Accions

Intel·ligència artificial: diferència entre les revisions

De Recursos docents

mCap resum de modificació
mCap resum de modificació
Línia 1: Línia 1:
Des de la inauguració del portal públic i gratuït de [https://chat.openai.com/ ChatGPT] el 30 de novembre de 2022 les diverses aplicacions d'intel·ligència artificial han fet un gran salt endavant a la societat i han iterrumput a l'activitat professional i formativa en tots els àmbits. No ésque la intel·ligencia artificial acaba d'inventar-se. Des de fa anys la fem servir en aplicacions específiques com ara els mapes interactius, els anuncis ajustats al nostre perfil, les eines de resum i traducció, etc. El gran canvi he sigut l'aparició de les plataformes Large Language Models, entrenades amb quantitats enormes de dades, que són capaços de dialogar i crear textos de forma quasi humana.
Des de la inauguració del portal públic i gratuït de [https://chat.openai.com/ ChatGPT] el 30 de novembre de 2022 les diverses aplicacions d'intel·ligència artificial (IA) han fet un gran salt endavant a la societat i han interrumput a l'activitat professional i formativa en tots els àmbits. No ésque la intel·ligencia artificial acaba d'inventar-se. Des de fa anys la fem servir en aplicacions específiques com ara els mapes interactius, els anuncis ajustats al nostre perfil, les eines de resum i traducció, etc. El gran canvi he sigut l'aparició de les plataformes Large Language Models, entrenades amb quantitats enormes de dades, que són capaços de dialogar i crear textos de forma quasi humana.
 
Hi ha diversos aspectes IA relacionats amb l'acció formativa universitària.
 
 
Motor de possibilitats. La IA genera formes alternatives d'expressar una idea.
 
Els estudiants poden escriure consultes a ChatGPT i utilitzar la funció de regenerar la resposta per examinar respostes alternatives.
 
 
Oponent socràtic. La IA actua com a oponent per desenvolupar idees i arguments.
 
Els estudiants poden introduir missatges a ChatGPT seguint l'estructura d'una conversa o debat. Els professors poden demanar als estudiants que utilitzin ChatGPT per preparar els debats.
 
 
Coach. La IA ajuda els grups a investigar i resoldre problemes junts.
 
Treballant en grup, els estudiants poden utilitzar ChatGPT per buscar informació que els permeti completar tasques i treballs.
 
 
Guia complementària. La IA actua com a guia per navegar per espais físics i conceptuals.
 
Els professors poden utilitzar ChatGPT per generar continguts per a les classes o els cursos (per exemple, preguntes de debat) i demanar consells sobre com es pot ajudar l'estudiantat a aprendre conceptes específics.
 
 
Tutor personal. La IA orienta cada estudiant i dona informació immediata sobre el seu progrés.
 
ChatGPT pot proporcionar comentaris personalitzats als estudiants basats en la informació proporcionada per ells o pel professorat (per exemple, les notes dels exàmens).
 
 
Codissenyador. La IA ajuda en tot el procés de disseny.
 
Els professors poden demanar idees a ChatGPT sobre el disseny o l'actualització d'un pla d'estudis (per exemple, rúbriques per a l'avaluació) i/o centrar-se en objectius específics (per exemple, fer que el pla d'estudis sigui més accessible).
 
 
Exploratorium. La lA proporciona eines per explorar i interpretar dades.
 
Els professors poden proporcionar informació bàsica als estudiants, que poden escriure diferents consultes a ChatGPT per obtenir-ne més informació. ChatGPT pot utilitzar-se per donar suport a l'aprenentatge de llengues.
 
 
Company d'estudis. La IA ajuda l'estudiant a reflexionar sobre el material d'aprenentatge.
 
Els estudiants poden explicar a ChatGPT el seu nivell de comprensió actual i demanar suport per estudiar el material. ChatGPT també es pot utilitzar per ajudar l'estudiantat a preparar-se per altres tasques (per exemple, entrevistes de feina).
 
 
Motivador. La IA ofereix jocs i reptes per ampliar l'aprenentatge.
 
Els professors i estudiants poden demanar idees a ChatGPT sobre com ampliar l'aprenentatge dels estudiants després de proporcionar un resum del seu nivell actual de coneixements (per exemple, questionaris o exercicis).
 
 
Avaluador dinàmic. La lA proporciona als educadors un perfil del coneixement actual de cada estudiant.
 
Els estudiants poden interactuar amb ChatGPT en un diàleg de tipus tutorial i, a continuació, demanar a ChatGPT que elabori un resum del seu estat actual de coneixements per compartir amb el seu professor per a l'avaluació.

Revisió del 20:05, 15 oct 2023

Des de la inauguració del portal públic i gratuït de ChatGPT el 30 de novembre de 2022 les diverses aplicacions d'intel·ligència artificial (IA) han fet un gran salt endavant a la societat i han interrumput a l'activitat professional i formativa en tots els àmbits. No ésque la intel·ligencia artificial acaba d'inventar-se. Des de fa anys la fem servir en aplicacions específiques com ara els mapes interactius, els anuncis ajustats al nostre perfil, les eines de resum i traducció, etc. El gran canvi he sigut l'aparició de les plataformes Large Language Models, entrenades amb quantitats enormes de dades, que són capaços de dialogar i crear textos de forma quasi humana.

Hi ha diversos aspectes IA relacionats amb l'acció formativa universitària.


Motor de possibilitats. La IA genera formes alternatives d'expressar una idea.

Els estudiants poden escriure consultes a ChatGPT i utilitzar la funció de regenerar la resposta per examinar respostes alternatives.


Oponent socràtic. La IA actua com a oponent per desenvolupar idees i arguments.

Els estudiants poden introduir missatges a ChatGPT seguint l'estructura d'una conversa o debat. Els professors poden demanar als estudiants que utilitzin ChatGPT per preparar els debats.


Coach. La IA ajuda els grups a investigar i resoldre problemes junts.

Treballant en grup, els estudiants poden utilitzar ChatGPT per buscar informació que els permeti completar tasques i treballs.


Guia complementària. La IA actua com a guia per navegar per espais físics i conceptuals.

Els professors poden utilitzar ChatGPT per generar continguts per a les classes o els cursos (per exemple, preguntes de debat) i demanar consells sobre com es pot ajudar l'estudiantat a aprendre conceptes específics.


Tutor personal. La IA orienta cada estudiant i dona informació immediata sobre el seu progrés.

ChatGPT pot proporcionar comentaris personalitzats als estudiants basats en la informació proporcionada per ells o pel professorat (per exemple, les notes dels exàmens).


Codissenyador. La IA ajuda en tot el procés de disseny.

Els professors poden demanar idees a ChatGPT sobre el disseny o l'actualització d'un pla d'estudis (per exemple, rúbriques per a l'avaluació) i/o centrar-se en objectius específics (per exemple, fer que el pla d'estudis sigui més accessible).


Exploratorium. La lA proporciona eines per explorar i interpretar dades.

Els professors poden proporcionar informació bàsica als estudiants, que poden escriure diferents consultes a ChatGPT per obtenir-ne més informació. ChatGPT pot utilitzar-se per donar suport a l'aprenentatge de llengues.


Company d'estudis. La IA ajuda l'estudiant a reflexionar sobre el material d'aprenentatge.

Els estudiants poden explicar a ChatGPT el seu nivell de comprensió actual i demanar suport per estudiar el material. ChatGPT també es pot utilitzar per ajudar l'estudiantat a preparar-se per altres tasques (per exemple, entrevistes de feina).


Motivador. La IA ofereix jocs i reptes per ampliar l'aprenentatge.

Els professors i estudiants poden demanar idees a ChatGPT sobre com ampliar l'aprenentatge dels estudiants després de proporcionar un resum del seu nivell actual de coneixements (per exemple, questionaris o exercicis).


Avaluador dinàmic. La lA proporciona als educadors un perfil del coneixement actual de cada estudiant.

Els estudiants poden interactuar amb ChatGPT en un diàleg de tipus tutorial i, a continuació, demanar a ChatGPT que elabori un resum del seu estat actual de coneixements per compartir amb el seu professor per a l'avaluació.