Accions

Tasca

De Recursos docents

Què és

Tasca.png

L'activitat Tasca de Moodle permet fer un lliurament per part d'un estudiant (o un grup d'estudiants). Aquests poden trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos, fulls de càlcul, imatges o clips d'àudio i vídeo. A més, la tasca pot requerir que els estudiants teclegin el text directament a l'editor de text a través de la tramesa en línia. També pot utilitzar-se per recordar als estudiants les activitats del «món real» que han de completar fora de línia, com ara obres d'art, i, per tant, que no requereixen la tramesa de cap tipus de contingut digital.

L'activitat Tasca genera un element de qualificació en el Qualificador que s'actualitza automàticament en posar la nota a la tasca.

Què podem fer

Amb l'edició de l'aula activada, clica el botó Afegeix una activitat o un recurs en la secció de l'aula on vulguis posar l'activitat Tasca.

2025-02-05 12 19 00-Clipboard.png


Tria l'activitat Tasca.

2025-02-05 12 05 34-Clipboard.png

Paràmetres

Posa un nom (1), una descripció (2), marca si aquesta descripció vols que estigui visible a la pàgina principal de l'aula (3) i si vols introduir unes instruccions per a l'activitat (4).

2025-02-07 12 45 57-Clipboard.png

També tindrem l'opció d'afegir arxius i mostrar-los durant la tramesa.

2025-02-05 12 51 45-Clipboard.png

Disponibilitat

1. Permet trameses des de: indicar a partir de quan volem que es puguin trametre els treballs.

2. Data de venciment: data límit prevista per enviar els treballs.

3. Data límit: si aquesta opció si està activada, s'acceptaran lliuraments posteriors a la data de venciment.

4. Recorda'm abans de qualificar-ho: data de recordatori perquè en faci la qualificació.

2025-02-07 12 49 19-Clipboard.png

Tipus de tramesa

Es pot configurar com a tipus de tramesa (1) video Assignement (allotjat a Medial) (2), fitxers (3), portafolis Mahara (4) i/o text en línia (5).

2025-02-07 12 51 53-Clipboard.png

Es pot limitar la quantitat màxima de fitxers carregats (6), la seva mida (7) i el tipus de fitxers acceptat (8).

Tipus de Retroacció

Es pot configurar com a tipus de retroacció (1), comentaris de retroalimentació (2), un PDF amb comentaris (3), amb vídeo carregat des de Medial (4), amb un fitxer de retroalimentació (5) i un full de qualificació fora de línia (6).

2025-02-07 12 56 08-Clipboard.png


I tambè es poden permetre o no els comentaris intercalats (7).

Paràmetres de la tramesa

Quan l'estudiant tramet la seva tasca, es pot configurar que hagi de clicar una vegada més per trametre-la (1) i que accepti el compromís de que el treball que lliura és seu (2).

A més, es pot indicar si es pot fer més d'un lliurament en la tasca (3), sigui manualment des de la qualificació o bé automàticament fins que se superi la nota per aprovar aquesta tasca.

2025-02-07 13 14 04-Clipboard.png

Paràmetres de la tramesa en grup

Amb aquesta opció, permetrem que els alumnes entreguin els treballs en grup o no.

2025-02-06 10 20 36-Clipboard.png


En cas que seleccionem que no es poden transmetre en grups, no haurem de modificar res. En canvi si seleccionem l'opció "si" s'ens obrirà un desplegable per configurar diverses opcions relacionades amb la tramesa per grups.

Si cal formar part d'un grup per fer una tramesa (1), si es vol que tots els integrants del grup entreguin la tramesa (2), o com vols que es faci l'agrupament per als grups d'estudiants (3). Podem seleccionar entre: parelles i trios


2025-02-12 13 20 00-Clipboard.png


Notificacions

Notifica les trameses a qui qualifica (1) envia una missatge d'avís al professorat cada cada vegada que hi ha un lliurament.

Es pot rebre un missatge si hi ha trameses amb retard (2) i es pot deixar configurat que es notifiqui a l'estudiant quan ha estat avaluat (3)

2025-02-07 13 17 20-Clipboard.png

Qualificació

Podem configura el tipus de qualificació com a cap, escala o puntuació.

En tots els casos, es pot indicar que les trameses siguin anònimes (1) i oculta la identitat de qui qualifica (2). Es pot habilitar el flux d'avaluació (3), on les puntuacions passaran per una sèrie d'estats abans de ser publicades.

2025-02-07 13 29 04-Clipboard.png


Si puntuem amb Escala, podrem escollir el tipus que volem utilitzar (3)

Mètode de qualificació (2)

qualificació senzilla

guia de qualificació

rúbrica


Categoria de qualificació (3)

Qualificació per aprovar. (4)

2025-02-07 13 41 35-Clipboard.png


Puntuació:

Puntuació màxima (1)

Mètode de qualificació: senzilla, guia de qualificació o rúbrica (2)

Categoria de qualificació: categoria del qualificador on es generarà l’element de qualificació on es publicarà la nota del fòrum. (3)

Qualificació per aprovar (4)

Trameses anònimes (5)

Oculta la identitat de qui qualifica els estudiants (6)

Utilitza el flux d'avaluació: Si s'habilita, les puntuacions passaran per una sèrie d'estats abans de ser publicades. Això permet qualificar en múltiples passades i publicar la nota de tots els estudiants a l'hora. (7)

2025-02-06 12 42 03-Clipboard.png

La resta dels paràmetres de la configuració del recurs Pàgina són els mateixos que a altres activitats de Moodle (Paràmetres comuns de mòduls, Restriccions d'accés, Compleció de l'activitat i Etiquetes).

Paràmetres comuns de mòduls

Disponibilitat (1)


Mostra-ho a la pàgina del curs

Amaga a la pàgina del curs: No disponible per als estudiants

Fes disponible, però no ho mostris a la pàgina del curs

Número ID (2): Definir un número ID és una manera de poder identificar l'activitat i els recursos amb diverses finalitats, com per fer càlculs per fer qualificacions o crear informes personalitzats.

Imposa idioma (3)


Mode de grups. (4)

Sense grups

Grups separats

Grups visibles


2025-02-06 12 56 18-Clipboard.png


Restriccions d'accés

Impedeix l'accés fins a una data o hora especificada. (1) Requeriment que els estudiants han de treure una nota entre dos paràmetres. (2) Controls basats en camps del perfil de l'estudiant. (3)

Addició d'un conjunt de restriccions imbricades per aplicar la lògica complexa (4)

2025-02-06 13 09 24-Clipboard.png


Condicions de la compleció

Ara veurem les condicions de compleció.

2025-02-07 10 06 54-Clipboard.png

1: Que no hi hagi ninguna condició de compleció

2. Els estudiants han de marcar de forma manual l'activitat com a completada

2025-02-07 10 19 12-Clipboard.png

3. Afegeix requisits

Amb l'opció de "afegeix requisits" activada, s'obrirà un desplegable on podrem configurar algunes condicions:

  1. Mostrar l'activitat

2. Cal que els estudiants trametin quelcom per completar l'activitat

3. Configurar la recepció. Es podrà configurar que sigui qualsevol qualificació o qualsevol qualificació per aprovar.

2025-02-07 10 25 58-Clipboard.png

Etiquetes

Aquí podrem configurar les diferents etiquetes que hi vulguem introduir

2025-02-07 10 46 34-Clipboard.png

Connector de prevenció de plagi d'Ouriginal

Aquesta configuració serà per activar o no el detector de plagi Ouriginal. Original servirà per detectar i prevenir el plagi, independent de l'idioma.

2025-02-07 10 54 28-Clipboard.png

Quan hàgim completat totes les opcions, haurem de seleccionar l'opció "Desa els canvis i visualitza" o "desa els canvis i torna al curs"

Altres informacions i ajudes d'interès