Qüestionari: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
Línia 3: | Línia 3: | ||
[[Fitxer:Questionari.png|esquerra|enllaç=]] | [[Fitxer:Questionari.png|esquerra|enllaç=]] | ||
El Qüestionari de [[Moodle]] és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals. | El Qüestionari de [[Moodle]] és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals. | ||
*[ | === Què he de tenir en compte === | ||
* | Usos de qüestionaris. Avantatges | ||
'''Avaluació inicial''' | |||
* Per comprovar els coneixements previs | |||
'''Avaluació formativa''' | |||
* Per mesurar el progrés | |||
* Per facilitar retroalimentació rica | |||
'''Avaluació sumativa''' | |||
* Per vertebrar el quadern de qualificacions | |||
* Per a avaluacions finals | |||
* Per avaluar el curs i gestionar futures adaptacions | |||
'''Avantatges''' | |||
* Objectivitat | |||
* Autonomia | |||
* Varietat de tipus de preguntes | |||
* Multimèdia (imatges, vídeos, enllaços) | |||
* Rendiment per al professorat (ús amb diferents grups) | |||
* Preguntes aleatòries | |||
* Penalització de respostes incorrectes | |||
* Gamificació i motivació dels / de les estudiants | |||
==== Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle ==== | |||
{| class="wikitable" | |||
|+ | |||
!'''Obstacle''' | |||
!'''Remei''' | |||
|- | |||
|'''Seguretat i prevenció de comunicació de respostes entre estudiants''' | |||
|Moltes opcions. Restriccions de temps, contrasenya d'accés, barreja de preguntes, preguntes aleatòries, ... | |||
|- | |||
|'''Manteniment de còpies múltiples''' | |||
|Rol de "[[/docs.moodle.org/31/en/Question sharer|question sharer]]", encara per desplegar a la UVic-UCC | |||
|- | |||
|'''Creació lenta de qüestionaris''' | |||
| | |||
* Diverses opcions. Recomanem consultar [[/wiki.ucl.ac.uk/display/UCLELearning/Building+Moodle+quizzes+quickly|Building Moodle quizzes quickly]] (UCL); [[/docs.moodle.org/36/en/Aiken format|format Aiken]] per a la creació ràpida de preguntes tipus text amb un sola resposta correcta; Rol de "[[/docs.moodle.org/31/en/Question creator role|question creator]]", encara per desplegar a la UVic-UCC; [[/www.moodle2word.net/|WordTable plugin]] per crear preguntes a MS Word, [[/wiki.ucl.ac.uk/display/MoodleResourceCentre/Word+Table+quiz+import|Word Table quiz import]] (UCL) (encara per desplegar a la UVic-UCC); [[/moodle.org/plugins/mod studentquiz|StudentQuiz plugin]], que permet que l'estudiantat plantegi preguntes de qüestionari Importació de preguntes amb el [[/ubiqua.uvic.cat/draftfile.php/26/user/draft/20228194/6-example-qs.docx|document tipus]] de "WordTable". Altres apunts: | |||
* <nowiki>http://www.moodle2word.net/mod/page/view.php?id=16</nowiki> | |||
* Use the sample file supplied, and save with back compatability | |||
* Language of interface in Moodle must be the same (Spanish?) | |||
* Cloze syntax is different from Moodle (bold for dropdown; italics for a gap) | |||
* MULTICHOICE_S for shuffle (since Moodle 3.1) | |||
|- | |||
|'''Gestió de proves amb nombrosos estudiants''' | |||
|Fer servir el sistema [[Offline Quiz|Offline quiz]] | |||
|- | |||
|'''Control de la identitat''' | |||
|Presencialment, foto d'usuari/ària en pantalla. En línia tot és més complicat: detecció visual de la cara de la persona; detecció de la "signatura" mecanogràfica de la persona. Actualment (març 2017) la UVic-UCC no disposa d'aquests sistemes. | |||
|- | |||
|'''Impressió de preguntes''' | |||
|Fer servir una de les opcions anteriors ([[Offline Quiz]] recomanat) | |||
|- | |||
|'''Detecció d'errors de configuració''' | |||
|Fer servir un perfil d'estudiant de prova | |||
|} | |||
*[https://mon.uvic.cat/udute/nocions-i-opcions-de-configuracio-de-questionaris-a-moodle/ Nocions bàsiques i opcions de configuració de qüestionaris] | *[https://mon.uvic.cat/udute/nocions-i-opcions-de-configuracio-de-questionaris-a-moodle/ Nocions bàsiques i opcions de configuració de qüestionaris] | ||
* Les tres accions que calen per fer un qüestionari són: | * Les tres accions que calen per fer un qüestionari són: |
Revisió del 14:19, 15 gen 2024
Moodle: Activitat
Què és
El Qüestionari de Moodle és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.
Què he de tenir en compte
Usos de qüestionaris. Avantatges Avaluació inicial
- Per comprovar els coneixements previs
Avaluació formativa
- Per mesurar el progrés
- Per facilitar retroalimentació rica
Avaluació sumativa
- Per vertebrar el quadern de qualificacions
- Per a avaluacions finals
- Per avaluar el curs i gestionar futures adaptacions
Avantatges
- Objectivitat
- Autonomia
- Varietat de tipus de preguntes
- Multimèdia (imatges, vídeos, enllaços)
- Rendiment per al professorat (ús amb diferents grups)
- Preguntes aleatòries
- Penalització de respostes incorrectes
- Gamificació i motivació dels / de les estudiants
Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle
Obstacle | Remei |
---|---|
Seguretat i prevenció de comunicació de respostes entre estudiants | Moltes opcions. Restriccions de temps, contrasenya d'accés, barreja de preguntes, preguntes aleatòries, ... |
Manteniment de còpies múltiples | Rol de "question sharer", encara per desplegar a la UVic-UCC |
Creació lenta de qüestionaris |
|
Gestió de proves amb nombrosos estudiants | Fer servir el sistema Offline quiz |
Control de la identitat | Presencialment, foto d'usuari/ària en pantalla. En línia tot és més complicat: detecció visual de la cara de la persona; detecció de la "signatura" mecanogràfica de la persona. Actualment (març 2017) la UVic-UCC no disposa d'aquests sistemes. |
Impressió de preguntes | Fer servir una de les opcions anteriors (Offline Quiz recomanat) |
Detecció d'errors de configuració | Fer servir un perfil d'estudiant de prova |
- Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:
- Avaluar les preguntes obertes
- Consultar els resultats
- Enregistrar una resposta en un qüestionari Moodle
Altres informacions i ajudes d'interès
- Importar preguntes al banc de preguntes de Moodle
- Com fer qüestionaris diferents per a cada estudiant
- Recomanacions a l’hora de fer servir qüestionaris de Moodle (no presencial)
- Reconfigurar un qüestionari per a estudiants en cas d’incidència
- Com copiar un qüestionari Moodle
- Seguretat per a la creació de proves avaluatives en un entorn controlat (Safe Exam Browser)
- Millores de resposta oberta al Quiz de Moodle (agost 2021)