Accions

El seguiment de compleció d’activitats a Moodle: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 17: Línia 17:
# Afegeix requisits: per cada tipus d'activitat o recurs es poden configurar diferents aspectes de al compleció.
# Afegeix requisits: per cada tipus d'activitat o recurs es poden configurar diferents aspectes de al compleció.


Si configures la compleció, pots, també, indicar una data en la que consideres que aquesta activitat o recurs s'hauria d'haver completat (4).
Si configures la compleció, pots indicar una data en la que consideres que aquesta activitat o recurs s'hauria d'haver completat (4).
[[Fitxer:ComplecioManualActivitatRecursMoodle.png|center|miniatura|525x525px]]
[[Fitxer:ComplecioManualActivitatRecursMoodle.png|center|miniatura|525x525px]]
Els ''Recursos'' de Moodle només tenen un requisit de compleció que no sigui manual, i és que s'hagi mostrat l'activitat a l'estudiant. Això significa que l'estudiant ha entrat a la Pàgina, ha clicat la URL o ha enllaçat un document. No hi ha garantia, és clar, que l'hagi "llegit" tot.
L'única excepció és per l'''Etiqueta,'' perquè en mostrar-se a la pàgina principal del curs, Moodle no pot registrar si hi ha interactuat o no.
[[Fitxer:MostraComplecioActivitatRecursMoodle.png|center|miniatura|485x485px]]
La variabilitat de les opcions de compleció que permeten les ''Activitats'' depèn del que permet cada una d'elles.
En la següent taula n'hem fet un resum:





Revisió del 12:06, 24 feb 2025

Què és

Moodle permet incorporar a les aules virtuals eines per al seguiment de la compleció de les activitats o recursos per part dels estudiants, és a dir, quins estudiants han complert condicions que hem configurat per considerar-la completada.

El fet d’incloure aquestes eines a les aules virtuals és especialment interessant en ensenyaments semipresencial o en línia, ja que els estudiants no acostumen a seguir el curs a un ritme gaire uniforme ni homogeni. Però no solament en aquestes modalitats té sentit; en les presencials també.

Les eines de seguiment de compleció ofereixen al professorat moltes facilitats per mantenir-se informat en tot moment del grau de seguiment de l’assignatura per part dels estudiants i donen als estudiants una referència clara de quin és el punt del curs en què es troben a cada moment.

Com es configura

Compleció d'una activitat o recurs

En configuració dels paràmetres de totes les activitats i recursos hi ha l'apartat Condicions de la compleció, que té tres estats:

  1. Cap: Moodle no fa control de compleció.
  2. Manual: l'estudiantat marca quan vol la compleció (s'autoregula).
  3. Afegeix requisits: per cada tipus d'activitat o recurs es poden configurar diferents aspectes de al compleció.

Si configures la compleció, pots indicar una data en la que consideres que aquesta activitat o recurs s'hauria d'haver completat (4).

ComplecioManualActivitatRecursMoodle.png

Els Recursos de Moodle només tenen un requisit de compleció que no sigui manual, i és que s'hagi mostrat l'activitat a l'estudiant. Això significa que l'estudiant ha entrat a la Pàgina, ha clicat la URL o ha enllaçat un document. No hi ha garantia, és clar, que l'hagi "llegit" tot.

L'única excepció és per l'Etiqueta, perquè en mostrar-se a la pàgina principal del curs, Moodle no pot registrar si hi ha interactuat o no.

MostraComplecioActivitatRecursMoodle.png

La variabilitat de les opcions de compleció que permeten les Activitats depèn del que permet cada una d'elles.

En la següent taula n'hem fet un resum:


Bloc Progrés de la compleció

Compleció de curs

Altres informacions i ajudes d'interès

Aquí es poden consultar quatre vídeos tutorials on en Pere Quer explica les característiques i configuracions bàsiques per aplicar el seguiment de compleció:

Per complementar els coneixements sobre aquest tema, recomanem aquests documents: