Accions

Lliçó magistral: diferència entre les revisions

De Recursos docents

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 3: Línia 3:




Es basa en la figura del docent com a transmissor de coneixements. És d'utilitat per a l'organització del coneixement, l'explicació de conceptes i teories i per oferir síntesi d'idees als estudiants.
Es basa en la figura del docent com a transmissor de coneixements. És d'utilitat per a l'organització del coneixement, l'explicació de conceptes i teories i per oferir síntesi d'idees als estudiants. Sovint s'utilitza en un format unidireccional. Tot i que actualment es fomenta l’ús de metodologies actives, la lliçó magistral pot ser una eina molt efectiva si s’utilitza correctament.


==== Quina es la seva finalitat ====
==== Quina es la seva finalitat ====


* Exposar/adquirir informació actualitzada i ben organitzada procedent de fonts diverses i de difícil accés a l'estudiant.
* Exposar/adquirir informació actualitzada i ben organitzada procedent de fonts diverses i de difícil accés a l'estudiant.
* Facilitar la comprensió i l’aplicació dels procediments específics de l'assignatur
* Facilitar la comprensió i l’aplicació dels procediments específics de l'assignatura
* Elevar els nivells motivacionals dels estudiants cap a l'assignatura.
* Elevar els nivells motivacionals dels estudiants cap a l'assignatura.


=== Què hem de tenir en compte ===
=== Què hem de tenir en compte ===
Un cop acabada la sessió, és important comprovar si els objectius s’han assolit. Algunes estratègies per avaluar-ho són:
* Fer preguntes de revisió al final de la sessió per identificar dubtes.
* Observar la participació i les reaccions durant l’exposició.
La lliçó magistral pot fomentar una actitud passiva en els estudiants, ja que no sempre requereix una implicació activa per part seva.


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===

Revisió del 11:49, 22 gen 2025

Què és

Es basa en la figura del docent com a transmissor de coneixements. És d'utilitat per a l'organització del coneixement, l'explicació de conceptes i teories i per oferir síntesi d'idees als estudiants. Sovint s'utilitza en un format unidireccional. Tot i que actualment es fomenta l’ús de metodologies actives, la lliçó magistral pot ser una eina molt efectiva si s’utilitza correctament.

Quina es la seva finalitat

  • Exposar/adquirir informació actualitzada i ben organitzada procedent de fonts diverses i de difícil accés a l'estudiant.
  • Facilitar la comprensió i l’aplicació dels procediments específics de l'assignatura
  • Elevar els nivells motivacionals dels estudiants cap a l'assignatura.

Què hem de tenir en compte

Un cop acabada la sessió, és important comprovar si els objectius s’han assolit. Algunes estratègies per avaluar-ho són:

  • Fer preguntes de revisió al final de la sessió per identificar dubtes.
  • Observar la participació i les reaccions durant l’exposició.


La lliçó magistral pot fomentar una actitud passiva en els estudiants, ja que no sempre requereix una implicació activa per part seva.

Altres informacions i ajudes d'interès

Josep Capdeferro-UPF-2021