Accions

Qüestionari

De Recursos docents

Què és

Questionari.png

El Qüestionari de Moodle és una forma útil per posar a prova o avaluar els coneixements dels / de les estudiants sobre un tema o camp d’estudi. Permet al professorat crear qüestionaris amb preguntes de diferents tipus com: opcions múltiples, d'aparellament, de resposta breu, numèriques, curtes, de vertader/fals, etc. Es pot utilitzar per a l’avaluació tant formativa com sumativa, a les proves de classe o proves finals.

Què he de tenir en compte

Usos de qüestionaris. Avantatges

Avaluació inicial

  • Per comprovar els coneixements previs


Avaluació formativa

  • Per mesurar el progrés
  • Per facilitar retroalimentació rica


Avaluació sumativa

  • Per vertebrar el quadern de qualificacions
  • Per a avaluacions finals
  • Per avaluar el curs i gestionar futures adaptacions


Avantatges

  • Objectivitat
  • Autonomia
  • Varietat de tipus de preguntes
  • Multimèdia (imatges, vídeos, enllaços)
  • Rendiment per al professorat (ús amb diferents grups)
  • Preguntes aleatòries
  • Penalització de respostes incorrectes
  • Gamificació i motivació dels / de les estudiants

Obstacles i remeis en l'ús de qüestionaris Moodle  

Obstacle Remei
Seguretat i prevenció de comunicació de respostes entre estudiants Moltes opcions. Restriccions de temps, contrasenya d'accés, barreja de preguntes, preguntes aleatòries, ...
Manteniment de còpies múltiples Rol de "question sharer", encara per desplegar a la UVic-UCC
Creació lenta de qüestionaris
  • http://www.moodle2word.net/mod/page/view.php?id=16
  • Use the sample file supplied, and save with back compatability
  • Language of interface in Moodle must be the same (Spanish?)
  • Cloze syntax is different from Moodle (bold for dropdown; italics for a gap)
  • MULTICHOICE_S for shuffle (since Moodle 3.1)
Gestió de proves amb nombrosos estudiants Fer servir el sistema Offline quiz
Control de la identitat Presencialment, foto d'usuari/ària en pantalla. En línia tot és més complicat: detecció visual de la cara de la persona; detecció de la "signatura" mecanogràfica de la persona. Actualment (març 2017) la UVic-UCC no disposa d'aquests sistemes.
Impressió de preguntes Fer servir una de les opcions anteriors (Offline Quiz recomanat)
Detecció d'errors de configuració Fer servir un perfil d'estudiant de prova
  • Les tres accions que calen per fer un qüestionari són:

Donar d’alta les preguntes

El banc de preguntes de Moodle és l’espai de l’aula on s’allotgen les preguntes que després es podran utilitzar en l’activitat Qüestionari.

Cada aula té el seu banc de preguntes.

Les preguntes poden estar en categories o subcategories, però només en una alhora.

S’hi accedeix des de la pàgina principal de l’aula, en el desplegable Més del menú horitzontal de sota la imatge del curs.

AccesBancPreguntes.png

Dins del banc de preguntes, es pot triar treballar amb preguntes, amb categories o bé importar/exportar continguts del banc de preguntes (1).

En l'espai de Preguntes, podem llistar les que ja existeixen en el banc dins d'una categoria o subcategoria (2), amb una etiqueta concreta (3), que mostri el nom de la pregunta en el llistat (4) i/o que mostri les preguntes dins de les subcategories de la categoria triada i les preguntes antigues (5).

En el llistat resultant

MenuBancPreguntes.png


Donar d’alta l’activitat Qüestionari

Afegir preguntes al qüestionari

Altres informacions i ajudes d'interès

Recomanem el Manual Moodle para el profesor del Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) i també altres ajudes de Moodle.