Conceptes del model de formació UVic-UCC: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
Línia 66: | Línia 66: | ||
* [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida]] | * [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida]] | ||
* [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2-Aprendizaje basado en Proyectos]] | * [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2-Aprendizaje basado en Proyectos]] | ||
* [[Aprenentatge cooperatiu|MI3- | * [[Aprenentatge cooperatiu|MI3-Aprendizaje cooperativo]] | ||
* [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4-Aprendizaje basado en problemas]] | * [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4-Aprendizaje basado en problemas]] | ||
* [[Aprenentatge i servei (ApS)|MI5-Aprendizaje y servicio]] | * [[Aprenentatge i servei (ApS)|MI5-Aprendizaje y servicio]] |
Revisió del 10:00, 29 març 2023
El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l'educació superior (graus, màsters, doctorats i formació contínua) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online).
Glossari
Modalitats d’ensenyament
La modalitat d’una titulació es defineix en funció de les hores de docència. Les hores de docència son aquelles en que es fan activitats d’aprenentatge dirigides i d’avaluació i que hi ha interacció entre professorat i estudiantat que poden ser presencials o virtuals. Les hores de treball autònom són les hores d’estudi i de preparació d’exàmens o de treballs que l’estudiant fa fora de les hores de contacte.
La proporció entre hores de docència i hores de treball autònom determina la modalitat
- Presencial: 33% de les hores totals són presencials (segons directriu general AQU: 1/3 aprox.) / 67% hores de treball autònom
- Semipresencial: segons RD el 40% - 60% de la càrrega creditícia del títol són presencials i les hores de contacte presencial es corresponen al 13% - 20% de les hores totals del títol / 87% - 80% hores de treball autònom
- Virtual: segons RD <20% contacte presencial i les hores de contacte presencial es corresponen a<7% de les hores totals del títol / 93% hores de treball autònom
Metodologies docents
- MD1-GRUP CLASSE
- MD2-ACC / ABP
- MD3-LABORATORI / TALLER
- MD4-SIMULACIÓ
- MD5-SEMINARI
- MD6-APRENENTATGE I SERVEI
- MD7-TUTORITZACIÓ
- MD8-TRIBUNAL
Tipologies d'assignatures
- FB
- FB/OB
- OB
- OP
- PAE
- TFG/TFM
Activitats formatives
- AF1-Exposición magistral del profesor
- AF2-Visualización de vídeos, conferencias o videoconferencias
- AF3-Debates, coloquios, conversaciones o grupos de discusión, fórums, ...
- AF4-Producción de vídeos y/o materiales audiovisuales y/o productos (podcasts, ...)
- AF5- Lectura y comprensión de textos y elaboración de informes o resúmenes, mapas conceptuales, ...
- AF6-Análisis y contraste de datos o procesos
- AF7-Búsqueda de información bibliográfica, investigación documental
- AF8-Visitas externas
- AF9-Prácticas a los centros/empresas
- AF10-Realización de actividades o ejercicios de aplicación
- AF11-Elaboración de glosarios repositorios o listas de enlaces web (wikis)
- AF12-Simulación, role play, dramatizaciones
- AF13-Organización de talleres, seminarios
- AF14-Actividades prácticas/laboratorio
- AF15-Preparación individual de pruebas. Estudio personal de contenidos
- AF16-Trabajo de ampliación y síntesis
- AF17-Diseño, planificación y/o desarrollo de propuestas de intervención/investigación, realización de entrevistas, ...
- AF18-Estudio de casos, supuestos prácticos, ...
- AF19-Cuestionarios y/o aplicativos y programas de autoentrenamiento
- AF20-Traducciones
- AF21-Exposiciones orales, defensas de proyectos
- AF22-Exámenes y pruebas
- AF23-Corrección de ejercicios y seguimiento
- AF24-Confección de portfolios, memorias, proyectos, diarios reflexivos
- AF25-Proyectos de cooperación con instituciones o agentes sociales del territorio (ApS)
- AF26-Realización cooperativamente de un proyecto en un tiempo determinado para resolver un problema y/o abordar una tarea (ABP)
- AF27-Otros
Metodologies innovadores
- MI1-Aula invertida
- MI2-Aprendizaje basado en Proyectos
- MI3-Aprendizaje cooperativo
- MI4-Aprendizaje basado en problemas
- MI5-Aprendizaje y servicio
- MI6-Estudio de casos
- MI7-Aprendizaje basado en retos
- MI8-Simulación
- MI9-Otros
Sistemes d’avaluació
- SE1-Observación de la participación
- SE2-Seguimiento del trabajo realizado
- SE3-Informes de los propios estudiantes, tutores externos, tribunal
- SE4-Pruebas específicas de evaluación: exámenes
- SE5-Realización de trabajos o proyectos requeridos
- SE6-Defensa pública de proyectos
- SE7-Otros