Debat: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
(Hi ha una revisió intermèdia del mateix usuari que no es mostren) | |||
Línia 1: | Línia 1: | ||
{{Template:MoodleActivitat}} | |||
=== Què és === | === Què és === | ||
[[Fitxer:Debat.png|esquerra]] | [[Fitxer:Debat.png|esquerra]] | ||
Línia 8: | Línia 9: | ||
S’espera que el debat millori les habilitats de pensament crític, fent que l’estudiantat sigui conscient d’altres punts de vista. Afavoreix l’estructuració de pensaments i la posada en comú entre persones que defensen diferents punts de vista. | S’espera que el debat millori les habilitats de pensament crític, fent que l’estudiantat sigui conscient d’altres punts de vista. Afavoreix l’estructuració de pensaments i la posada en comú entre persones que defensen diferents punts de vista. | ||
Línia 15: | Línia 17: | ||
El docent agrega el tema a l’apartat “Títol del treball” i pot incloure una imatge i més detalls relacionats amb el debat. | El docent agrega el tema a l’apartat “Títol del treball” i pot incloure una imatge i més detalls relacionats amb el debat. | ||
[[Fitxer:L1.png|center|440x440px|alt=| | [[Fitxer:L1.png|center|440x440px|alt=|miniatura]] | ||
A continuació, el docent pot indicar quantes vegades pot intervenir cada estudiant, una o ilimitades respostes, i fins i tot si ha de poder dir un argument a favor i un en contra, o que només faci un en un dels dos sentits. | A continuació, el docent pot indicar quantes vegades pot intervenir cada estudiant, una o ilimitades respostes, i fins i tot si ha de poder dir un argument a favor i un en contra, o que només faci un en un dels dos sentits. | ||
[[Fitxer:L2.png|center|573x573px|alt=| | [[Fitxer:L2.png|center|573x573px|alt=|miniatura]] | ||
Quan un estudiant accedeix a l’activitat pot veure el nombre de respostes ja desades per altres companys. | Quan un estudiant accedeix a l’activitat pot veure el nombre de respostes ja desades per altres companys. | ||
[[Fitxer:L3.png|center|632x632px|alt=| | [[Fitxer:L3.png|center|632x632px|alt=|miniatura]] | ||
Si clica “Join/View debate” pot dir la seva opinió, tot marcant el (+ ) al costat positiu que indica que està a favor o en (-) al costat negatiu si està en contra, i escriure la seva argumentació, a més de veure les opinions de la resta de companys. | Si clica “Join/View debate” pot dir la seva opinió, tot marcant el (+ ) al costat positiu que indica que està a favor o en (-) al costat negatiu si està en contra, i escriure la seva argumentació, a més de veure les opinions de la resta de companys. | ||
[[Fitxer:L4.png|center|540x540px|alt=| | [[Fitxer:L4.png|center|540x540px|alt=|miniatura]] | ||
Si el sistema detecta una gran semblança a l’opinió d’un company de classe, apareixerà la relació d’aquelles frases semblants, perquè l’estudiant pugui canviar el seu text i així evitar la repetició. | Si el sistema detecta una gran semblança a l’opinió d’un company de classe, apareixerà la relació d’aquelles frases semblants, perquè l’estudiant pugui canviar el seu text i així evitar la repetició. | ||
[[Fitxer:L5.png|center|373x373px|alt=| | [[Fitxer:L5.png|center|373x373px|alt=|miniatura]] | ||
Revisió de 17:16, 3 ago 2023
Què és
L'activitat Debat de Moodle simplifica els fòrums, ja que el Debat gira entorn d'una sola pregunta afirmació del professorat. Cada estudiant ha de dir si està d’acord o no i fer les argumentacions que consideri oportunes.
Què podem fer
El Debat de Moodle és una activitat feta disponible que no ve incorporada de sèrie a la versió actual de Moodle (3.10), però que té molt bona acceptació entre la comunitat com a eina complementària. Aquesta activitat simplifica els fòrums que coneixem, ja que el Debat gira entorn a una sola pregunta afirmació del professorat. Cada estudiant ha dir si està d’acord o no i fer les argumentacions que consideri oportunes.
S’espera que el debat millori les habilitats de pensament crític, fent que l’estudiantat sigui conscient d’altres punts de vista. Afavoreix l’estructuració de pensaments i la posada en comú entre persones que defensen diferents punts de vista.
Com configurar un Debat a l’aula
Pots afegir a la teva aula aquesta activitat des del propi sel·lector d’activitats (actualment només a Ubiqua). Per començar, has de plantejar el tema que vols debatre. A tall d’exemple, fes servir el debat “Què penses sobre la eutanàsia assistida?”
El docent agrega el tema a l’apartat “Títol del treball” i pot incloure una imatge i més detalls relacionats amb el debat.
A continuació, el docent pot indicar quantes vegades pot intervenir cada estudiant, una o ilimitades respostes, i fins i tot si ha de poder dir un argument a favor i un en contra, o que només faci un en un dels dos sentits.
Quan un estudiant accedeix a l’activitat pot veure el nombre de respostes ja desades per altres companys.
Si clica “Join/View debate” pot dir la seva opinió, tot marcant el (+ ) al costat positiu que indica que està a favor o en (-) al costat negatiu si està en contra, i escriure la seva argumentació, a més de veure les opinions de la resta de companys.
Si el sistema detecta una gran semblança a l’opinió d’un company de classe, apareixerà la relació d’aquelles frases semblants, perquè l’estudiant pugui canviar el seu text i així evitar la repetició.
Altres informacions i ajudes d'interès
Per saber-ne més sobre què és el Debat a Moodle:
- https://moodle.urv.cat/wiki/Debat_estudiants
- Vídeo de com crear un fòrum i avaluar les aportacions dels estudiants segons el Suport Campus Virutal de la URV: https://youtu.be/z7i8DnhHE8s
- Debate (moodle.org)
- Notícia de MoodleNews (febrer 2021)