Aprenentatge i servei (ApS): diferència entre les revisions
De Recursos docents
(Es crea la pàgina amb «=== Què és === === Què hem de tenir en compte === === Altres informacions i ajudes d'interès ===».) |
Cap resum de modificació |
||
(Hi ha una revisió intermèdia del mateix usuari que no es mostren) | |||
Línia 1: | Línia 1: | ||
{{Template:ModelFormacio}} | |||
=== Què és === | === Què és === | ||
L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Implica el desenvolupament, dins l’assignatura, d’un projecte de cooperació amb institucions o agents socials del territori. Suposa una relació d’intercanvi mutu entre universitat i institucions amb un clar impacte en la formació de l’estudiantat. El seu desplegament implica major coordinació (entre universitat i institucions), major seguiment dels projectes específics (atès que s’ajusten a la singularitat de la institució col·laboradora) que s’estiguin fent i major diversificació de les propostes i per tant, de tutorització. | |||
=== Què hem de tenir en compte === | === Què hem de tenir en compte === | ||
=== Altres informacions i ajudes d'interès === | === Altres informacions i ajudes d'interès === | ||
De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf |
Revisió de 15:56, 1 ago 2023
- El model
- Conceptes
- Treball en grup
- Metodologies docents
Què és
L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Implica el desenvolupament, dins l’assignatura, d’un projecte de cooperació amb institucions o agents socials del territori. Suposa una relació d’intercanvi mutu entre universitat i institucions amb un clar impacte en la formació de l’estudiantat. El seu desplegament implica major coordinació (entre universitat i institucions), major seguiment dels projectes específics (atès que s’ajusten a la singularitat de la institució col·laboradora) que s’estiguin fent i major diversificació de les propostes i per tant, de tutorització.
Què hem de tenir en compte
Altres informacions i ajudes d'interès
De Miguel Díaz, M. (Dir); Alfaro Rocher, I.J.; Apodaca Urquijo, P.; Arias Blanco, J.M.; García Jiménez, E.; Lobato Fraile, C. y Pérez Boullosa, A. (2006). Modalidades de enseñanza centradas en el desarrollo de competència. Orientaciones para promover el cambio metodológico en el espacio europeo de educación superior. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo. https://www2.ulpgc.es/hege/almacen/download/42/42376/modalidades_ensenanza_competencias_mario_miguel2_documento.pdf