Utilitzar una aula Moodle com a estudiant

Què és

Hi ha moltes situacions en les que ens pot interessar comprovar com l’estudiantat veu la nostra aula Moodle.

Una manera de fer-ho és a través del DemoStudent, un participant amb el rol d'estudiant.

Quan es genera aquest estudiant de demostració se li assigna un correu electrònic que és el mateix que el/la professor/a que l’ha activat, pel que rebrà també les notificacions que rebria aquest estudiant.

Amb el bloc DemoStudent podem:

• Consultar el curs com a estudiant
  • Provar les restriccions de grup d’estudiants
  • Provar activitats per experimentar plenament el que veuen els/les estudiants

Si fas servir dos navegadors a la vegada, un com a docent i l’altre amb el perfil DemoStudent, evitaràs la necessitat d’anar canviant el perfil constantment.

Configuració

El bloc DemoStudent

Aquest usuari es dona d'alta a través del bloc lateral DemoStudent i és molt possible que ja el tinguis activat a l'aula.

Per veure tots els blocs laterals, has de clicar el botó de la part superior dreta de l'aula que obre tot el calaix de blocs.

ObrirBlocs laterals.png

Amb el calaix de blocs laterals obert, assegura't de si tens el bloc DemoStudent activat o no.

Si no el tens, per afegir-lo has de posar l'aula en Mode edició i clicar el botó Afegeix un bloc.

Afegir-un-bloc.png

En la finestra que s'obrirà, selecciona DemoStudent.

Afegir-bloc-demo-student.png

Crear i utilitzar un DemoStudent

Amb el bloc DemoSudent incorporat a l'aula, clica Crea un DemoStudent per inscriure aquest usuari fictici a l'aula.

BlocDemoStudent.png

Una vegada el DemoStudent estigui inscrit a l'aula, si cliques el botó Canvia a DemoStudent (1) veuràs l'aula com si fossis aquest estudiant.

Quan ets professor/a, en el bloc DemoStudent també podràs desinscriure'l (2).

BlocDemoStudent-DemoStudent-inscrit.png

Sabràs que estàs funcionant com a DemoStudent perquè així ho indica el text a l'esquerra de la teva fotografia, en la part superior dreta.

SessioDemoStudent.png

Tornar al rol de professorat

Per sortir de la vista de DemoStudent, clica la fletxa que hi ha a la dreta de la teva fotografia, a la part superior dreta, i selecciona l'opció Surt.

Sortir-DemoStudent.png

Per torna a ser professor/a, caldrà que et tornis a identificar i entrar de nou a les aules.