Conceptes del model de formació UVic-UCC: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
Línia 14: | Línia 14: | ||
==== Metodologies docents ==== | ==== Metodologies docents ==== | ||
* MD1- | * MD1-Grup classe | ||
* MD2-ACC / ABP | * MD2-ACC / ABP | ||
* MD3- | * MD3-Laboratori / Taller | ||
* MD4- | * MD4-Simulació | ||
* MD5- | * MD5-Seminari | ||
* MD6- | * MD6-Aprenentatge i Servei | ||
* MD7- | * MD7-Tutorització | ||
* MD8- | * MD8-Tribunal | ||
==== Tipologies d'assignatures ==== | ==== Tipologies d'assignatures ==== | ||
Línia 34: | Línia 34: | ||
==== Activitats formatives ==== | ==== Activitats formatives ==== | ||
* AF1- | * AF1-Exposició magistral del professorat | ||
* AF2- | * AF2-Visualització de vídeos, conferències o videoconferències | ||
* AF3- | * AF3-Debats, col·loquis, converses o grups de discussió, fòrums, ... | ||
* AF4- | * AF4-Producció de vídeos i/o materials audiovisuals i/o productes (podcasts, ...) | ||
* AF5- Lectura | * AF5-Lectura i comprensió de textos i elaboració d’informes o resums, mapes conceptuals, ... | ||
* AF6- | * AF6-Anàlisis i contrast de dades o processos | ||
* AF7- | * AF7-Cerca d’informació bibliogràfica, recerca documental | ||
* AF8- | * AF8-Visites externes | ||
* AF9- | * AF9-Pràctiques als centres/empreses | ||
* AF10- | * AF10-Realització d’activitats o exercicis d’aplicació | ||
* AF11- | * AF11-Elaboració de glossaris, repositoris o llistes d’enllaços web (wikis) | ||
* AF12- | * AF12-Simulació, role play, dramatitzacions | ||
* AF13- | * AF13-Organització de tallers, seminaris | ||
* AF14- | * AF14-Activitats pràctiques/laboratori | ||
* AF15- | * AF15-Preparació individual de proves. Estudi personal de continguts | ||
* AF16- | * AF16-Treball d’ampliació i síntesi | ||
* AF17- | * AF17-Disseny, planificació i/o desenvolupament de propostes d’intervenció/investigació, realització d’entrevistes, ... | ||
* AF18- | * AF18-Estudi de casos, supòsits pràctics, ... | ||
* AF19- | * AF19-Qüestionaris i/o aplicatius i programes d’autoentrenament | ||
* AF20- | * AF20-Traduccions | ||
* AF21- | * AF21-Exposicions orals, defenses de projectes | ||
* AF22- | * AF22-Exàmens i proves | ||
* AF23- | * AF23-Correcció d’exercicis i seguiment | ||
* AF24- | * AF24-Confecció de portafolis, memòries, projectes, diaris reflexius | ||
* AF25- | * AF25-Projectes de cooperació amb institucions o agents socials del territori (ApS) | ||
* AF26- | * AF26-Realització cooperativa d’un projecto en un temps determinat per a resoldre un problema i/o abordar una tasca (ABP) | ||
* AF27- | * AF27-Altres | ||
==== Metodologies innovadores ==== | ==== Metodologies innovadores ==== | ||
* [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida]] | * [[Classe invertida (flipped classroom)|MI1-Aula invertida (''flipped classroom'')]] | ||
* [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2- | * [[Aprenentatge orientat a projectes (AOP)|MI2-Aprentatge basat en Projectes]] | ||
* [[Aprenentatge cooperatiu|MI3- | * [[Aprenentatge cooperatiu|MI3-Aprentatge cooperatiu]] | ||
* [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4- | * [[Aprenentatge basat en problemes (ABP) / Aprenentatge basat en casos clínics (ACC)|MI4-Aprentatge basat en problemes]] | ||
* [[Aprenentatge i servei (ApS)|MI5- | * [[Aprenentatge i servei (ApS)|MI5-Aprentatge i servei]] | ||
* [[Estudi de casos|MI6-Estudio de casos]] | * [[Estudi de casos|MI6-Estudio de casos]] | ||
* MI7- | * MI7-Aprentatge basat en reptes | ||
* MI8- | * MI8-Simulació | ||
* MI9- | * MI9-Altres | ||
==== Sistemes d’avaluació ==== | ==== Sistemes d’avaluació ==== | ||
* SE1- | * SE1-Observació de la participació | ||
* SE2- | * SE2-Seguimient del treball realitzat | ||
* SE3-Informes | * SE3-Informes dels propis estudiants, tutors externs, tribunal | ||
* SE4- | * SE4-Proves específiques d'avaluació: exàmens | ||
* SE5- | * SE5-Realització de treballs o projectes requerits | ||
* SE6-Defensa pública de | * SE6-Defensa pública de projectes | ||
* SE7- | * SE7-Altres |
Revisió del 11:03, 29 març 2023
El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l'educació superior (graus, màsters, doctorats i formació contínua) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online).
Glossari
Modalitats d’ensenyament
La modalitat d’una titulació es defineix en funció de les hores de docència. Les hores de docència son aquelles en que es fan activitats d’aprenentatge dirigides i d’avaluació i que hi ha interacció entre professorat i estudiantat que poden ser presencials o virtuals. Les hores de treball autònom són les hores d’estudi i de preparació d’exàmens o de treballs que l’estudiant fa fora de les hores de contacte.
La proporció entre hores de docència i hores de treball autònom determina la modalitat
- Presencial: 33% de les hores totals són presencials (segons directriu general AQU: 1/3 aprox.) / 67% hores de treball autònom
- Semipresencial: segons RD el 40% - 60% de la càrrega creditícia del títol són presencials i les hores de contacte presencial es corresponen al 13% - 20% de les hores totals del títol / 87% - 80% hores de treball autònom
- Virtual: segons RD <20% contacte presencial i les hores de contacte presencial es corresponen a<7% de les hores totals del títol / 93% hores de treball autònom
Metodologies docents
- MD1-Grup classe
- MD2-ACC / ABP
- MD3-Laboratori / Taller
- MD4-Simulació
- MD5-Seminari
- MD6-Aprenentatge i Servei
- MD7-Tutorització
- MD8-Tribunal
Tipologies d'assignatures
- FB
- FB/OB
- OB
- OP
- PAE
- TFG/TFM
Activitats formatives
- AF1-Exposició magistral del professorat
- AF2-Visualització de vídeos, conferències o videoconferències
- AF3-Debats, col·loquis, converses o grups de discussió, fòrums, ...
- AF4-Producció de vídeos i/o materials audiovisuals i/o productes (podcasts, ...)
- AF5-Lectura i comprensió de textos i elaboració d’informes o resums, mapes conceptuals, ...
- AF6-Anàlisis i contrast de dades o processos
- AF7-Cerca d’informació bibliogràfica, recerca documental
- AF8-Visites externes
- AF9-Pràctiques als centres/empreses
- AF10-Realització d’activitats o exercicis d’aplicació
- AF11-Elaboració de glossaris, repositoris o llistes d’enllaços web (wikis)
- AF12-Simulació, role play, dramatitzacions
- AF13-Organització de tallers, seminaris
- AF14-Activitats pràctiques/laboratori
- AF15-Preparació individual de proves. Estudi personal de continguts
- AF16-Treball d’ampliació i síntesi
- AF17-Disseny, planificació i/o desenvolupament de propostes d’intervenció/investigació, realització d’entrevistes, ...
- AF18-Estudi de casos, supòsits pràctics, ...
- AF19-Qüestionaris i/o aplicatius i programes d’autoentrenament
- AF20-Traduccions
- AF21-Exposicions orals, defenses de projectes
- AF22-Exàmens i proves
- AF23-Correcció d’exercicis i seguiment
- AF24-Confecció de portafolis, memòries, projectes, diaris reflexius
- AF25-Projectes de cooperació amb institucions o agents socials del territori (ApS)
- AF26-Realització cooperativa d’un projecto en un temps determinat per a resoldre un problema i/o abordar una tasca (ABP)
- AF27-Altres
Metodologies innovadores
- MI1-Aula invertida (flipped classroom)
- MI2-Aprentatge basat en Projectes
- MI3-Aprentatge cooperatiu
- MI4-Aprentatge basat en problemes
- MI5-Aprentatge i servei
- MI6-Estudio de casos
- MI7-Aprentatge basat en reptes
- MI8-Simulació
- MI9-Altres
Sistemes d’avaluació
- SE1-Observació de la participació
- SE2-Seguimient del treball realitzat
- SE3-Informes dels propis estudiants, tutors externs, tribunal
- SE4-Proves específiques d'avaluació: exàmens
- SE5-Realització de treballs o projectes requerits
- SE6-Defensa pública de projectes
- SE7-Altres