Accions

El seguiment de compleció d’activitats a Moodle: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 1: Línia 1:
{{Template:MoodleSeguiment}}
{{Template:MoodleSeguiment}}


''Aquest article és una contribució de Pere Quer. Gràcies, Pere!''
=== Què és ===
Moodle permet incorporar a les aules virtuals eines per al seguiment de la compleció de les activitats o recursos per part dels estudiants, és a dir, quins estudiants han complert condicions que hem configurat per considerar-la completada.


Moodle permet incorporar a les aules virtuals eines per al seguiment de la compleció de les activitats per part dels estudiants.
El fet d’incloure aquestes eines a les aules virtuals és especialment interessant en ensenyaments semipresencial o en línia, ja que els estudiants no acostumen a seguir el curs a un ritme gaire uniforme ni homogeni. Però no solament en aquestes modalitats té sentit; en les presencials també.


El fet d’incloure aquestes eines a les aules virtuals és especialment interessant en ensenyaments semipresencial o en línia, ja que els estudiants no acostumen a seguir el curs a un ritme gaire uniforme ni homogeni. Però no solament en aquestes modalitats té sentit; en les presencials també. Les eines de seguiment de compleció ofereixen al professorat moltes facilitats per mantenir-se informat en tot moment del grau de seguiment de l’assignatura per part dels estudiants i donen als estudiants una referència clara de quin és el punt del curs en què es troben a cada moment.
Les eines de seguiment de compleció ofereixen al professorat moltes facilitats per mantenir-se informat en tot moment del grau de seguiment de l’assignatura per part dels estudiants i donen als estudiants una referència clara de quin és el punt del curs en què es troben a cada moment.


Aquí es poden consultar quatre vídeos tutorials que expliquen les característiques i configuracions bàsiques per aplicar el seguiment de compleció:
=== Com es configura ===
 
==== Compleció d'una activitat o recurs ====
En configuració dels paràmetres de totes les activitats i recursos hi ha l'apartat ''Condicions de la compleció'', que té tres estats:
 
# Cap: Moodle no fa control de compleció.
# Manual: l'estudiantat marca quan vol la compleció (s'autoregula).
# Afegeix requisits: per cada tipus d'activitat o recurs es poden configurar diferents aspectes de al compleció.
 
Si configures la compleció, pots, també, indicar una data en la que consideres que aquesta activitat o recurs s'hauria d'haver completat (4).
[[Fitxer:ComplecioManualActivitatRecursMoodle.png|center|miniatura|525x525px]]
 
 
==== Bloc Progrés de la compleció ====
 
==== Compleció de curs ====
 
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
Aquí es poden consultar quatre vídeos tutorials on en Pere Quer explica les característiques i configuracions bàsiques per aplicar el seguiment de compleció:


* [https://youtu.be/rHsLZ-DPJuY Seguiment de compleció a Moodle. Què és?]
* [https://youtu.be/rHsLZ-DPJuY Seguiment de compleció a Moodle. Què és?]

Revisió del 11:47, 24 feb 2025

Què és

Moodle permet incorporar a les aules virtuals eines per al seguiment de la compleció de les activitats o recursos per part dels estudiants, és a dir, quins estudiants han complert condicions que hem configurat per considerar-la completada.

El fet d’incloure aquestes eines a les aules virtuals és especialment interessant en ensenyaments semipresencial o en línia, ja que els estudiants no acostumen a seguir el curs a un ritme gaire uniforme ni homogeni. Però no solament en aquestes modalitats té sentit; en les presencials també.

Les eines de seguiment de compleció ofereixen al professorat moltes facilitats per mantenir-se informat en tot moment del grau de seguiment de l’assignatura per part dels estudiants i donen als estudiants una referència clara de quin és el punt del curs en què es troben a cada moment.

Com es configura

Compleció d'una activitat o recurs

En configuració dels paràmetres de totes les activitats i recursos hi ha l'apartat Condicions de la compleció, que té tres estats:

  1. Cap: Moodle no fa control de compleció.
  2. Manual: l'estudiantat marca quan vol la compleció (s'autoregula).
  3. Afegeix requisits: per cada tipus d'activitat o recurs es poden configurar diferents aspectes de al compleció.

Si configures la compleció, pots, també, indicar una data en la que consideres que aquesta activitat o recurs s'hauria d'haver completat (4).

ComplecioManualActivitatRecursMoodle.png


Bloc Progrés de la compleció

Compleció de curs

Altres informacions i ajudes d'interès

Aquí es poden consultar quatre vídeos tutorials on en Pere Quer explica les característiques i configuracions bàsiques per aplicar el seguiment de compleció:

Per complementar els coneixements sobre aquest tema, recomanem aquests documents: