Accions

Bones pràctiques de reunions amb MS Teams: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
 
(7 revisions intermèdies per 2 usuaris que no es mostren)
Línia 1: Línia 1:
{{Template:O365}}
{{Template:O365}}
Per utilitzar MS Teams amb la màxima seguretat, i aprofitar totes les funcionalitats que ens ofereix, hem preparat un llistat amb els principals aspectes a tenir en compte.  
Per utilitzar les trucades de MS Teams amb la màxima seguretat, i aprofitar totes les funcionalitats que ens ofereix, hem preparat un llistat amb els principals aspectes per tenir en compte.  


=== Abans de la sessió ===
=== Abans de la sessió ===


* Descarrega l’última versió del client d’escriptori de MS Teams.
* Invita les persones que participaran a la sessió.
* Assegura’t que tens una bona connexió a internet i que el micròfon i auriculars funcionen correctament. Comprova-ho entrant al client d’escriptori de MS Teams ''(Configuració / Dispositius / Fes una trucada de prova)''.  
* Crea un espai de comunicació escrita abans de la sessió.
* Descarrega l’última versió del [https://www.microsoft.com/es-es/microsoft-teams/download-app client d’escriptori de MS Teams] (si fas servir el client en lloc de la versió del navegador).
* Assegura’t que tens una bona connexió a internet i que el micròfon i auriculars funcionen correctament. Es pot comprovar al client d’escriptori de MS Teams ''(Configuració / Dispositius / Fes una trucada de prova)''.
* Il·lumina’t bé la cara.   
* Il·lumina’t bé la cara.   
* Fes servir micròfon i auriculars externs.   
* Fes servir micròfon i auriculars externs.   
* Assegura’t que coneixes bé i utilitzes els controls de seguretat que MS Teams ofereix durant la reunió.
* Assegura’t que coneixes bé i utilitzes [[Eines i recursos de MS Teams durant la reunió|els controls de seguretat que MS Teams ofereix durant la reunió]]. Per exemple, la sala d'espera.
* No habilitis la gravació per defecte.
* Assegura't que tens la [[Opcions de configuració de la reunió amb MS Teams|reunió ben configurada]].
* No habilitis la gravació per defecte (Guia per a l’enregistrament i conservació de material audiovisual. ''Comunitat > Institució > Legislació universitària > UVic-UCC > Comunitat universitària > Serveis de suport a l'activitat universitària.''
* Habilita una sala d’espera.   
* Habilita una sala d’espera.   
* Habilita el xat només durant la reunió.   
* Habilita el xat només durant la reunió.   
* Amb un nou grup, deixa un temps al principi de la sessió i un canal alternatiu per gestionar incidències.
* Amb un nou grup, deixa un temps al principi de la sessió i un canal alternatiu (p.e. correu electrònic, fòrum d'aula Moodle) per gestionar incidències.


=== Durant la sessió ===
=== Durant la sessió ===


* En cas de ser necessari, demana als assistents que es reanomenin.
* Si cal, demana que les persones es reanomenin.
* Incentiva l’ús del xat de forma ordenada.   
* Incentiva l’ús del xat de forma ordenada.   
* Comunica la dinàmica de la sessió.   
* Comunica la dinàmica de la sessió.   
* Fes servir les eines interactives de MS Teams (xat, reaccions, sales per grups petits, compartir...) i altres que tenim disponibles.
* Fes servir les [[Eines i recursos de MS Teams durant la reunió|eines interactives de MS Teams]] (xat, reaccions, sales per a grups petits, compartir...).
* Controla l’ús compartit de pantalla.   
* Controla l’ús compartit de pantalla.   
* A la part final d’una sessió gravada, ofereix uns minuts sense gravació perquè es pugui parlar amb més llibertat.   
* A la part final d’una sessió gravada, ofereix uns minuts sense gravació perquè es pugui parlar amb més llibertat.   
* “Finaliza” la sessió per a tothom.<br />
* “Finaliza” la sessió per a tothom.
 
=== Després de la sessió ===
 
* Cal saber gestionar [[Informes i enregistraments d'una videoconferència amb MS Teams|l'accés a la gravació i els informes d'assistència]].
* Especifica (prèviament) un espai (p.e. fòrum d'aula Moodle) per a possibles comunicacions escrites posteriors.<br />
 


Per conèixer millor les prestacions de les sessions de MS Teams pots contactar-nos utilitzant [https://bit.ly/uduteurespon. l'URespon] de la UDUTE
Per conèixer millor les prestacions de les sessions de MS Teams pots contactar-nos utilitzant [https://bit.ly/uduteurespon. l'URespon] de la UDUTE


__FORÇATAULA__
__FORÇATAULA__

Revisió de 12:03, 30 oct 2023

Per utilitzar les trucades de MS Teams amb la màxima seguretat, i aprofitar totes les funcionalitats que ens ofereix, hem preparat un llistat amb els principals aspectes per tenir en compte.

Abans de la sessió

  • Invita les persones que participaran a la sessió.
  • Crea un espai de comunicació escrita abans de la sessió.
  • Descarrega l’última versió del client d’escriptori de MS Teams (si fas servir el client en lloc de la versió del navegador).
  • Assegura’t que tens una bona connexió a internet i que el micròfon i auriculars funcionen correctament. Es pot comprovar al client d’escriptori de MS Teams (Configuració / Dispositius / Fes una trucada de prova).
  • Il·lumina’t bé la cara.
  • Fes servir micròfon i auriculars externs.
  • Assegura’t que coneixes bé i utilitzes els controls de seguretat que MS Teams ofereix durant la reunió. Per exemple, la sala d'espera.
  • Assegura't que tens la reunió ben configurada.
  • No habilitis la gravació per defecte (Guia per a l’enregistrament i conservació de material audiovisual. Comunitat > Institució > Legislació universitària > UVic-UCC > Comunitat universitària > Serveis de suport a l'activitat universitària.
  • Habilita una sala d’espera.
  • Habilita el xat només durant la reunió.
  • Amb un nou grup, deixa un temps al principi de la sessió i un canal alternatiu (p.e. correu electrònic, fòrum d'aula Moodle) per gestionar incidències.

Durant la sessió

  • Si cal, demana que les persones es reanomenin.
  • Incentiva l’ús del xat de forma ordenada.
  • Comunica la dinàmica de la sessió.
  • Fes servir les eines interactives de MS Teams (xat, reaccions, sales per a grups petits, compartir...).
  • Controla l’ús compartit de pantalla.
  • A la part final d’una sessió gravada, ofereix uns minuts sense gravació perquè es pugui parlar amb més llibertat.
  • “Finaliza” la sessió per a tothom.

Després de la sessió


Per conèixer millor les prestacions de les sessions de MS Teams pots contactar-nos utilitzant l'URespon de la UDUTE