Accions

Qüestionari: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 271: Línia 271:
[[Fitxer:RevisioEstudiantQuestionariMoodle.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:RevisioEstudiantQuestionariMoodle.png|center|miniatura|700x700px]]


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Més accions amb els qüestionaris ===


==== Safe Exam Browser: seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat ====
==== Safe Exam Browser: seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat ====
El [https://docs.moodle.org/402/en/Safe_Exam_Browser Safe Exam Browser] (SEB) de Moodle és una solució de seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat. Es tracta d’un navegador web especial que s’ha d’instal·lar a cada ordinador i fer funcionar en combinació amb l’activitat Qüestionari (''Quiz'') de Moodle. Aquest navegador es pot instal·lar tant en ordinadors d’aules d’informàtica com en ordinadors particulars. Tot i això, actualment, a la UVic, no es contempla l’ús de SEB per a la seva instal·lació en ordinadors personals, però si que es pot fer servir aquest sistema a una aula d’informàtica UVic. Actualment l'aula B123 ja compta amb una preconfiguració orientada a l'ús SEB i s'espera que en els propers mesos, estigui disponible a totes les aules d'informàtica.
El [https://docs.moodle.org/402/en/Safe_Exam_Browser Safe Exam Browser] (SEB) de Moodle és una solució de seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat. Es tracta d’un navegador web especial que s’ha d’instal·lar a cada ordinador i fer funcionar en combinació amb l’activitat Qüestionari (''Quiz'') de Moodle. Aquest navegador es pot instal·lar tant en ordinadors d’aules d’informàtica com en ordinadors particulars. Tot i això, actualment, a la UVic, no es contempla l’ús de SEB per a la seva instal·lació en ordinadors personals, però si que es pot fer servir aquest sistema a una aula d’informàtica UVic. Actualment l'aula B123 ja compta amb una preconfiguració orientada a l'ús SEB i s'espera que en els propers mesos, estigui disponible a totes les aules d'informàtica.


Si vols fer un qüestionari fent servir aquest navegador a una aula d'informàtica de la UVic, només has de configurar el qüestionari com ja ho fas sempre però a l'apartat "Navegador segur" has de modificar aquests paràmetres:


Si vols fer un qüestionari fent servir aquest navegador a una aula d'informàtica de la UVic, només has de configurar el qüestionari com ja ho fas sempre però a l'apartat "Navegador segur" has de modificar aquests paràmetres:
[[Fitxer:Safe exam browser.png|alt=Paràmetres Safe Exam Browser|center|700x700px|Paràmetres Safe Exam Browser]]
[[Fitxer:Safe exam browser.png|alt=Paràmetres Safe Exam Browser|center|700x700px|Paràmetres Safe Exam Browser]]
Si és la primera vegada que el fas servir, pots contactar amb l'Àrea TIC o la UDUTE via [https://bit.ly/uduteurespon URespon] per assegurar-ne la prestació.
Si és la primera vegada que el fas servir, pots contactar amb l'Àrea TIC o la UDUTE via [https://bit.ly/uduteurespon URespon] per assegurar-ne la prestació.
Línia 299: Línia 298:


Per fer-ho, en la configuració de la pregunta (dins del Banc de preguntes) cal marcar “Voleu barrejar les opcions?”.
Per fer-ho, en la configuració de la pregunta (dins del Banc de preguntes) cal marcar “Voleu barrejar les opcions?”.
[[Fitxer:BarrejaRespostes.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:BarrejaRespostes.png|center|miniatura|500x500px|alt=]]




Línia 305: Línia 304:


O sigui, s’ha d’activar aquesta opció en dos llocs diferents.
O sigui, s’ha d’activar aquesta opció en dos llocs diferents.
[[Fitxer:BarrejaRespostesParametresQuestionari.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:BarrejaRespostesParametresQuestionari.png|center|miniatura|500x500px|alt=]]


===== Barrejar preguntes =====
===== Barrejar preguntes =====
Línia 311: Línia 310:


Aquesta opció es troba en l'apartat de ''Preguntes'' del qüestionari.
Aquesta opció es troba en l'apartat de ''Preguntes'' del qüestionari.
[[Fitxer:ApartatPreguntesQuestionariMoodle.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:ApartatPreguntesQuestionariMoodle.png|center|miniatura|500x500px|alt=]]
[[Fitxer:OpcioBarrejaPreguntesQuestionariMoodle.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:OpcioBarrejaPreguntesQuestionariMoodle.png|center|miniatura|700x700px]]


Línia 331: Línia 330:
[[Fitxer:VisioPreguntaAleatoriaQuestionariMoodle.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:VisioPreguntaAleatoriaQuestionariMoodle.png|center|miniatura|700x700px]]
Si tenim les preguntes classificades en categories que, per exemple, són els temes de l’examen, podem afegir les preguntes aleatòries tema per tema. Si triem el mateix nombre de cada categoria, tindrem les mateixes preguntes de cada tema en l’examen, però per cada intent es carregaran en ordre diferent.
Si tenim les preguntes classificades en categories que, per exemple, són els temes de l’examen, podem afegir les preguntes aleatòries tema per tema. Si triem el mateix nombre de cada categoria, tindrem les mateixes preguntes de cada tema en l’examen, però per cada intent es carregaran en ordre diferent.
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
*[https://mon.uvic.cat/udute/enregistrar-una-resposta-en-un-questionari-moodle/ Enregistrar una resposta en un qüestionari Moodle]
*[https://mon.uvic.cat/udute/enregistrar-una-resposta-en-un-questionari-moodle/ Enregistrar una resposta en un qüestionari Moodle]
*[https://mon.uvic.cat/udute/importar-preguntas-al-banco-de-preguntas-de-moodle/ Importar preguntes al banc de preguntes de Moodle]
*[https://mon.uvic.cat/udute/importar-preguntas-al-banco-de-preguntas-de-moodle/ Importar preguntes al banc de preguntes de Moodle]

Revisió del 11:02, 6 feb 2024

Què és

Questionari.png

El Qüestionari de Moodle és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.

Què he de tenir en compte

Usos de qüestionaris. Avantatges

Avaluació inicial

  • Per comprovar els coneixements previs


Avaluació formativa

  • Per mesurar el progrés
  • Per facilitar retroalimentació rica


Avaluació sumativa

  • Per vertebrar el quadern de qualificacions
  • Per a avaluacions finals
  • Per avaluar el curs i gestionar futures adaptacions


Avantatges

  • Objectivitat
  • Autonomia
  • Varietat de tipus de preguntes
  • Multimèdia (imatges, vídeos, enllaços)
  • Rendiment per al professorat (ús amb diferents grups)
  • Preguntes aleatòries
  • Penalització de respostes incorrectes
  • Gamificació i motivació dels / de les estudiants

Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle  

Obstacle Remei
Seguretat i prevenció de comunicació de respostes entre estudiants Moltes opcions. Restriccions de temps, contrasenya d'accés, barreja de preguntes, preguntes aleatòries, ...
Manteniment de còpies múltiples Rol de "question sharer", encara per desplegar a la UVic-UCC
Creació lenta de qüestionaris
  • http://www.moodle2word.net/mod/page/view.php?id=16
  • Use the sample file supplied, and save with back compatability
  • Language of interface in Moodle must be the same (Spanish?)
  • Cloze syntax is different from Moodle (bold for dropdown; italics for a gap)
  • MULTICHOICE_S for shuffle (since Moodle 3.1)
Gestió de proves amb nombrosos estudiants Fer servir el sistema Offline quiz
Control de la identitat Presencialment, foto d'usuari/ària en pantalla. En línia tot és més complicat: detecció visual de la cara de la persona; detecció de la "signatura" mecanogràfica de la persona. Actualment (març 2017) la UVic-UCC no disposa d'aquests sistemes.
Impressió de preguntes Fer servir una de les opcions anteriors (Offline Quiz recomanat)
Detecció d'errors de configuració Fer servir un perfil d'estudiant de prova

Com fer un qüestionari

Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:

Donar d’alta les preguntes

El banc de preguntes de Moodle és l’espai de l’aula on s’allotgen les preguntes que després es podran utilitzar en l’activitat Qüestionari.

Cada aula té el seu banc de preguntes.

Les preguntes poden estar en categories o subcategories, però només en una alhora.

S’hi accedeix des de la pàgina principal de l’aula, en el desplegable Més del menú horitzontal de sota la imatge del curs.

AccesBancPreguntes.png

Dins del banc de preguntes, es pot triar treballar amb preguntes, amb categories o bé importar/exportar continguts del banc de preguntes (1).

En l'espai de Preguntes, podem llistar les que ja existeixen en el banc dins d'una categoria o subcategoria (2), amb una etiqueta concreta (3), que mostri el nom de la pregunta en el llistat (4) i/o que mostri les preguntes dins de les subcategories de la categoria triada (5) i les preguntes antigues (6).

Des d'aquesta pàgina és on també s'afegeixen preguntes noves (7).

En el llistat de preguntes resultant, entre altres, podem veure i editar el nom (8), editar-la (modificar, duplicar, suprimir, exportar, gestionar etiquetes) (9), consultar l'estat (10) i versió (11), qui la va fer (12) i que l'ha modificat (13).

MenuBancPreguntes.png

Si afegim una pregunta nova, primer cal seleccionar el tipus de pregunta que volem donar d’alta. Cada vegada que en seleccionem un tipus, a la banda dreta de la finestra es mostra una descripció d’aquell tipus de pregunta. Cal seleccionar Afegeix.

AfegirPreguntaTriaTipus.png

En la configuració de la pregunta podem indicar:

  • La categoria a la qual pertany
  • El nom de la pregunta: no apareix per l’estudiant i que ens serveix a nosaltres per identificar-la
  • El text de la pregunta: és que apareixerà com a enunciat de la pregunta en el qüestionari
AfegirPreguntaEdicio.png

També hem de seleccionar si hi ha més d’una resposta correcta o només n’hi ha una.

En l’apartat de Respostes, per cada una de les respostes correctes escriurem el text de la resposta i el valor que s’aplicarà a aquella resposta (correcta serà el 100% i en negatiu per les incorrectes, depenent del que volem que restin).

AfegirPreguntaEdicio02.png
AfegirPreguntaEdicio03.png

Donar d’alta l’activitat Qüestionari

Per donar d’alta un Qüestionari a l’aula Moodle, cal tenir activada l’edició de l’aula (1) i clicar el signe "+" allà on vulguem afegir el qüestionari (2) o clicar Afegeix una activitat o recurs de la part inferior d'una secció (3).

AfegirActivitatMoodle.png

De les activitats o recursos a afegir, cal clicar Qüestionari.

TriaQuestionariAfegirMoodle.png


En la configuració del qüestionari es poden determinar molts paràmetres, però no tots són obligatoris. Aquí n’expliquem alguns, D’altres els desenvolupem en altres entrades d’aquest blog.

  • Nom: és obligatori el nom que apareixerà a l’aula i que veuran els estudiants
  • Descripció: és opcional i poden marcar, a més, que aparegui en la pàgina del curs
  • Temporització: la data d’obertura indica a partir de quin dia/hora es podrà realitzar el qüestionari; la data de tancament indica a partir de quin dia/hora ja no es podrà fer el qüestionari; el límit de temps és el que l’estudiant té disponible per fer el qüestionari
  • Quan el temps expiri: recomanem deixar seleccionat Els intents oberts s'envien automàticament, que farà que encara que l'estudiant no hagi enviat el qüestionari quan s'hagi acabat el seu temps, Moodle enviï les dades que hagi pogut desar mentre el feia
ParametresQuestionariMoodle-NomDescripcioTemporitzacio.png
  • Qualificació
    • Intents permesos: el nombre de vegades que un estudiant podrà fer un qüestionari
  • Aspecte
    • Pàgina nova: cada quantes preguntes s’introdueix una pàgina nova. Aquesta configuració es pot canviar en l’edició posterior del qüestionari
    • Mètode de navegació: si seleccionem seqüencial, l’estudiant només podrà navegar pel qüestionari sempre endavant. Si la deixem lliure, podrà moure’s tantes vegades endavant i endarrere entre les diferents pàgines del qüestionari.
  • Comportament de la pregunta
    • Barreja dins de les preguntes: si indiquem que sí, les possibles respostes dels tipus de preguntes de resposta múltiple es mostraran en ordres diferents per cada intent
ParametresQuestionariMoodle-QualificacioAspecte.png
  • Opcions de revisió: us suggerim l’article Mostrar a l’estudiantat els resultats d’un qüestionari d’aquest mateix blog.
  • Restriccions extres durant els intents
    • Demana contrasenya: sense aquesta contrasenya els estudiants no podran iniciar el qüestionari
    • Bloqueja connexions concurrents: si ho deixem marcat, Moodle no permetrà iniciar més d’un qüestionari per estudiant des de diferents dispositius/navegadors
ParametresQuestionariMoodle-RestricionsDurant.png

Per finalitzar, cal seleccionar Desa els canvis i torna al curs.

Quan hem creat el qüestionari i hi tornem a entrar, veurem que tenim la possibilitat d'assignar preguntes al qüestionari (1), que expliquem en el següent apartat d'aquesta pàgina.

Sota del nom del qüestionari tenim disponible un menú horitzontal amb les diferents opcions que es poden fer des del qüestionari.

MenuQuestionariMoodle.png

2. Tornar als paràmetres del qüestionari per consultar-los o fer algun canvi.

3. Afegir/gestionar les preguntes del qüestionari

4. Consultar els resultats: les qualificacions, les respostes, les enquestes i també fer l'avaluació manual de les preguntes obertes

5. Accés directe al Banc de preguntes de l'aula

6. Altres opcions:

  • Configurar excepcions per usuaris o grups concrets: primer haurem de triar si l'excepció és per usuari o grup (1) i després hem de clicar Afegeix (2).
AfegirExcepcioUsuariQuestionari.png


Cal buscar l’estudiant/grup, escrivint el nom o part del nom.

Podem modificar les dates d'inici/tancament del qüestionari, el temps disponible des de l’inici de l’intent i/o el nombre d’intents permesos.

ConfigurarExcepcioUsuariQuestionari.png
  • Modificar els rols per aquest qüestionari
  • Aplicar filtres i permisos
  • Fer una còpia de seguretat o restaurar-ne una

Afegir preguntes al qüestionari

Per afegir preguntes al qüestionari, cal entrar en el qüestionari i cal clicar l'opció Preguntes del menú horitzontal de sota del nom del qüestionari.

AfegirPreguntesQuestionari.png

En clicar el botó Afegeix tenim la possibilitat de triar com afegir la pregunta:

  • Afegeix una pregunta…: ens portarà a l’edició de preguntes (com si les donéssim d’alta al Banc de preguntes). Alerta perquè quedaran donades d'alta a la categoria del qüestionari, que no és visible dels del Banc de preguntes de l'aula.
  • Afegeix una pregunta del banc de preguntes: ens permet afegir una pregunta que ja existeix en el Banc de preguntes
  • Afegeix una pregunta aleatòria: al final d'aquesta pàgina hi ha un apartat on s'explica Com fer qüestionaris diferents per a cada estudiant, on s'explica el funcionament d'aquesta opció,

Si seleccionem Afegeix una pregunta del banc de preguntes, les podem filtrar per categoria i/o etiquetes.

Cal seleccionar la pregunta i clicar Afegeix les preguntes seleccionades al qüestionari.

TriarPreguntaAfegirQuestionari.png


En la pàgina d’edició de les preguntes del qüestionari, hi ha vàries opcions a fer.

ConfigracioPreguntesQuestionari.png


1. Arrossegar la pregunta per canviar-la d'ordre

2. Editar manualment el número de la pregunta: cal clicar la icona del llapis i acceptar el canvi prement la tecla Intro del teclat

3. Veure quin tipus de pregunta és

4: Modificar/consultar els paràmetres de la pregunta

5. Afegir o eliminar canvis de pàgina de la visualització del qüestionari. Es pot repaginar tot el qüestionari (6) en comptes de fer canvis manuals de pàgina

7. Consultar/modificar la versió de la pregunta a utilitzar

8. Previsualitzar la pregunta

9. Eliminar la pregunta del qüestionari

10. Canviar el pes de la pregunta en el qüestionari

11. Marcar que les preguntes es barregin per cada intent creat. Això farà que a cada estudiant se li presentin les preguntes del mateix qüestionari en un ordre diferent

12. Consultar els punts màxims que es poden obtenir amb els pesos actuals de les preguntes

13. Nota màxima que es pot obtenir en aquest qüestionari. Moodle recalcula els punts màxims segons el pes de les preguntes a aquesta qualificació màxima

14. Desar la configuració

Després de fer un qüestionari

Avaluar les preguntes obertes

Si un qüestionari té preguntes obertes, cal avaluar-les manualment.

Cal entrar en el qüestionari, seleccionar l'opció Respostes del menú horitzontal de sota del nom del qüestionari i després seleccionar l'opció en el menú desplegable que es carrega a la part superior dreta.

SelecciorQualilficacioManualQualificador.png

En la següent pàgina es llista les preguntes obertes que té aquest qüestionari. Es pot triar quina preguntes avaluar, seleccionant només les que falten per avaluar (1) o totes (2).

SeleccionarPreguntesManualsQualificarQualificador.png

Quan es carrega la pregunta a avaluar, es mostra la del primer participant. Es pot tornar a la llista de preguntes obertes (2), limitar la cerca de les preguntes a avaluar (2), veure la resposta del participant (3), fer-ne un comentari (4) i posar una nota numèrica a la seva resposta (5).

En clicar Desa i mostra el següent, veurem la resposta del següent participant.

AvaluarPreguntaObertaQualificador.png

Consultar els resultats

Per revisar els resultats, dels qüestionaris, seleccionarem l'opció de Resultats del qüestionari. En el desplegable de la part superior esquerra, hi ha les opcions de:

  • Qualificacions: accés a les qualificacions de cada pregunta per cada intent.
  • Respostes: accés al detall de les respostes de cada un dels intents.
  • Estadístiques: dades estadístiques sobre tots els intents del qüestionari.
MenuResultatsQuestionariMoodle.png


Des de cada una d'aquestes opcions hi ha diverses alternatives per consultar els resultats individuals dels estudiants i per exportar-los en un full de càlcul.

Mostrar a l’estudiantat els resultats d’un qüestionari

Dins dels Paràmetres d'unqüestionari podem determinar en les Opcions de revisió quan i com veurà l’estudiantat el resultats dels seus intents sobre un qüestionari (un intent és un enviament d’un qüestionari).

OpcionsRevisioQuestionariMoodle.png

Hi ha quatre moments en els quals se li pot permetre a l’estudiantat veure els resultats:

  1. Mentre es fa l’intent: s’utilitza quan es fan servir opcions de retroacció durant la realització de l’intent.
  2. Immediatament després de cada intent: quan l’estudiant ja ha fet un intent del qüestionari, però aquest encara no ha arribat a la data/hora de tancament. És útil quan volem potenciar la millora de les respostes en un següent intent (quan el qüestionari té més d’un intent).
  3. Més tard, mentre encara estigui obert el qüestionari: l’estudiant ja ha fet l’enviament del seu intent, no el pot tornar a enviar, però el qüestionari encara no ha arribat a la data/hora de tancament.
  4. Després que es tanqui el qüestionari: quan el qüestionari ja ha arribat a la data/hora de tancament.

La nostra recomanació és que utilitzeu Després que es tanqui el qüestionari.

Una vegada triat el moment en el que l’estudiantat veurà el resultat, cal seleccionar què es vol que vegi l’estudiantat:

  • L’intent: la resposta de l’estudiantat. Si no està marcat, l’estudiant no podrà veure cap detall de la revisió.
  • Si és correcte: informació sobre si la resposta és correcta.
  • Punts: la puntuació obtinguda en la resposta.
  • Retroacció específica: el que correspon com a retroacció si s’ha configurat una retroacció específica a aquella pregunta.
  • Retroacció general: si s’ha configurat, la retroacció general que s’ha configurat per aquella pregunta.
  • Resposta correcta: quina la resposta correcta de les possibles.
  • Retroacció global: si s’ha configurat, la retroacció global que s’ha configurat per aquell qüestionari.

Aquestes opcions es poden configurar en qualsevol moment. Una manera de controlar la publicació dels resultats és no marcar res fins que no vulguem que els resultats puguin ser consultats.

L’estudiant visualitza els resultats quan torna a entrar en el qüestionari. En la següent imatge és el que veuria si l'Intent i els Punts estan marcats en les Opcions de revisió.

RevisioEstudiantQuestionariMoodle.png

Més accions amb els qüestionaris

Safe Exam Browser: seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat

El Safe Exam Browser (SEB) de Moodle és una solució de seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat. Es tracta d’un navegador web especial que s’ha d’instal·lar a cada ordinador i fer funcionar en combinació amb l’activitat Qüestionari (Quiz) de Moodle. Aquest navegador es pot instal·lar tant en ordinadors d’aules d’informàtica com en ordinadors particulars. Tot i això, actualment, a la UVic, no es contempla l’ús de SEB per a la seva instal·lació en ordinadors personals, però si que es pot fer servir aquest sistema a una aula d’informàtica UVic. Actualment l'aula B123 ja compta amb una preconfiguració orientada a l'ús SEB i s'espera que en els propers mesos, estigui disponible a totes les aules d'informàtica.

Si vols fer un qüestionari fent servir aquest navegador a una aula d'informàtica de la UVic, només has de configurar el qüestionari com ja ho fas sempre però a l'apartat "Navegador segur" has de modificar aquests paràmetres:

Paràmetres Safe Exam Browser

Si és la primera vegada que el fas servir, pots contactar amb l'Àrea TIC o la UDUTE via URespon per assegurar-ne la prestació.

Com fer qüestionaris diferents per a cada estudiant

Quan fem una activitat Qüestionari que és avaluativa, segurament volem maximitzar la possibilitat que l’exercici que ha de respondre cada estudiant sigui diferent.

Moodle permet:

  • configurar les preguntes perquè les respostes es barregin,
  • que l’ordre de les preguntes no sigui el mateix per a cada estudiant,
  • mostrar preguntes aleatòries per a cada intent.

Un intent en un qüestionari Moodle vol dir cada vegada que l’estudiant faci el qüestionari sencer. En funció de la configuració, cada estudiant pot accedir una o diverses vegades a un qüestionari per fer un o múltiples intents.

Barrejar respostes

Per a les preguntes que tenen més d’una opció de resposta, podem configurar que per a cada intent aquestes apareguin en ordre diferent.

Això inclou no només les respostes d’opció múltiple, sinó també les d’aparellament, arrossegar, omplir buits, entre altres.

Per fer-ho, en la configuració de la pregunta (dins del Banc de preguntes) cal marcar “Voleu barrejar les opcions?”.


Però alerta! També s’ha d’activar l’opció “Barreja dins de les preguntes” a la secció “Comportament de la pregunta” dels Paràmetres del qüestionari:

O sigui, s’ha d’activar aquesta opció en dos llocs diferents.

Barrejar preguntes

Podem fer que per a cada intent d’un qüestionari les preguntes apareguin en ordre diferent.

Aquesta opció es troba en l'apartat de Preguntes del qüestionari.

OpcioBarrejaPreguntesQuestionariMoodle.png
Preguntes aleatòries

L’opció d’afegir una pregunta aleatòria permet configurar a Moodle quantes preguntes i de quin tipus (categoria i/o etiqueta) s’ha d’afegir al qüestionari.

En l'apartat Preguntes del qüestionari cal clicar el text Afegeix i triar l'opció + Afegeix una pregunta aleatòria...

SeleccionarAfegirPreguntesAleatoriaQuestionariMoodle.png

S'obre una finestra nova on es cal seleccionar:

  1. Categoria d'on triar les preguntes
  2. Si volem que inclogui les subcategories d'aquesta categoria
  3. Paraules clau de les preguntes
  4. Nombre de preguntes a afegir

A la part inferior de la finestra es mostra el llistat de les preguntes seleccionades (5) segones les característiques marcades. Al final de la finestra cal clicar el botó Afegeix una pregunta aleatòria.

AfegirPreguntesAleatoriaQuestionariMoodle.png

Quan hem afegit les preguntes al qüestionari, les podem reconèixer perquè al costat del número que indica l’ordre en el que apareixen al qüestionari hi ha la imatge d’un dau i no se’ns mostra el nom de la pregunta, sinó de la categoria on pertany.

VisioPreguntaAleatoriaQuestionariMoodle.png

Si tenim les preguntes classificades en categories que, per exemple, són els temes de l’examen, podem afegir les preguntes aleatòries tema per tema. Si triem el mateix nombre de cada categoria, tindrem les mateixes preguntes de cada tema en l’examen, però per cada intent es carregaran en ordre diferent.

Altres informacions i ajudes d'interès

Recomanem el Manual Moodle para el profesor del Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) i també altres ajudes de Moodle.