Aula invertida (flipped classroom)
De Recursos docents
Què és
L’aula invertida (flipped classroom) no només incorpora noves eines i recursos a l’ensenyament, sinó també noves maneres de fer. Un vídeo, la lectura d’un article, d’un capítol d’un llibre, d’una entrada d’una pàgina web, … són tasques que l’estudiant pot fer autònomament “abans” de la classe. I a través d’una perspectiva d’aprenentatge col·laboratiu “durant” la classe posar en pràctica aquesta teoria amb la utilització de metodologies actives. L’aula invertida no només proposa els canvis en els temps dedicats a l’aprenentage autònom i al treball col·laboratiu, sinó també en el rol del professor, el rol de l’alumne, el plantejament dels continguts, i finalment, en la gestió de l’aula.
Què hem de tenir en compte
Altres informacions i ajudes d'interès
De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf