Accions

Estudi de casos: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 1: Línia 1:
{{Template:ModelFormacio}}
{{Template:ModelFormacio}}
=== Què és ===
=== Què és ===
El mètode del cas és una tècnica d'aprenentatge basada en la participació activa, cooperativa i en el diàleg democràtic dels estudiants sobre una situació real en què s'analitza un problema específic, per tal d'arribar a una conceptualització experiencial i fer una cerca de solucions eficaces. L’objectiu del mètode de l’estudi de casos és comprendre en profunditat una situació en el seu context natural i complex. No pretén que l’estudiantat trobi la solució ideal, sinó que aprengui a resoldre situacions en equip, afavorir la percepció de la realitat, la reflexió personal, la capacitat d'anàlisi i l'assumpció de riscos.
El mètode del cas és una tècnica d'aprenentatge basada en la participació activa, cooperativa i en el diàleg democràtic dels estudiants sobre una situació real en què s'analitza un problema específic, per tal d'arribar a una conceptualització experiencial i fer una cerca de solucions eficaces. L’objectiu del mètode de l’estudi de casos és comprendre en profunditat una situació en el seu context natural i complex. No pretén que l’estudiantat trobi la solució ideal, sinó que aprengui a resoldre situacions en equip, afavorir la percepció de la realitat, la reflexió personal, la capacitat d'anàlisi i l'assumpció de riscos.  
 
L’estudi de casos és una de les metodologies més conegudes. Es va iniciar a Harvard el 1914 i, actualment s'utilitza en universitats de tot el món i en gairebé totes les disciplines. 


==== Fases ====
==== Fases ====

Revisió del 09:41, 23 gen 2025

Què és

El mètode del cas és una tècnica d'aprenentatge basada en la participació activa, cooperativa i en el diàleg democràtic dels estudiants sobre una situació real en què s'analitza un problema específic, per tal d'arribar a una conceptualització experiencial i fer una cerca de solucions eficaces. L’objectiu del mètode de l’estudi de casos és comprendre en profunditat una situació en el seu context natural i complex. No pretén que l’estudiantat trobi la solució ideal, sinó que aprengui a resoldre situacions en equip, afavorir la percepció de la realitat, la reflexió personal, la capacitat d'anàlisi i l'assumpció de riscos.

L’estudi de casos és una de les metodologies més conegudes. Es va iniciar a Harvard el 1914 i, actualment s'utilitza en universitats de tot el món i en gairebé totes les disciplines.

Fases

  1. Presentació del cas
  2. Lectura i preparació individual
  3. Discussió en grups petits
  4. Posada en comú en grup gran

Què hem de tenir en compte

Altres informacions i ajudes d'interès