Accions

Portafolis Mahara: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Línia 1: Línia 1:
{{Template:Mahara}}
{{Template:Mahara}}
=== Què és ===
=== Què és ===
[[Fitxer:Portafolis.png|72x72px]]Mahara és una plataforma on els/les estudiants poden enregistrar evidències d’aprenentatge al llarg de la vida, com ara assajos, obres d’art, reflexions, debats, o qualsevol altre aspecte que realitzin i que pugui ser emmagatzemada en format digital. També proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones i crear les seves pròpies comunitats en línia.
[[Fitxer:Portafolis.png|esquerra|72x72px]]
Mahara és una plataforma on els/les estudiants poden enregistrar evidències d’aprenentatge al llarg de la vida, com ara assajos, obres d’art, reflexions, debats, o qualsevol altre aspecte que realitzin i que pugui ser emmagatzemada en format digital. També proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones i crear les seves pròpies comunitats en línia.


=== Per què utilitzar Mahara?   ===
=== Per què utilitzar Mahara?   ===
Línia 9: Línia 10:


=== Què podem fer ===
=== Què podem fer ===
Mahara permet crear pàgines i col·leccions afegint diferents blocs de continguts que poden incloure elements interactius i multimèdia. Es pot treballar de manera individual i grupal i proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones. També disposa d'una eina per confeccionar el currículum vitae, una bona integració amb Moodle a través de l'activitat "Tasca" i un entorn de treball on l’estudiant pot mostrar i gestionar els continguts creats de manera autònoma i flexible.   
Mahara permet crear pàgines i col·leccions afegint diferents blocs de continguts que poden incloure elements interactius i multimèdia.
 
Es pot treballar de manera individual i grupal i proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones.
 
També disposa d'una eina per confeccionar el currículum vitae, una bona integració amb Moodle a través de l'activitat "Tasca" i un entorn de treball on l’estudiant pot mostrar i gestionar els continguts creats de manera autònoma i flexible.   


L’ús de portafolis com a eina complementària de la formació universitària empodera l’estudiant al llarg dels seus estudis i facilita el seguiment competencial i els projectes longitudinals i transversals.  
L’ús de portafolis com a eina complementària de la formació universitària empodera l’estudiant al llarg dels seus estudis i facilita el seguiment competencial i els projectes longitudinals i transversals.  

Revisió del 15:05, 25 feb 2025

Què és

Portafolis.png

Mahara és una plataforma on els/les estudiants poden enregistrar evidències d’aprenentatge al llarg de la vida, com ara assajos, obres d’art, reflexions, debats, o qualsevol altre aspecte que realitzin i que pugui ser emmagatzemada en format digital. També proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones i crear les seves pròpies comunitats en línia.

Per què utilitzar Mahara?  

Aquest vídeo s'ha elaborat per un curs autoformatiu de la biblioteca i permet veure el que ens pot oferir la plataforma de portafolis Mahara.

Què podem fer

Mahara permet crear pàgines i col·leccions afegint diferents blocs de continguts que poden incloure elements interactius i multimèdia.

Es pot treballar de manera individual i grupal i proporciona mecanismes d’intercanvi i comentari perquè la gent pugui interactuar amb altres persones.

També disposa d'una eina per confeccionar el currículum vitae, una bona integració amb Moodle a través de l'activitat "Tasca" i un entorn de treball on l’estudiant pot mostrar i gestionar els continguts creats de manera autònoma i flexible.

L’ús de portafolis com a eina complementària de la formació universitària empodera l’estudiant al llarg dels seus estudis i facilita el seguiment competencial i els projectes longitudinals i transversals.

Destaquem les següents oportunitats que ens ofereix el portafolis:

  • L’equip de gestió pot desenvolupar i compartir plantilles per ajudar a l’estudiant a començar a construir els seus portafolis. L’estudiant pot prendre més control a mesura que s’acostumi a aquesta forma de treballar.
  • Els grups es poden utilitzar per proporcionar un espai on tothom, estudiants i personal, es comuniqui, comparteixi i aporti comentaris.
  • Es pot animar a l’estudiant a mostrar evidències d’aprenentatge al llarg d’un programa d’estudis i pot configurar l’accés de públics diferents.
  • Es pot animar a l’estudiant a publicar un portafolis després d’una tasca d’aprenentatge important, per tenir en ment el que el mercat laboral estaria buscant d’una persona graduada en aquesta matèria.

Per saber-ne més

Consulta l’ajuda de Mahara (en anglès) per saber totes les possibilitats que ofereix la plataforma.