Accions

Qüestionari: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 4: Línia 4:
El Qüestionari de [[Moodle]] és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.
El Qüestionari de [[Moodle]] és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.
=== Què he de tenir en compte ===
=== Què he de tenir en compte ===
Usos de qüestionaris. Avantatges
 
==== Usos de qüestionaris. Avantatges ====
'''Avaluació inicial'''
'''Avaluació inicial'''


Línia 33: Línia 34:
* Penalització de respostes incorrectes
* Penalització de respostes incorrectes
* Gamificació i motivació dels / de les estudiants
* Gamificació i motivació dels / de les estudiants


==== Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle   ====
==== Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle   ====
Línia 73: Línia 73:


* Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:
* Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:
** [https://mon.uvic.cat/udute/el-banc-de-preguntes-de-moodle/ Donar d’alta les preguntes]
 
** [https://mon.uvic.cat/udute/donar-dalta-un-questionari-a-laula-moodle/ Donar d’alta l’activitat Qüestionari]
==== Donar d’alta les preguntes ====
** [https://mon.uvic.cat/udute/afegir-preguntes-a-un-questionari-de-laula-moodle/ Afegir preguntes al qüestionari]
El banc de preguntes de Moodle és l’espai de l’aula on s’allotgen les preguntes que després es podran utilitzar en l’activitat Qüestionari.
* [https://mon.uvic.cat/udute/avaluar-les-preguntes-obertes-dun-questionari-moodle/ Avaluar les preguntes obertes]
 
* [https://mon.uvic.cat/udute/consultar-els-resultats-dun-questionari/ Consultar els resultats]
Cada aula té el seu banc de preguntes.
* [https://mon.uvic.cat/udute/enregistrar-una-resposta-en-un-questionari-moodle/ Enregistrar una resposta en un qüestionari Moodle]
 
Les preguntes poden estar en categories o subcategories, però només en una alhora.
 
S’hi accedeix des de la pàgina principal de l’aula, en el desplegable ''Més'' del menú horitzontal de sota la imatge del curs.
[[Fitxer:AccesBancPreguntes.png|center|miniatura|556x556px]]
Dins del banc de preguntes, es pot triar treballar amb preguntes, amb categories o bé importar/exportar continguts del banc de preguntes (1).
 
En l'espai de Preguntes, podem llistar les que ja existeixen en el banc dins d'una categoria o subcategoria (2), amb una etiqueta concreta (3), que mostri el nom de la pregunta en el llistat (4) i/o que mostri les preguntes dins de les subcategories de la categoria triada i les preguntes antigues (5).
 
En el llistat resultant
[[Fitxer:MenuBancPreguntes.png|center|miniatura]]
 
 
Donar d’alta l’activitat Qüestionari
 
Afegir preguntes al qüestionari
*[https://mon.uvic.cat/udute/el-banc-de-preguntes-de-moodle/ Donar d’alta les preguntes]
*[https://mon.uvic.cat/udute/donar-dalta-un-questionari-a-laula-moodle/ Donar d’alta l’activitat Qüestionari]
*[https://mon.uvic.cat/udute/afegir-preguntes-a-un-questionari-de-laula-moodle/ Afegir preguntes al qüestionari]
 
*[https://mon.uvic.cat/udute/avaluar-les-preguntes-obertes-dun-questionari-moodle/ Avaluar les preguntes obertes]
*[https://mon.uvic.cat/udute/consultar-els-resultats-dun-questionari/ Consultar els resultats]
*[https://mon.uvic.cat/udute/enregistrar-una-resposta-en-un-questionari-moodle/ Enregistrar una resposta en un qüestionari Moodle]


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
Línia 89: Línia 111:
* [https://mon.uvic.cat/udute/safe-exam-browser/ Seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat (Safe Exam Browser)]
* [https://mon.uvic.cat/udute/safe-exam-browser/ Seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat (Safe Exam Browser)]
* [https://mon.uvic.cat/udute/millores-de-resposta-oberta-al-quiz-de-moodle/ Millores de resposta oberta al Quiz de Moodle] (agost 2021)
* [https://mon.uvic.cat/udute/millores-de-resposta-oberta-al-quiz-de-moodle/ Millores de resposta oberta al Quiz de Moodle] (agost 2021)
Recomanem el Manual Moodle para el profesor del Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) i també altres [https://docs.moodle.org/402/en/Quiz_activity ajudes de Moodle.]

Revisió del 14:47, 15 gen 2024

Què és

Questionari.png

El Qüestionari de Moodle és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.

Què he de tenir en compte

Usos de qüestionaris. Avantatges

Avaluació inicial

  • Per comprovar els coneixements previs


Avaluació formativa

  • Per mesurar el progrés
  • Per facilitar retroalimentació rica


Avaluació sumativa

  • Per vertebrar el quadern de qualificacions
  • Per a avaluacions finals
  • Per avaluar el curs i gestionar futures adaptacions


Avantatges

  • Objectivitat
  • Autonomia
  • Varietat de tipus de preguntes
  • Multimèdia (imatges, vídeos, enllaços)
  • Rendiment per al professorat (ús amb diferents grups)
  • Preguntes aleatòries
  • Penalització de respostes incorrectes
  • Gamificació i motivació dels / de les estudiants

Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle  

Obstacle Remei
Seguretat i prevenció de comunicació de respostes entre estudiants Moltes opcions. Restriccions de temps, contrasenya d'accés, barreja de preguntes, preguntes aleatòries, ...
Manteniment de còpies múltiples Rol de "question sharer", encara per desplegar a la UVic-UCC
Creació lenta de qüestionaris
  • http://www.moodle2word.net/mod/page/view.php?id=16
  • Use the sample file supplied, and save with back compatability
  • Language of interface in Moodle must be the same (Spanish?)
  • Cloze syntax is different from Moodle (bold for dropdown; italics for a gap)
  • MULTICHOICE_S for shuffle (since Moodle 3.1)
Gestió de proves amb nombrosos estudiants Fer servir el sistema Offline quiz
Control de la identitat Presencialment, foto d'usuari/ària en pantalla. En línia tot és més complicat: detecció visual de la cara de la persona; detecció de la "signatura" mecanogràfica de la persona. Actualment (març 2017) la UVic-UCC no disposa d'aquests sistemes.
Impressió de preguntes Fer servir una de les opcions anteriors (Offline Quiz recomanat)
Detecció d'errors de configuració Fer servir un perfil d'estudiant de prova
  • Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:

Donar d’alta les preguntes

El banc de preguntes de Moodle és l’espai de l’aula on s’allotgen les preguntes que després es podran utilitzar en l’activitat Qüestionari.

Cada aula té el seu banc de preguntes.

Les preguntes poden estar en categories o subcategories, però només en una alhora.

S’hi accedeix des de la pàgina principal de l’aula, en el desplegable Més del menú horitzontal de sota la imatge del curs.

AccesBancPreguntes.png

Dins del banc de preguntes, es pot triar treballar amb preguntes, amb categories o bé importar/exportar continguts del banc de preguntes (1).

En l'espai de Preguntes, podem llistar les que ja existeixen en el banc dins d'una categoria o subcategoria (2), amb una etiqueta concreta (3), que mostri el nom de la pregunta en el llistat (4) i/o que mostri les preguntes dins de les subcategories de la categoria triada i les preguntes antigues (5).

En el llistat resultant

MenuBancPreguntes.png


Donar d’alta l’activitat Qüestionari

Afegir preguntes al qüestionari

Altres informacions i ajudes d'interès

Recomanem el Manual Moodle para el profesor del Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) i també altres ajudes de Moodle.