Accions

Bones pràctiques de reunions amb MS Teams: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Línia 11: Línia 11:
* Fes servir micròfon i auriculars externs.   
* Fes servir micròfon i auriculars externs.   
* Assegura’t que coneixes bé i utilitzes [[Eines i recursos de MS Teams durant la reunió|els controls de seguretat que MS Teams ofereix durant la reunió]]. Per exemple, la sala d'espera.
* Assegura’t que coneixes bé i utilitzes [[Eines i recursos de MS Teams durant la reunió|els controls de seguretat que MS Teams ofereix durant la reunió]]. Per exemple, la sala d'espera.
* Assegura't que tens la reunió ben configurada.
* Assegura't que tens la [[Opcions de configuració de la reunió amb MS Teams|reunió ben configurada]].
* No habilitis la gravació per defecte.   
* No habilitis la gravació per defecte.   
* Habilita una sala d’espera.   
* Habilita una sala d’espera.   
Línia 22: Línia 22:
* Incentiva l’ús del xat de forma ordenada.   
* Incentiva l’ús del xat de forma ordenada.   
* Comunica la dinàmica de la sessió.   
* Comunica la dinàmica de la sessió.   
* Fes servir les eines interactives de MS Teams (xat, reaccions, sales per a grups petits, compartir...).
* Fes servir les [[Eines i recursos de MS Teams durant la reunió|eines interactives de MS Teams]] (xat, reaccions, sales per a grups petits, compartir...).
* Controla l’ús compartit de pantalla.   
* Controla l’ús compartit de pantalla.   
* A la part final d’una sessió gravada, ofereix uns minuts sense gravació perquè es pugui parlar amb més llibertat.   
* A la part final d’una sessió gravada, ofereix uns minuts sense gravació perquè es pugui parlar amb més llibertat.   
Línia 30: Línia 30:


* Cal saber gestionar [[Informes i enregistraments d'una videoconferència amb MS Teams|l'accés a la gravació i els informes d'assistència]].
* Cal saber gestionar [[Informes i enregistraments d'una videoconferència amb MS Teams|l'accés a la gravació i els informes d'assistència]].
* Especifica (prèviament) un espai ((p.e. fòrum d'aula Moodle) per a possibles comunicacions escrites posteriors.<br />
* Especifica (prèviament) un espai (p.e. fòrum d'aula Moodle) per a possibles comunicacions escrites posteriors.<br />





Revisió del 12:05, 20 oct 2023

Per utilitzar les trucades de MS Teams amb la màxima seguretat, i aprofitar totes les funcionalitats que ens ofereix, hem preparat un llistat amb els principals aspectes per tenir en compte.

Abans de la sessió

  • Invita les persones que participaran a la sessió.
  • Crea un espai de comunicació escrita abans de la sessió.
  • Descarrega l’última versió del client d’escriptori de MS Teams (si fas servir el client en lloc de la versió del navegador).
  • Assegura’t que tens una bona connexió a internet i que el micròfon i auriculars funcionen correctament. Es pot comprovar al client d’escriptori de MS Teams (Configuració / Dispositius / Fes una trucada de prova).
  • Il·lumina’t bé la cara.
  • Fes servir micròfon i auriculars externs.
  • Assegura’t que coneixes bé i utilitzes els controls de seguretat que MS Teams ofereix durant la reunió. Per exemple, la sala d'espera.
  • Assegura't que tens la reunió ben configurada.
  • No habilitis la gravació per defecte.
  • Habilita una sala d’espera.
  • Habilita el xat només durant la reunió.
  • Amb un nou grup, deixa un temps al principi de la sessió i un canal alternatiu (p.e. correu electrònic, fòrum d'aula Moodle) per gestionar incidències.

Durant la sessió

  • Si cal, demana que les persones es reanomenin.
  • Incentiva l’ús del xat de forma ordenada.
  • Comunica la dinàmica de la sessió.
  • Fes servir les eines interactives de MS Teams (xat, reaccions, sales per a grups petits, compartir...).
  • Controla l’ús compartit de pantalla.
  • A la part final d’una sessió gravada, ofereix uns minuts sense gravació perquè es pugui parlar amb més llibertat.
  • “Finaliza” la sessió per a tothom.

Després de la sessió


Per conèixer millor les prestacions de les sessions de MS Teams pots contactar-nos utilitzant l'URespon de la UDUTE