Taller
De Recursos docents
Què és
L'activitat Taller de Moodle és una eina complexa i completa en la qual l'estudiant fa un lliurament que és avaluat per la resta del grup. Permet la recopilació, revisió i avaluació pels companys del treball de l'estudiant.
- Es pot trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos o fulls de càlcul, i també poden escriure text directament en un camp utilitzant l'editor de text.
- A partir dels treballs lliurats, es fa una assignació de revisors de cada un dels treballs.
- L’estudiant valora els treballs dels seus companys mitjançant una rúbrica establerta, oferint comentaris i puntuacions per ajudar a millorar la qualitat de la tasca.
- L'estudiant rep una nota que és la mitjana de les avaluacions rebudes pels companys i una altra nota que avalua com ha fet ell la tasca d'avaluador.
Aquesta metodologia afavoreix el treball en equip, el desenvolupament de les competències d’avaluació entre iguals, tot mantenint un enfocament col·laboratiu dins de l’aula virtual.
Tot i ser una activitat amb molts avantatges, cal tenir en compte que la configuració inicial pot ser complexa. Per això, es recomana comptar amb el suport de la UDUTE per assegurar que tot funcioni correctament.
Què podem fer
Configuració del taller
El Taller és una activitat de Moodle. Per tant, has d’entrar a l’aula on el vols configurar, activar l’edició, seleccionar Afegeix una activitat o un recurs i triar Taller.
De la configuració de l’activitat Taller, et suggerim que tinguis en compte les següents qüestions.
Paràmetres generals
- Nom del taller: has de posar un nom al taller.
- Descripció: Pots posar una descripció que expliqui aquesta activitat de taller en el context de l’assignatura.
- Pots fer pública la descripció del taller a la pàgina inicial de l’aula.
- Estratègia de qualificació: pots utilitzar diferents sistemes, però nosaltres recomanem la rúbrica (que més endavant t’explicarem com configurar)
- Qualificació de la tramesa: aquesta és la nota màxima que l’estudiantat rebrà com a primera nota del taller, que és la mitjana de les valoracions rebudes pels companys.
- Qualificació de la tasca d’avaluació: aquesta és la nota màxima que l’estudiantat rebrà com a segona nota del taller, que és la que valora com han fet la tasca d’avaluadors.
Et recomanem que les dues notes que l’estudiantat obté del taller estiguin calculades sobre 10, de manera que sigui en el qualificador on ponderis quin és el pes de cada una d’elles respecte a la nota final.
Paràmetres de la tramesa
- Instruccions per a la tramesa: instruccions que vols donar a cada estudiant sobre el lliurament que ha de fer.
- Tipus de tramesa: pots triar que enviï només un text i/o un fitxer, i fer obligatori aquest tipus de lliurament.
- Nombre màxim d’adjuncions a la tramesa: nombre de fitxers que permets que enviï cada estudiant.
Paràmetres de l’avaluació
- Instruccions per a l’avaluació: indicacions que veurà l’estudiant en el moment de fer l’avaluació dels companys.
- Usa l’autoavaluació: si vols que cada estudiant pugui avaluar també el seu treball, cal que deixis marcada aquesta opció.
Retroacció
- Mode de retroalimentació global: permet fer una retroacció global a les avaluacions.
- Nombre màxim d’adjuncions en la retroalimentació global: nombre de fitxers adjunts que permets que enviïn els avaluadors.
- Conclusió: espai de l’equip docent per donar una conclusió final al taller.
Disponibilitat
- Inici de les trameses, des de dia i hora a partir del qual l’estudiantat pot enviar el seu treball.
- Data límit per trametre: dia i hora fins el que l’estudiantat pot enviar el seu treball.
- Inici de les avaluacions, des de dia i hora a partir del qual l’estudiantat pot avaluar els treballs assignats.
- Data límit per a l’avaluació: dia i hora fins el que l’estudiantat pot avaluar els treballs assignats
- Canvia a la fase següent després de la data límit per trametre: et suggerim NO activar el canvi automàtic de fase (i fer-ho manualment, com t’explicarem més endavant).
La resta de paràmetres de la configuració de l’activitat Taller (Paràmetres comuns de mòduls, Restriccions d’accés, Compleció de l’activitat, Etiquetes) tenen les mateixes funcionalitats que per a les altres activitats de Moodle.
Tingues en compte que en l’últim apartat de la configuració hi ha la possibilitat d’activar el sistema de revisió antiplagi.
Fases del Taller
Una vegada hagis fet aquesta configuració que t’hem explicat fins ara, cada vegada que entris en aquest taller veuràs un “quadre de comandament” que t’indica en quina fase es troba el taller i quines activitats relacionades ja estan fetes o falten per fer:
Les fases del Taller són:
- Configuració: establim la configuració del taller i el formulari d’avaluació.
- Tramesa: l’estudiantat lliura el seu treball. i s’assignen avaluadors a cada un dels treballs lliurats.
- Avaluació: l’estudiantat avalua els treballs assignats.
- Qualificació de les avaluacions: calculem les notes dels treballs i intervenim en l’avaluació com a professorat (si cal).
- Tancament: publiquem les notes del taller.
Tingues en compte que:
- En cada fase es permeten les accions corresponents dels estudiants (per exemple, en fase de tramesa no poden avaluar, i a la inversa). De fet, l’estudiantat només pot participar en dues de les cince fases: Tramesa i Avaluació.
- Et suggerim que facis sempre el canvi manualment de fase (des de les opcions d’aquest quadre de comandament).
- Si et cal, pots portar el taller a una fase anterior. Per exemple, si estàs en fase d’avaluació, pots tornar a posar manualment el taller en fase de tramesa.
Fase de configuració
En aquesta fase has fet (i pots modificar) la configuració del taller, tal i com hem explicat en la primera part de l’article.
També cal que configuris el formulari d’avaluació. Per fer-ho, tant pots clicar sobre l’opció en l’espai de la Fase de configuració o en el menú que es desplega clicant la rodeta dentada de la part superior dreta (Editeu el formulari d’avaluació).
En aquesta fase has fet (i pots modificar) la configuració del taller, tal i com hem explicat en la primera part de l’article.
També cal que configuris el formulari d’avaluació.
Alerta! Per a continuar, cal que estigui configurat la qualificació en mode: Rubrica
Com que hem configurat que aquest taller s’avaluarà amb una rúbrica, en aquesta opció podrem donar d’alta la descripció de cada criteri (1), els nivells de cada criteri (2) i el valor que assignem a cada nivell (3).
Si ens calen més criteris que els tres que estan previstos d’inici, podem afegir-los (1).
Al final d’aquesta pàgina configurem com volem que es visualitzi la rúbrica (2), si en format llista o com a graella. Ja només queda desar-la (3).
Tingues en compte que:
- La gestió de les rúbriques del taller no és com la de les rúbriques de tasca: les rúbriques d’un taller no es poden convertir en rúbriques de tasca, ni fer-ne plantilles per reutilitzar en un altre taller.
- Si vols aprofitar una rúbrica d’un taller per a un altre taller, el que pots fer és fer una còpia del taller (amb exportar/importar o amb Sharing Cart). D’aquesta manera, el segon taller tindrà la mateixa configuració que el primer.
- Per defecte, cada criteri té 4 nivells. Si en necessites més, quan hagis desat una vegada la rúbrica i hi tornis a entrar, veuràs que t’han aparegut dos nivells més. Si els deixes en blanc, Moodle no els utilitzarà.
El quadre de comandament ens avisa de si hi ha accions/configuracions que hauríem d’haver fet i encara no estan completades. En aquest exemple, quan hem fet la configuració del taller, no hem posat instruccions per a la tramesa. Per això, apareix una creu vermella al costat. Si hi cliquem a sobre, podem completar la informació que falta.
Fase de la tramesa
Quan cliquem a les opcions per fer el canvi de fase, se’ns obre una avís per confirmar si estem segurs que volem fer aquest pas i Moodle ens explica quin serà l’estat del taller.
Quan l’estudiantat entra al taller, veu també el quadre de comandament però només amb aquelles informacions que li corresponen.
En la fase de tramesa, l’estudiantat té disponible el botó Afegeix tramesa, per fer el seu lliurament.
En la pàgina de la tramesa l’estudiantat veurà les instruccions que hem escrit per a la tramesa (1) i, si l’hem activat, veurà el missatge de detecció de plagi (2).
Per fer la tramesa:
- li ha de posar un títol (3),
- si hem deixat activat que podia lliurar text en línia (4) podrà escriure’l,
- veurà l’avís de quants fitxers pot adjuntar (5)
- tindrà l’espai per adjuntar el fitxer (6)
- i haurà de desar la tramesa (7)
Mentre la fase de tramesa està activa, l’estudiantat pot editar la seva tramesa si torna a entrar al taller.
Quan totes les trameses ja estan fetes, com a professorat cal que gestionis les assignacions de treballs, és a dir, qui avaluarà què. En el quadre de comandament tindràs informació de quantes trameses s’han fet.
Has d’entrar al taller i clicar l’opció Assigneu les trameses.
Et recomanem que utilitzis l’Assignació aleatòria. Els paràmetres que pots triar/configurar són:
- Nombre de revisors: número de persones que revisaran cada treball.
- Esborra les assignacions actuals: si ja has fet prèviament algun tipus d’assignació i deixes marcada aquesta opció, s’esborraran totes les assignacions anteriors.
- Els participants poden avaluar sense haver enviat res: si ho deixes marcat, els estudiants que no han enviat cap treball rebran assignacions de treballs per revisar. D’aquesta manera, de les dues notes que tenen del taller, només tindran la nota de com han fet les avaluacions (però no de la tramesa).
- Afegeix autoavaluacions: si ho marques, l’estudiantat podrà revisar també el seu propi treball.
En desar els canvis, rebràs informació de com s’han fet les assignacions.
Una vegada fetes les assignacions, si vas a la pestanya d’Assignació manual podràs revisar (i modificar, si vols), qui avaluarà què.
A la part central (Participant) es mostren els participants de l’activitat, amb un enllaç al treball que ha lliurat. A la banda esquerra (1) es mostra qui ha estat assignat per revisar el seu treball i a la banda esquerra (2) quins són els treballs que se’ls ha assignat per revisar. Amb el desplegable de cada una de les parts (1 i 2) pots afegir revisors i revisats; i clicant la icona de paperera pots eliminar la combinació de revisors i revisats.
Fase d’avaluació
.
Quan hagis comprovat que les assignacions són correctes, fes el canvi de fase manualment (a través de l’opció del quadre de comandament).
Per fer l’avaluació, l’estudiantat entra en l’activitat taller una altra vegada. Veurà les trameses que té assignades. Cal que cliqui el botó Avalua.
Se li carregarà una pàgina on podrà consultar el treball (1), veure una indicació de l’estat de l’informe de plagi, si n’hi ha (2), marcar els valors obtinguts per cada criteri de la rúbrica (3) i deixar un comentari com a retroacció de l’avaluació (4). Després pot desar (5).
Durant la fase d’avaluació l’estudiantat podrà fer i refer les avaluacions dels treballs que té assignats (només ha de tornar a entrar al taller i clicar Torna a avaluar o Avalua).
Fase de qualificació de les avaluacions
Quan hagis comprovat que totes les avaluacions estan fetes, has de canviar de nou de fase.
Durant la fase de qualificació de les avaluacions, l’estudiantat no ha de fer res ni veu cap dels resultats d’aquesta fase, fins que no passa a la darrera fase i es tanca el taller.
La primera vegada que entris com a professor al taller en la fase de qualificació de les avaluacions, veuràs que pots consultar les qualificacions que ha rebut cada estudiant (1) i les que ha donat a cada treball avaluat (2), però que encara no estan calculades ni les notes de la tramesa (3) ni les de l’avaluació (4). Per tal de fer el primer càlcul, cal que cliquis el botó Torna a calcular les qualificacions (5).
Quan hagis fet el primer càlcul, a cada estudiant li apareixerà la nota mitjana de les avaluacions que han fet els seus companys al seu treball (1) i les notes que Moodle ha calculat per a la seva tasca d’avaluador (2). Aquesta segona nota es calcula a partir d’un algorisme que té en compte vàries qüestions que comparen l’avaluació que ha fet cada estudiant a un treball respecte l’avaluació que han fet els altres companys respecte al mateix treball. Pots fer que Moodle sigui més o menys estricte en aquest criteri triant en el desplegable (3) i veure’n el resultat clicant el botó Torna a calcular les qualificacions (4).
Recorda que en aquesta fase l’estudiant no veu els resultats de les gestions que estàs fent.
Fase de tancament
Quan donis per vàlides les notes, fes el canvi manual a la fase de tancament, que farà públiques les notes per als estudiants.
Quan l’estudiantat entri de nou, veurà la nota de la tramesa i la nota de l’avaluació
Anonimitzar els noms dels avaluadors i dels avaluats en un taller de Moodle
’activitat de Taller de Moodle ens permet organitzar un lliurament d’estudiant que és avaluat per altres estudiants.
Cada estudiant rep una nota que és la mitjana de les notes que li han posat els seus companys i una altra que valora com ha fet la seva tasca d’avaluació.
Sovint una activitat de coavaluació, si l’estudiantat no hi està acostumat, genera reticències per la poca objectivitat que preveuen i/o dubten d’alguns membres del grup.
Una de les estratègies que et recomanem és que el taller es valori a través d’una rúbrica clara i fàcil d’aplicar.
Una altra de les estratègies és fer anònims tant el nom dels autors del treball a revisar com el dels revisors.
Per fer-ho, has d’entrar en el taller una vegada creat, clicar a Més i clicar l'opció "permisos"
Per localitzar més fàcilment els permisos a canviar, selecciona del desplegable de rols els que corresponen a Estudiants.
Baixa per la pàgina fins que localitzis els dos que t’interessen: Visualitza els noms dels autors i Visualitza els noms dels revisors. Selecciona les opcions Impedeix en cada un d’ells.
Has de desar els canvis clicant el botó Desar del final de la pàgina.
D’aquesta manera, ni els revisors veuran els noms dels autors dels treballs revisats ni els revisats veuran els noms dels autors.
Tingues en compte que:
- Com a professor veuràs els noms de tots ells.
- Perquè això funcioni, evidentment els treballs lliurats no han de contenir el nom d’autor.
L’avaluació del professorat en el taller de Moodle
L’activitat de Taller de Moodle ens permet organitzar un lliurament d’estudiant que és avaluat per altres estudiants.
L’activitat està pensada perquè siguin els mateixos estudiants que valorin els seus companys. No cal que el professorat faci cap avaluació.
Tot i així, pot passar que com a professor/a vulguis intervenir en l’avaluació.
Com mostra Moodle les notes del taller
Primer, has d’entendre què mostra Moodle pel que fa a l’avaluació. Suposem el següent exemple (amb les avaluacions del taller ja calculades):
Cada estudiant ha rebut tres avaluacions, inclosa la seva autoavaluació (1). En qualificacions rebudes, el participant 2 ha rebut un 10 d’ell mateix, un 6,67 del participant 3 i un altre 6,67 del participant 4. Moodle calcula la mitjana d’aquestes que mostra en la columna Qualificació de la tramesa (2). Per tant, la mitjan d’aquestes tres notes és un 7,78.
Hem fet aquest quadre per veure si ho podem explicar millor:
En cada avaluació, entre parèntesis es mostra el que aquesta avaluació ha significat per a l’avaluador per calcular la seva nota de la qualificació de l’avaluació (4). En la columna de qualificacions donades (3) apareixeran les mateixes dades que en la de qualificacions rebudes (1) però endreçades per avaluador, i no per avaluat.
Amb aquest quadre esperem que s’entengui millor:
El 10 que el Participant 2 s’ha donat a ell mateix, tenint en compte les notes que han posat la resta dels companys (6,67 i 6,67), li comporta un 7 per al càlcul de la nota d’avaluador. Pel 0 que ha posat al participant 3, respecte a les notes que han posat els altres companys (10 i 10), Moodle li assigna un 4. I pel 10 que ha posat al Participant 4, rep un 10 (la resta dels companys han avaluat al Participant 4 amb 6,67 i 10). Si demanem a Moodle que per fer el càlcul de la nota d’avaluació apliqui una Comparació d’avaluacions “Acceptable”, el participant 2 rep la mitjana de les notes que té com avaluador (7, 4 i 10), per tant, un 7.
Com participar en l’avaluació del taller com a professor
Com participar en l’avaluació del taller com a professor
Com avaluador
La manera més senzilla és participar com qualsevol altre avaluador.
En la fase d’avaluació del taller i en la del càlcul de notes, quan entris en una tramesa del taller veuràs que per cada tramesa, quan hi entris, tindràs el botó Avalua.
Quan hagis fet la teva avaluació, hauràs de recalcular les notes. En aquest cas, li hem posat un 10 al Participant 2. La nota de la tramesa, que abans era 7,78, ara és un 8,33. I també ha canviat la nota d’avaluador, ja que la nota que li hem posat també participa en el càlcul de Moodle. Abans tenia 7 i ara té un 8.
Com avaluador, amb pes
Quan fas una avaluació pots, a més, assignar-li un pes. El número que hi posis serà considerat com si s’haguessin fet aquell nombre d’avaluacions amb aquella nota. En aquest exemple, hem posat un pes de 10.
Has de recalcular les notes perquè aquesta avaluació sigui tinguda en compte. Moodle ens mostra el pes d’aquesta avaluació amb un “@10<“. En aquest cas, el Participant 2 ha passat a tenir un 9,49.
Modificar l’avaluació d’un participant
Si el que vols és incidir en l’avaluació d’un estudiant, també ho pots fer, per exemple, si detectes que algú no ha fet prou bé la tasca d’avaluació.
Has d’entrar en l’avaluació de l’estudiant que vols modificar.
Veuràs l’avaluació que ha fet l’estudiant i a continuació l’apartat Paràmetres de l’avaluació.
En el desplegable Pes de l’avaluació (1) podràs posar un pes (de 0 a 16) en l’avaluació que ha fet aquest estudiant. Afectarà a la nota de la mateixa manera que hem explicat en l’apartat anterior.
En el desplegable Rectifica la qualificació de l’avaluació (2) podràs posar una nova nota (és a dir, canviar la nota que ha posat l’estudiant). En aquest exemple, hi havia un 10 i l’hem canviat per un 5.
Una vegada hagis recalculat les notes, veuràs com queda rectificada la nota que rep el Participant 2 com avaluador.
Modificar el qualificador
I, és clar, en darrera instància, sempre tens la possibilitat de modificar les notes manualment en el Qualificador de Moodle. Com has pogut veure, fer canvis en les qualificacions dins del taller pot afectar a les notes d’altres participants. Si fas en canvi directament en el qualificador, només alteraràs aquella nota.
Esborrar totes les notes del taller
Al final de la pàgina del taller, a la fase d’Avaluació de les qualificacions, una vegada s’han fet les avaluacions, trobaràs dos botons.
- Esborra totes les qualificacions agregades: esborra les qualificacions de les avaluacions. Es refereix als càlculs que ha fet Moodle, és a dir, les dues notes calculades del taller (la tramesa i l’avaluació).
- Esborra les avaluacions: esborra les qualificacions de les trameses. Es refereix a les avaluacions donades pels revisors. No es perden les dades dels formularis que ha omplert, però els avaluadors hauran de tornar a entrar en les avaluacions per tornar-los a desar. Moodle ens avisa que aquesta acció pot comportar pèrdua de dades.
Utilitzar el taller de Moodle per grups
L’activitat Taller de Moodle ens permet organitzar un lliurament per estudiant que és avaluat per altres estudiants.
Està pensada per fer-se individualment: un estudiant envia un treball que és avaluat per un nombre de companys.
Però es pot utilitzar per grups de les següents maneres.
Taller per grups separats
Si tenim grups creats a l’aula i configurem l’activitat taller per grups separats, es com si creéssim diferents tallers alhora: cada taller contindrà només els estudiants del seu grup.
En els paràmetres del taller, en l’apartat Paràmetres comuns de mòduls cal seleccionar que el Mode grups és per Grups separats.
Per als estudiants serà transparent: només rebran assignacions de membres del seu grup.
Com a professor, quan entris en el taller podràs triar quin dels tallers vols gestionar/revisar.
Has de tenir en compte que si tens més d’un tipus d’agrupament a l’aula, hauràs de seleccionar el que vulguis fer servir per aquesta activitat.
Taller per grups visibles
Configurar un taller per grups visibles fa que en el moment de les assignacions es pugui tenir en compte si vols que els treballs assignats siguin del mateix grup o no.
En els paràmetres del taller, en l’apartat Paràmetres comuns de mòduls cal seleccionar que el Mode grups és per Grups visibles.
Quan el taller està configurat d’aquesta manera, en fer l’Assignació aleatòria apareix l’opció Evita les revisions dels companys del mateix grup. Si està seleccionada, l’assignació aleatòria no assignarà a l’estudiant el treball de membres del seu grup.
Aquesta configuració pot ser útil si els treballs lliurats s’han preparat en grups (anteriorment) i volem assegurar que cada estudiant només rebi treballs d’altres grups per avaluar.
Modificacions de lliuraments i avaluacions fora de termini en el taller de Moodle
És una activitat complexa i amb moltes possibilitats, però perquè funcioni bé és important que tots els participants facin les tasques que tenen assignades puntualment.
Com a professors sabem que no sempre els estudiants compleixen els terminis. I que, sovint, flexibilitzem les condicions si ens ofereixen un motiu ben argumentat.
Així doncs, què pots fer en l’activitat Taller quan algú no fa el que ha de fer quan ho ha de fer? A continuació, et suggerim algunes de les coses que sí que pot fer.
Lliuraments erronis
En fase de tramesa
Si encara estem en la fase de tramesa, quan un estudiant s’ha equivocat en el lliurament Moodle ens ho posa fàcil, perquè durant tota aquesta fase es pot editar el lliurament (fins i tot esborrar/substituir un fitxer enviat).
En fase d’avaluació
Si estem en fase d’avaluació, cada estudiant no pot eliminar o modificar la seva tramesa. Una estratègia és canviar manualment de fase (retrocedir a fase de tramesa) i que l’estudiant que no ha enviat la feina o l’ha de modificar ho faci.
Això, però, té certs riscos. Et suggerim que:
- Si ja tens feta l’assignació de revisors per als altres treballs del grup, assigna manualment revisors als treballs lliurats de nou i treballs a assignar a l’estudiant (si és que no en tenia).
- Canvia les dates de les fases a la configuració del taller perquè la tramesa sigui possible.
- Coordina’t amb els estudiants implicats: mentre estiguis en fase de tramesa, la resta del grup no es podrà avaluar.
- Si la resta del grup ja ha fet les avaluacions i són assignats revisors per al nou treball, els hauràs d’avisar.
En fase de càlcul d’avaluacions o de tancament
Si el taller ha avançat i vols permetre igualment un lliurament, et trobaràs amb la circumstància explicada en l’apartat anterior. És a dir, has de canviar de fase a la fase de tramesa i has de canviar les dates.
Però si, a més, ja tenies avaluades i/o publicades les notes, les hauràs de tornar a calcular, amb el que pot suposar això de canvis en la valoració de la resta del grup.
Avaluacions errònies
En la fase d’avaluació
Si encara estem en la fase d’avaluació, quan un estudiant vol modificar una avaluació ja feta, Moodle ens ho posa fàcil, perquè durant tota aquesta fase es pot tornar a avaluar les trameses assignades. L’estudiant només ha d’entrar al taller i clicar el botó Torna a avaluar i anirà a la pàgina d’avaluació on podrà modificar tant la selecció dels nivells de la rúbrica com el text de retroacció i el fitxer (si és que l’avaluació en contempla).
En fase de càlcul d’avaluacions o de tancament
Pots canviar l’estat del taller a la fase d’avaluació. Tingues en compte si és necessari canviar les dates en la configuració del taller.
Si ja havies calculat les notes, una vegada l’estudiant hagi fet l’avaluació que faltava, cal que les tornis a calcular.
I si ja les tenies publicades, hauràs d’explicar al grup la possible afectació en les seves notes.
Modificacions d’assignacions de revisors
En un taller sense incidents, et suggerim fer servir l’Assignació aleatòria. Aquesta sempre pot ser modificada posteriorment en la pestanya d’Assignació manual, on podem modificar tant qui revisa (1) com el treball assignat com a revisor a un estudiant (2).
La icona de la paperera ens serveix per esborrar aquestes assignacions.
Podem fer aquesta acció durant la fase de lliurament i durant la fase d’avaluació.
Ús de trameses d’exemple en el taller de Moodle
Ens pot passar que malgrat siguem molt concisos en les explicacions i en la construcció de la rúbrica, l’estudiant no se senti còmode perquè no sap què i com ho haurà de fer.
Podem utilitzar una tramesa d’exemple i avaluar-la per mostrar als estudiants què esperem d’ells.
Per indicar que vols fer servir trameses d’exemple, has d’anar a Configuració del taller, a l’apartat Trameses d’exemple i marcar l’opció Les trameses d’exemple serveixen per practicar l’avaluació.
Una vegada tinguis marcada aquesta opció, apareix un desplegable per definir el Mode d’avaluació dels exemples, que pot ser: avaluació voluntària; obligatòria abans d’autoavaluar-se; disponible després de la tramesa i obligatòria abans d’avaluar els companys.
Has de penjar la tramesa d’exemple durant la fase de configuració del taller. Hi trobaràs un botó Afegeix una tramesa d’exemple.
La tramesa es fa de la mateixa manera que les trameses que fa cada estudiant. Has de posar un nom (1); un contingut, si és que la tramesa el contempla (2); i adjuntar el fitxer, si la tramesa està configurada així (3). I has de desar els canvis (4).
A continuació, passaràs a la pàgina d’avaluació de la tramesa de mostra, on hauràs d’aplicar la rúbrica (1), escriure la retroacció (2) o omplir aquells camps que haguem configurat de com ha de ser l’avaluació.
A l’estudiant, quan estigui en disposició de fer l’avaluació (depenent del que tinguem configurat) veurà el botó Avalua sota la Tramesa d’exemple.
Quan l’estudiant ha fet l’avaluació de la tramesa d’exemple, pot comparar la teva avaluació (1) amb la seva (2).
Altres informacions i ajudes d'interès
En Marcos Cánovas de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes ens ha fet vàries formacions a la nostra universitat sobre l'activitat taller. Ha preparat una sèrie de vídeos, molt clars, que podem compartir aquí:
- Configuració del taller de Moodle
- Indicacions per fer l'activitat
- Com pots adjuntar arxius a l'enunciat
- Gestió del final de la fase de tramesa
- Gestió de la fase de qualificació de les avaluacions i tancament del taller
- Gestió de la nota del taller al qualificador de Moodle
Podem trobar la documentació més extensa sobre l'activitat taller al wiki de Moodle (en anglès).
En castellà podem referir-nos a la versió més recent del manual de la Universidad Politécnica de Madrid (pàgina 241).