Conceptes del model de formació UVic-UCC: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
|||
Línia 65: | Línia 65: | ||
* [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida (''flipped classroom'')]] | * [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida (''flipped classroom'')]] | ||
* [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2-Aprentatge basat en | * [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2-Aprentatge basat en projectes]] | ||
* [[Aprenentatge cooperatiu|MI3-Aprentatge cooperatiu]] | * [[Aprenentatge cooperatiu|MI3-Aprentatge cooperatiu]] | ||
* [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4-Aprentatge basat en problemes]] | * [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4-Aprentatge basat en problemes]] |
Revisió del 14:41, 13 abr 2023
El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l'educació superior (graus, màsters, doctorats i formació contínua) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online).
Glossari
Modalitats d’ensenyament
La modalitat d’una titulació es defineix en funció de les hores de docència. Les hores de docència son aquelles en que es fan activitats d’aprenentatge dirigides i d’avaluació i que hi ha interacció entre professorat i estudiantat que poden ser presencials o virtuals. Les hores de treball autònom són les hores d’estudi i de preparació d’exàmens o de treballs que l’estudiant fa fora de les hores de contacte.
La proporció entre hores de docència i hores de treball autònom determina la modalitat
- Presencial: 33% de les hores totals són presencials (segons directriu general AQU: 1/3 aprox.) / 67% hores de treball autònom
- Semipresencial: segons RD el 40% - 60% de la càrrega creditícia del títol són presencials i les hores de contacte presencial es corresponen al 13% - 20% de les hores totals del títol / 87% - 80% hores de treball autònom
- Virtual: segons RD <20% contacte presencial i les hores de contacte presencial es corresponen a<7% de les hores totals del títol / 93% hores de treball autònom
Metodologies docents
- MD1-Grup classe
- MD2-ACC / ABP
- MD3-Laboratori / Taller
- MD4-Simulació
- MD5-Seminari
- MD6-Aprenentatge i Servei
- MD7-Tutorització
- MD8-Tribunal
Tipologies d'assignatures
- FB
- FB/OB
- OB
- OP
- PAE
- TFG/TFM
Activitats formatives
- AF1-Exposició magistral del professorat
- AF2-Visualització de vídeos, conferències o videoconferències
- AF3-Debats, col·loquis, converses o grups de discussió, fòrums, ...
- AF4-Producció de vídeos i/o materials audiovisuals i/o productes (podcasts, ...)
- AF5-Lectura i comprensió de textos i elaboració d’informes o resums, mapes conceptuals, ...
- AF6-Anàlisis i contrast de dades o processos
- AF7-Cerca d’informació bibliogràfica, recerca documental
- AF8-Visites externes
- AF9-Pràctiques als centres/empreses
- AF10-Realització d’activitats o exercicis d’aplicació
- AF11-Elaboració de glossaris, repositoris o llistes d’enllaços web (wikis)
- AF12-Simulació, role play, dramatitzacions
- AF13-Organització de tallers, seminaris
- AF14-Activitats pràctiques/laboratori
- AF15-Preparació individual de proves. Estudi personal de continguts
- AF16-Treball d’ampliació i síntesi
- AF17-Disseny, planificació i/o desenvolupament de propostes d’intervenció/investigació, realització d’entrevistes, ...
- AF18-Estudi de casos, supòsits pràctics, ...
- AF19-Qüestionaris i/o aplicatius i programes d’autoentrenament
- AF20-Traduccions
- AF21-Exposicions orals, defenses de projectes
- AF22-Exàmens i proves
- AF23-Correcció d’exercicis i seguiment
- AF24-Confecció de portafolis, memòries, projectes, diaris reflexius
- AF25-Projectes de cooperació amb institucions o agents socials del territori (ApS)
- AF26-Realització cooperativa d’un projecto en un temps determinat per a resoldre un problema i/o abordar una tasca (ABP)
- AF27-Altres
Metodologies innovadores
- MI1-Aula invertida (flipped classroom)
- MI2-Aprentatge basat en projectes
- MI3-Aprentatge cooperatiu
- MI4-Aprentatge basat en problemes
- MI5-Aprentatge i servei
- MI6-Estudio de casos
- MI7-Aprentatge basat en reptes
- MI8-Simulació
- MI9-Altres
Sistemes d’avaluació
- SE1-Observació de la participació
- SE2-Seguimient del treball realitzat
- SE3-Informes dels propis estudiants, tutors externs, tribunal
- SE4-Proves específiques d'avaluació: exàmens
- SE5-Realització de treballs o projectes requerits
- SE6-Defensa pública de projectes
- SE7-Altres