Moodle: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
Línia 66: | Línia 66: | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/el-bloc-full-dassistencia-a-moodle/ El bloc Full d’assistència a Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/udute/el-bloc-full-dassistencia-a-moodle/ El bloc Full d’assistència a Moodle] | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/controla-lassistencia-amb-moodle/ Controla l’assistència amb Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/udute/controla-lassistencia-amb-moodle/ Controla l’assistència amb Moodle] | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/el-seguiment-de-complecio-dactivitats-a-moodle/ El seguiment de compleció d’activitats a Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/udute/el-seguiment-de-complecio-dactivitats-a-moodle/ El seguiment de compleció d’activitats a Moodle]. [https://mon.uvic.cat/udute/el-boto-marca-com-a-feta-de-laula-moodle/ El botó “Marca com a feta” de l’aula Moodle] (agost 2021). | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/imprimir-tasques-destudiants-tots-de-cop/ Imprimir tasques d’estudiants totes de cop] | * [https://mon.uvic.cat/udute/imprimir-tasques-destudiants-tots-de-cop/ Imprimir tasques d’estudiants totes de cop] | ||
Revisió del 13:25, 20 oct 2021
Què és
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
Què podem fer
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar.
Activitats
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
Recursos
Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.
Llibre de qualificacions
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
- El Calificador de Moodle (otra vez)
- Qualificacions i gestió d’actes
- Conditional grading in Moodle
- Exclous les notes buides?
- Configuració d’avaluacions complementàries
- Com configurar el qualificador si tenim repesques
Blocs laterals
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
- Com afegir un bloc lateral
- HTML amb enllaços
- Bloc HTML de l’equip docent
- Incloure un bloc temàtic RSS
- Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle
- Bloc de comentaris de l’aula Moodle
Seguiment dels estudiants
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
- Utilitzar una aula Moodle com a estudiant
- Full d’assistència
- Llista de classe. Com imprimir el llistat de participants amb fotos a l’aula Moodle
- El bloc Full d’assistència a Moodle
- Controla l’assistència amb Moodle
- El seguiment de compleció d’activitats a Moodle. El botó “Marca com a feta” de l’aula Moodle (agost 2021).
- Imprimir tasques d’estudiants totes de cop
Grups a l'aula
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
Configuració de l'aula
- Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre
- Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle
- Format per seccions
- Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant
- Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle
Exportació de notes a les actes
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
- Qualificacions i gestió d’actes+
- Projecte pilot de traspàs, tancament i signatura electrònica amb segell d’òrgan d’actes de Màsters Universitaris+
Autovaloració de l'aula virtual
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.