Lliçó magistral: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
Línia 3: | Línia 3: | ||
Es basa en la figura del docent com a transmissor de coneixements. És d'utilitat per a l'organització del coneixement, l'explicació de conceptes i teories i per oferir síntesi d'idees als estudiants. | Es basa en la figura del docent com a transmissor de coneixements. És d'utilitat per a l'organització del coneixement, l'explicació de conceptes i teories i per oferir síntesi d'idees als estudiants. Sovint s'utilitza en un format unidireccional. Tot i que actualment es fomenta l’ús de metodologies actives, la lliçó magistral pot ser una eina molt efectiva si s’utilitza correctament. | ||
==== Quina es la seva finalitat ==== | ==== Quina es la seva finalitat ==== | ||
* Exposar/adquirir informació actualitzada i ben organitzada procedent de fonts diverses i de difícil accés a l'estudiant. | * Exposar/adquirir informació actualitzada i ben organitzada procedent de fonts diverses i de difícil accés a l'estudiant. | ||
* Facilitar la comprensió i l’aplicació dels procediments específics de l' | * Facilitar la comprensió i l’aplicació dels procediments específics de l'assignatura | ||
* Elevar els nivells motivacionals dels estudiants cap a l'assignatura. | * Elevar els nivells motivacionals dels estudiants cap a l'assignatura. | ||
=== Què hem de tenir en compte === | === Què hem de tenir en compte === | ||
Un cop acabada la sessió, és important comprovar si els objectius s’han assolit. Algunes estratègies per avaluar-ho són: | |||
* Fer preguntes de revisió al final de la sessió per identificar dubtes. | |||
* Observar la participació i les reaccions durant l’exposició. | |||
La lliçó magistral pot fomentar una actitud passiva en els estudiants, ja que no sempre requereix una implicació activa per part seva. | |||
=== Altres informacions i ajudes d'interès === | === Altres informacions i ajudes d'interès === |
Revisió del 11:49, 22 gen 2025
Model de formació
- El model
- Conceptes
- Treball en grup
- Metodologies docents
Què és
Es basa en la figura del docent com a transmissor de coneixements. És d'utilitat per a l'organització del coneixement, l'explicació de conceptes i teories i per oferir síntesi d'idees als estudiants. Sovint s'utilitza en un format unidireccional. Tot i que actualment es fomenta l’ús de metodologies actives, la lliçó magistral pot ser una eina molt efectiva si s’utilitza correctament.
Quina es la seva finalitat
- Exposar/adquirir informació actualitzada i ben organitzada procedent de fonts diverses i de difícil accés a l'estudiant.
- Facilitar la comprensió i l’aplicació dels procediments específics de l'assignatura
- Elevar els nivells motivacionals dels estudiants cap a l'assignatura.
Què hem de tenir en compte
Un cop acabada la sessió, és important comprovar si els objectius s’han assolit. Algunes estratègies per avaluar-ho són:
- Fer preguntes de revisió al final de la sessió per identificar dubtes.
- Observar la participació i les reaccions durant l’exposició.
La lliçó magistral pot fomentar una actitud passiva en els estudiants, ja que no sempre requereix una implicació activa per part seva.
Altres informacions i ajudes d'interès
Josep Capdeferro-UPF-2021