Accions

Conceptes del model de formació UVic-UCC: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Línia 65: Línia 65:


* [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida (''flipped classroom'')]]
* [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida (''flipped classroom'')]]
* [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2-Aprentatge basat en Projectes]]
* [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2-Aprentatge basat en projectes]]
* [[Aprenentatge cooperatiu|MI3-Aprentatge cooperatiu]]
* [[Aprenentatge cooperatiu|MI3-Aprentatge cooperatiu]]
* [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4-Aprentatge basat en problemes]]
* [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4-Aprentatge basat en problemes]]

Revisió del 14:41, 13 abr 2023

El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l'educació superior (graus, màsters, doctorats i formació contínua) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online).

Glossari

Modalitats d’ensenyament

La modalitat d’una titulació es defineix en funció de les hores de docència. Les hores de docència son aquelles en que es fan activitats d’aprenentatge dirigides i d’avaluació i que hi ha interacció entre professorat i estudiantat que poden ser presencials o virtuals. Les hores de treball autònom són les hores d’estudi i de preparació d’exàmens o de treballs que l’estudiant fa fora de les hores de contacte.  

La proporció entre hores de docència i hores de treball autònom determina la modalitat

  • Presencial: 33% de les hores totals són presencials (segons directriu general AQU: 1/3 aprox.) / 67% hores de treball autònom
  • Semipresencial: segons RD el 40% - 60% de la càrrega creditícia del títol són presencials i les hores de contacte presencial es corresponen al 13% - 20% de les hores totals del títol / 87% - 80% hores de treball autònom
  • Virtual: segons RD <20% contacte presencial i les hores de contacte presencial es corresponen a<7% de les hores totals del títol / 93% hores de treball autònom

Metodologies docents

  • MD1-Grup classe
  • MD2-ACC / ABP
  • MD3-Laboratori / Taller
  • MD4-Simulació
  • MD5-Seminari
  • MD6-Aprenentatge i Servei
  • MD7-Tutorització
  • MD8-Tribunal

Tipologies d'assignatures

  • FB
  • FB/OB
  • OB
  • OP
  • PAE
  • TFG/TFM

Activitats formatives

  • AF1-Exposició magistral del professorat
  • AF2-Visualització de vídeos, conferències o videoconferències
  • AF3-Debats, col·loquis, converses o grups de discussió, fòrums, ...
  • AF4-Producció de vídeos i/o materials audiovisuals i/o productes (podcasts, ...)
  • AF5-Lectura i comprensió de textos i elaboració d’informes o resums, mapes conceptuals, ...
  • AF6-Anàlisis i contrast de dades o processos
  • AF7-Cerca d’informació bibliogràfica, recerca documental
  • AF8-Visites externes
  • AF9-Pràctiques als centres/empreses
  • AF10-Realització d’activitats o exercicis d’aplicació
  • AF11-Elaboració  de glossaris, repositoris o llistes d’enllaços web (wikis)
  • AF12-Simulació, role play, dramatitzacions
  • AF13-Organització de tallers, seminaris
  • AF14-Activitats pràctiques/laboratori
  • AF15-Preparació individual de proves. Estudi personal de continguts
  • AF16-Treball d’ampliació i síntesi
  • AF17-Disseny, planificació i/o desenvolupament de propostes d’intervenció/investigació, realització d’entrevistes, ...
  • AF18-Estudi de casos, supòsits pràctics, ...
  • AF19-Qüestionaris i/o aplicatius i programes d’autoentrenament
  • AF20-Traduccions
  • AF21-Exposicions orals, defenses de projectes
  • AF22-Exàmens i proves
  • AF23-Correcció d’exercicis i seguiment
  • AF24-Confecció de portafolis, memòries, projectes, diaris reflexius
  • AF25-Projectes de cooperació amb institucions o agents socials del territori (ApS)
  • AF26-Realització cooperativa d’un projecto en un temps determinat per a resoldre un problema i/o abordar una tasca (ABP)
  • AF27-Altres

Metodologies innovadores

Sistemes d’avaluació

  • SE1-Observació de la participació
  • SE2-Seguimient del treball realitzat
  • SE3-Informes dels propis estudiants, tutors externs, tribunal
  • SE4-Proves específiques d'avaluació: exàmens
  • SE5-Realització de treballs o projectes requerits
  • SE6-Defensa pública de projectes
  • SE7-Altres