Accions

Qüestionari: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 3: Línia 3:
[[Fitxer:Questionari.png|esquerra|enllaç=]]
[[Fitxer:Questionari.png|esquerra|enllaç=]]
El Qüestionari de [[Moodle]] és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.
El Qüestionari de [[Moodle]] és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.
*[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Usos_de_q%C3%BCestionaris._Avantatges Usos de qüestionaris. Avantatges  ]
=== Què he de tenir en compte ===
*[https://recursosdocents.uvic.cat/index.php/Obstacles_i_remeis_en_l'%C3%BAs_de_q%C3%BCestionaris_Moodle Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle]  
Usos de qüestionaris. Avantatges
'''Avaluació inicial'''
 
* Per comprovar els coneixements previs
 
 
'''Avaluació formativa'''
 
* Per mesurar el progrés
* Per facilitar retroalimentació rica
 
 
'''Avaluació sumativa'''
 
* Per vertebrar el quadern de qualificacions
* Per a avaluacions finals
* Per avaluar el curs i gestionar futures adaptacions
 
 
'''Avantatges'''
 
* Objectivitat
* Autonomia
* Varietat de tipus de preguntes
* Multimèdia (imatges, vídeos, enllaços)
* Rendiment per al professorat (ús amb diferents grups)
* Preguntes aleatòries
* Penalització de respostes incorrectes
* Gamificació i motivació dels / de les estudiants
 
 
==== Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle   ====
{| class="wikitable"
|+
!'''Obstacle'''
!'''Remei'''
|-
|'''Seguretat i prevenció de comunicació de respostes entre estudiants'''
|Moltes opcions. Restriccions de temps, contrasenya d'accés, barreja de preguntes, preguntes aleatòries, ...
|-
|'''Manteniment de còpies múltiples'''
|Rol de "[[/docs.moodle.org/31/en/Question sharer|question sharer]]", encara per desplegar a la UVic-UCC
|-
|'''Creació lenta de qüestionaris'''
|
* Diverses opcions. Recomanem consultar [[/wiki.ucl.ac.uk/display/UCLELearning/Building+Moodle+quizzes+quickly|Building Moodle quizzes quickly]] (UCL); [[/docs.moodle.org/36/en/Aiken format|format Aiken]] per a la creació ràpida de preguntes tipus text amb un sola resposta correcta; Rol de "[[/docs.moodle.org/31/en/Question creator role|question creator]]", encara per desplegar a la UVic-UCC; [[/www.moodle2word.net/|WordTable plugin]] per crear preguntes a MS Word, [[/wiki.ucl.ac.uk/display/MoodleResourceCentre/Word+Table+quiz+import|Word Table quiz import]] (UCL) (encara per desplegar a la UVic-UCC); [[/moodle.org/plugins/mod studentquiz|StudentQuiz plugin]], que permet que l'estudiantat plantegi preguntes de qüestionari Importació de preguntes amb el [[/ubiqua.uvic.cat/draftfile.php/26/user/draft/20228194/6-example-qs.docx|document tipus]] de "WordTable". Altres apunts:
 
* <nowiki>http://www.moodle2word.net/mod/page/view.php?id=16</nowiki>
* Use the sample file supplied, and save with back compatability
* Language of interface in Moodle must be the same (Spanish?)
* Cloze syntax is different from Moodle (bold for dropdown; italics for a gap)
* MULTICHOICE_S for shuffle (since Moodle 3.1)
|-
|'''Gestió de proves amb nombrosos estudiants'''
|Fer servir el sistema [[Offline Quiz|Offline quiz]]
|-
|'''Control de la identitat'''
|Presencialment, foto d'usuari/ària en pantalla. En línia tot és més complicat: detecció visual de la cara de la persona; detecció de la "signatura" mecanogràfica de la persona. Actualment (març 2017) la UVic-UCC no disposa d'aquests sistemes.
|-
|'''Impressió de preguntes'''
|Fer servir una de les opcions anteriors ([[Offline Quiz]] recomanat)
|-
|'''Detecció d'errors de configuració'''
|Fer servir un perfil d'estudiant de prova
|}
 
*[https://mon.uvic.cat/udute/nocions-i-opcions-de-configuracio-de-questionaris-a-moodle/ Nocions bàsiques i opcions de configuració de qüestionaris]
*[https://mon.uvic.cat/udute/nocions-i-opcions-de-configuracio-de-questionaris-a-moodle/ Nocions bàsiques i opcions de configuració de qüestionaris]
=== Què he de tenir en compte ===


* Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:
* Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:

Revisió del 14:19, 15 gen 2024

Què és

Questionari.png

El Qüestionari de Moodle és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.

Què he de tenir en compte

Usos de qüestionaris. Avantatges Avaluació inicial

  • Per comprovar els coneixements previs


Avaluació formativa

  • Per mesurar el progrés
  • Per facilitar retroalimentació rica


Avaluació sumativa

  • Per vertebrar el quadern de qualificacions
  • Per a avaluacions finals
  • Per avaluar el curs i gestionar futures adaptacions


Avantatges

  • Objectivitat
  • Autonomia
  • Varietat de tipus de preguntes
  • Multimèdia (imatges, vídeos, enllaços)
  • Rendiment per al professorat (ús amb diferents grups)
  • Preguntes aleatòries
  • Penalització de respostes incorrectes
  • Gamificació i motivació dels / de les estudiants


Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle  

Obstacle Remei
Seguretat i prevenció de comunicació de respostes entre estudiants Moltes opcions. Restriccions de temps, contrasenya d'accés, barreja de preguntes, preguntes aleatòries, ...
Manteniment de còpies múltiples Rol de "question sharer", encara per desplegar a la UVic-UCC
Creació lenta de qüestionaris
  • http://www.moodle2word.net/mod/page/view.php?id=16
  • Use the sample file supplied, and save with back compatability
  • Language of interface in Moodle must be the same (Spanish?)
  • Cloze syntax is different from Moodle (bold for dropdown; italics for a gap)
  • MULTICHOICE_S for shuffle (since Moodle 3.1)
Gestió de proves amb nombrosos estudiants Fer servir el sistema Offline quiz
Control de la identitat Presencialment, foto d'usuari/ària en pantalla. En línia tot és més complicat: detecció visual de la cara de la persona; detecció de la "signatura" mecanogràfica de la persona. Actualment (març 2017) la UVic-UCC no disposa d'aquests sistemes.
Impressió de preguntes Fer servir una de les opcions anteriors (Offline Quiz recomanat)
Detecció d'errors de configuració Fer servir un perfil d'estudiant de prova

Altres informacions i ajudes d'interès