Accions

Aprenentatge cooperatiu: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 4: Línia 4:


===Què hem de tenir en compte===
===Què hem de tenir en compte===
Els grups de treball en l'aprenentatge cooperatiu han de ser heterogenis, és a dir, han de barrejar alumnes amb diferents capacitats, coneixements, i experiències. Aquest tipus de diversitat permet als estudiants aprendre uns dels altres i aprofitar els punts forts de cada membre del grup.
En treballar amb persones amb diferents punts de vista i capacitats, els estudiants aprenen a gestionar les '''diferències individuals'''. Això els ajuda a millorar les seves habilitats de comunicació, '''resolució de conflictes''' i '''cooperació'''. Aprenen a escoltar les idees dels altres, defensar les seves pròpies opinions de manera respectuosa i arribar a consensos.
===Altres informacions i ajudes d'interès===
===Altres informacions i ajudes d'interès===
[https://cife-ei-caac.com/es/programa-2/ Programa CA / AC (Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar)].
[https://cife-ei-caac.com/es/programa-2/ Programa CA / AC (Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar)].

Revisió del 12:15, 21 gen 2025

Què és

L’aprenentatge cooperatiu és una forma d’estructurar les diferents activitats formatives de les diferents assignatures que propiciï la interacció entre els participants. També gira al voltant del treball en equip, a més –per suposat– de basar-se en la necessària interacció entre el professorat i l’alumnat, i en el treball individual. És tant un mètode com un enfocament global de l'ensenyament, una filosofia que prioritza la cooperació i la col·laboració per davant de la competició . En l’estructura d’aprenentatge que hi ha darrere d’aquest mètode d’ensenyament a més de la interacció educador-educand es dona una gran importància a la interacció educand-educand i, com a conseqüència, a més de (no en lloc de) l’esforç i el treball individual, es dona també una gran importància al treball en equip.

Què hem de tenir en compte

Els grups de treball en l'aprenentatge cooperatiu han de ser heterogenis, és a dir, han de barrejar alumnes amb diferents capacitats, coneixements, i experiències. Aquest tipus de diversitat permet als estudiants aprendre uns dels altres i aprofitar els punts forts de cada membre del grup.

En treballar amb persones amb diferents punts de vista i capacitats, els estudiants aprenen a gestionar les diferències individuals. Això els ajuda a millorar les seves habilitats de comunicació, resolució de conflictes i cooperació. Aprenen a escoltar les idees dels altres, defensar les seves pròpies opinions de manera respectuosa i arribar a consensos.

Altres informacions i ajudes d'interès

Programa CA / AC (Cooperar para Aprender / Aprender a Cooperar).