Aprentatge basat en reptes: diferència entre les revisions
De Recursos docents
(Es crea la pàgina amb «El mètode consisteix a presentar als estudiants “bons reptes” d’aprenentatge de caràcter obert i complexos, ben diferents dels exercicis acadèmics tradicional...».) |
Cap resum de modificació |
||
Línia 1: | Línia 1: | ||
{{Template:ModelFormacio}} | |||
El mètode consisteix a presentar als estudiants “bons reptes” d’aprenentatge de caràcter obert i complexos, ben diferents dels exercicis acadèmics tradicionals. Qualsevol procés d’aprenentatge actiu i constructiu parteix d’un principi elemental: el punt de partida és un repte, no un temari. O el que és el mateix, i seguint l’aportat per Dewey (1916), l’aprenentatge comença amb alguna cosa que els estudiants han de fer o resoldre, no amb quelcom que han d’estudiar. Un repte acadèmic d’alt nivell comporta dur l’estudiant al límit dels seus coneixements i seves capacitats intel·lectuals per la seva complexitat, la qual cosa requereix un alt nivell d’implicació, és a dir, la seva disposició a donar el millor d’ell mateix, un alt nivell d’implicació i d’apropiació. | El mètode consisteix a presentar als estudiants “bons reptes” d’aprenentatge de caràcter obert i complexos, ben diferents dels exercicis acadèmics tradicionals. Qualsevol procés d’aprenentatge actiu i constructiu parteix d’un principi elemental: el punt de partida és un repte, no un temari. O el que és el mateix, i seguint l’aportat per Dewey (1916), l’aprenentatge comença amb alguna cosa que els estudiants han de fer o resoldre, no amb quelcom que han d’estudiar. Un repte acadèmic d’alt nivell comporta dur l’estudiant al límit dels seus coneixements i seves capacitats intel·lectuals per la seva complexitat, la qual cosa requereix un alt nivell d’implicació, és a dir, la seva disposició a donar el millor d’ell mateix, un alt nivell d’implicació i d’apropiació. |
Revisió de 15:57, 1 ago 2023
- El model
- Conceptes
- Treball en grup
- Metodologies docents
El mètode consisteix a presentar als estudiants “bons reptes” d’aprenentatge de caràcter obert i complexos, ben diferents dels exercicis acadèmics tradicionals. Qualsevol procés d’aprenentatge actiu i constructiu parteix d’un principi elemental: el punt de partida és un repte, no un temari. O el que és el mateix, i seguint l’aportat per Dewey (1916), l’aprenentatge comença amb alguna cosa que els estudiants han de fer o resoldre, no amb quelcom que han d’estudiar. Un repte acadèmic d’alt nivell comporta dur l’estudiant al límit dels seus coneixements i seves capacitats intel·lectuals per la seva complexitat, la qual cosa requereix un alt nivell d’implicació, és a dir, la seva disposició a donar el millor d’ell mateix, un alt nivell d’implicació i d’apropiació.