activitat híbrida amb participació externa (amb un grup focal presencial i participació en línia a la vegada): ====


* Cal fer un procés d'inscripció a Zoom, per evitar el trolling i poder fer un seguiment adequat.
* Cal fer un procés d'inscripció a Zoom, per evitar el trolling i poder fer un seguiment adequat.
Línia 42: Línia 41:
=== Llista de control ===
=== Llista de control ===


===== Abans de l'activitat =====
==== Abans de l'activitat ====
Decisions prèvies
Decisions prèvies


Línia 75: Línia 74:
* UMedia: Per ajuda de logtips, caretes i edició de la gravació (si s’escau) contactar amb UMedia
* UMedia: Per ajuda de logtips, caretes i edició de la gravació (si s’escau) contactar amb UMedia


===== Durant l'activitat =====
==== Durant l'activitat ====


* Gestió de streaming
* Gestió de streaming
Línia 82: Línia 81:
* Helpdesk: canal alternatiu d’atenció als participants en cas d’incidències o dubtes (p.e correu electrònic, telèfon, sessió de Zoom en paral.lel)
* Helpdesk: canal alternatiu d’atenció als participants en cas d’incidències o dubtes (p.e correu electrònic, telèfon, sessió de Zoom en paral.lel)


===== Després de l'activitat =====
==== Després de l'activitat ====
• Gestió dels certificats d’assistència, participació...
• Gestió dels certificats d’assistència, participació...


Línia 89: Línia 88:
• Edició i difusió de la gravació
• Edició i difusió de la gravació


 
=== Documents de suport ===
Consulta la pàgina Zoom del [./Https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Zoom wiki UVic de Recursos docents] per consultar els documents de suport d'abans, durant i després de l'activitat.
Consulta la pàgina Zoom del [https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Zoom wiki UVic de Recursos docents] per consultar els documents de suport d'abans, durant i després de l'activitat.

Revisió del 11:46, 26 jul 2021

En aquest protocol hem volgut informar la comunitat universitària del context general de l’organització d'actes amb component en línia, el detalls que cal tenir en compte i el tipus de suport existent. Parlem d’actes de recerca, de docència, de societat,... No hi ha límit però si que cal tenir en compte que cada activitat ha de disposar d'un comitè organitzador identificat (1 - 5 persones) que es responsabilitzi de la seva gestió integral. La UDUTE us pot donar assessorament i formació al llarg de tot el procés.

Escenaris i plantejaments recomanats

1. Activitat d'un col·lectiu acadèmic ja definit (p.e. titulació, centre docent, assignatura):

  • Si ja hi ha aula Moodle d'aquest col·lectiu, es pot organitzar de forma autònoma en aquell espai.
  • Alerta. Si hi haurà participació d'alguna persona externa ja identificada, p.e. un ponent, cal definir una reunió Zoom sense autenticació UVic/UMedicina i enviar l'enllaç a la persona interessada.
  • Tipus de gestió: Autònom

2. Activitat d'un col·lectiu emergent UVic (p.e. voluntariat, rugbi, castells):

  • Convé definir aquest col·lectiu i establir una aula Moodle Ubiqua / Grup de treball per atendre les seves necessitats.
  • Tipus de gestió: Autònom

3. Activitat oberta:

  • Una activitat oberta és una activitat amb participació (de públic) de persones que no tenen perfil ni @uvic.cat ni @umedicina.cat
  • Generalment, les activitats obertes seran en format Webinar però si es fa en format Meeting serà important disposar d'un amfitrió format per controlar micros, etc. La UVic disposa d’una llicència Zoom Webinar de fins a 1000 participants. Es facilitaran les dades d’accés a l’equip intern per a la programació de la sessió.
  • Cal fer un procés d'inscripció a Zoom, per evitar el trolling i poder fer un seguiment adequat.
  • És una sessió aïllada amb horari específic, p.e. una xerrada.
  • Tipus de gestió: Comitè organitzador per a la programació de la sessió de Zoom (i per a la gestió de l’acte si s’escau: PAS, PDI hàbil). Alternativament, amb tècnic extern (només per a la gestió durant la sessió i la corresponent sessió de prova).

4. Activitat amb inscripció pagada:

Cal fer un procés d'inscripció a Zoom, per evitar el trolling i poder fer un seguiment adequat.

  • Si la inscripció és de pagament caldrà carregar els inscrits a la plataforma Zoom amb el següent format: Fitxer csv (correu electrònic,nom,cognom). Per descarregar-te la plantilla consulta l’ajuda de Zoom. Es recomana que en la pàgina d’inscripció s’informi que un cop formalitzada/pagada la inscripció rebran un correu electrònic automàtic de Zoom amb l'enllaç per accedir-hi.
  • Recomanem que aquestes activitats siguin en format webinar (el format meeting no permet importar un fitxer amb els inscrits). La UVic disposa d’una llicència Zoom Webinar de fins a 1000 participants. Es facilitaran les dades d’accés a l’equip intern per a la programació de la sessió.
  • Seguir les recomanacions d’Activitat oberta o Activitat complexa, segons correspongui.

5. Activitat complexa (amb diverses sessions concurrents o seqüencials):

  • Convé disposar d'un equip de suport format. Helpdesk. (PAS, PDI hàbil)
  • Tipus de gestió: Comitè organitzador per a la programació de la sessió de Zoom (i per a la gestió de l’acte si s’escau: PAS, PDI hàbil). Alternativament, amb tècnic extern (només per a la gestió durant la sessió).

6. Activitat híbrida amb participació externa (amb un grup focal presencial i participació en línia a la vegada):

  • Cal fer un procés d'inscripció a Zoom, per evitar el trolling i poder fer un seguiment adequat.
  • Seguir les recomanacions d’Activitat oberta o Activitat complexa segons correspongui.
  • Tipus de gestió: Comitè organitzador per a la programació de la sessió de Zoom (i per a la gestió de l’acte si s’escau: PAS, PDI hàbil). Per a la gestió de l’activitat convé contractar un tècnic extern.

Llista de control

Abans de l'activitat

Decisions prèvies

  • Identificar si es vol utilitzar el Zoom Meeting o el Zoom Webinar: consulta la comparativa de Zoom per veure les diferents funcionalitats
  • Esquema detallat de l'activitat (guió de l’acte)
  • Identificació de l'equip gestor

Logística

  • Helpdesk
  • Altres espais online? (Moodle)
  • Reserva i preparació d'entorn físic (Espais UVic). Horari i disponibilitat
  • Programació de la sessió Zoom: amb o sense inscripció
  • Diapositives, caretes, logos
  • Control d'àudio, vídeo, escenografia
  • Gestió dels drets d'imatge, permís per a la gravació de la sessió
  • Proves tècniques i assaig de l'activitat. Alerta! En tots els casos, si és la primera vegada, cal fer les proves prèvies oportunes.

Difusió i inscripció

  • Publicitat
  • Xarxes socials
  • Blog / Pàgina web
  • Twitter (hashtag)
  • Formulari d'inscripció
  • Entitats col·laboradores / de suport

Serveis i suport

  • Tècnic extern: Formulari de reserva de tècnic extern: Es pot contractar un tècnic extern de suport durant el desenvolupament de l’activitat i sessions de prova prèvies. Per reservar aquest servei cal omplir el següent formulari i indicar el centre de cost i activitat on anirà imputada la despesa.
  • UDUTE: Per assessorament podeu contactar amb la UDUTE a través de l’URespon: Enllaç: http://bit.ly/uduteurespon
  • UMedia: Per ajuda de logtips, caretes i edició de la gravació (si s’escau) contactar amb UMedia

Durant l'activitat

  • Gestió de streaming
  • Gestió de la gravació
  • Gestió de la sessió (amfitrió)
  • Helpdesk: canal alternatiu d’atenció als participants en cas d’incidències o dubtes (p.e correu electrònic, telèfon, sessió de Zoom en paral.lel)

Després de l'activitat

• Gestió dels certificats d’assistència, participació...

• Missatges de seguiment dels assistents i no assistents (configurable amb el Zoom Webinar)

• Edició i difusió de la gravació

Documents de suport

Consulta la pàgina Zoom del wiki UVic de Recursos docents per consultar els documents de suport d'abans, durant i després de l'activitat.