Tasca: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
|||
Línia 75: | Línia 75: | ||
==== Qualificació ==== | ==== Qualificació ==== | ||
Podem configurar el tipus de qualificació com a cap, escala o puntuació.[[Fitxer:2025-02-07 13 29 04-Clipboard.png|cap|miniatura|516x516px]]Si puntuem amb Escala, podrem escollir diferents tipus | Podem configurar el tipus de qualificació com a cap, escala o puntuació.[[Fitxer:2025-02-07 13 29 04-Clipboard.png|cap|miniatura|516x516px]]Si puntuem amb Escala, podrem escollir diferents tipus: | ||
[[Fitxer:2025-02-18 09 44 11-Clipboard.png|cap|miniatura|544x544px]] | |||
Si triem puntuació, haurem d'indicar la puntuació màxima d'aquesta tasca. | Si triem puntuació, haurem d'indicar la puntuació màxima d'aquesta tasca. | ||
Les altres opcions que veurem, seran exactament les mateixes tant per tipus d'escala i puntuació: mètode de qualificació (1) amb la possibilitat d'escollir entre qualificació senzilla, [[Configurar una guia de qualificació de Moodle|guia de qualificació]] o [[Configurar una rúbrica de Moodle|rúbrica]]. També tindrem la possibilitat de col·locar l'element de qualificació que generarà aquesta tasca en una de les categories que ja estiguin donades d'alta en el llibre de qualificacions (2). Es pot indicar la qualificació mínima per aprovar (3. | Les altres opcions que veurem, seran exactament les mateixes tant per tipus d'escala i puntuació: mètode de qualificació (1) amb la possibilitat d'escollir entre qualificació senzilla, [[Configurar una guia de qualificació de Moodle|guia de qualificació]] o [[Configurar una rúbrica de Moodle|rúbrica]]. També tindrem la possibilitat de col·locar l'element de qualificació que generarà aquesta tasca en una de les categories que ja estiguin donades d'alta en el llibre de qualificacions (2). Es pot indicar la qualificació mínima per aprovar (3. | ||
En tots els casos (tipus de qualificació cap, escala o puntuació) es pot indicar si les trameses són anònimes o no (4), si volem que s'oculti la identitat de qui qualifica la tramesa (5), o si volem que s'utilitzi el flux d'avaluació (6). Amb aquesta opció activada, les puntuacions passaran per una sèrie d'estats i si activem aquesta opció, podrem assignar avaluadors a les diferents trameses (7)[[Fitxer:2025-02- | |||
En tots els casos (tipus de qualificació cap, escala o puntuació) es pot indicar si les trameses són anònimes o no (4), si volem que s'oculti la identitat de qui qualifica la tramesa (5), o si volem que s'utilitzi el flux d'avaluació (6). Amb aquesta opció activada, les puntuacions passaran per una sèrie d'estats i si activem aquesta opció, podrem assignar avaluadors a les diferents trameses (7) | |||
[[Fitxer:2025-02-18 10 01 28-Clipboard.png|cap|miniatura|495x495px]] | |||
==== Paràmetres comuns de mòduls ==== | ==== Paràmetres comuns de mòduls ==== | ||
Línia 87: | Línia 91: | ||
'''Disponibilitat (1)''' | '''Disponibilitat (1)''' | ||
Línia 97: | Línia 100: | ||
Fes disponible, però no ho mostris a la pàgina del curs | Fes disponible, però no ho mostris a la pàgina del curs | ||
Imposa idioma (3) | '''Número ID (2):''' Definir un número ID és una manera de poder identificar l'activitat i els recursos amb diverses finalitats, com per fer càlculs per fer qualificacions o crear informes personalitzats. | ||
'''Imposa idioma (3)''' | |||
'''<br /> | '''<br />Mode de grups. (4)''' | ||
Mode de grups. (4)''' | |||
Sense grups | Sense grups |
Revisió del 09:09, 18 feb 2025
Què és
L'activitat Tasca de Moodle permet fer un lliurament per part d'un estudiant (o un grup d'estudiants). Aquests poden trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos, fulls de càlcul, imatges o clips d'àudio i vídeo. A més, la tasca pot requerir que els estudiants teclegin el text directament a l'editor de text a través de la tramesa en línia. També pot utilitzar-se per recordar als estudiants les activitats del «món real» que han de completar fora de línia, com ara obres d'art, i, per tant, que no requereixen la tramesa de cap tipus de contingut digital.
L'activitat Tasca genera un element de qualificació en el Qualificador que s'actualitza automàticament en posar la nota a la tasca.
Què podem fer
Amb l'edició de l'aula activada, clica el botó Afegeix una activitat o un recurs en la secció de l'aula on vulguis posar l'activitat Tasca.
Tria l'activitat Tasca.
Paràmetres
Posa un nom (1), una descripció (2), marca si aquesta descripció vols que estigui visible a la pàgina principal de l'aula (3) i si vols introduir unes instruccions per a l'activitat (4).
També tindrem l'opció d'afegir arxius i mostrar-los durant la tramesa.
Disponibilitat
1. Permet trameses des de: indicar a partir de quan volem que es puguin trametre els treballs.
2. Data de venciment: data límit prevista per enviar els treballs.
3. Data límit: si aquesta opció està activada, s'acceptaran lliuraments posteriors a la data de venciment.
4. Recorda'm abans de qualificar-ho: data de recordatori perquè el professorat faci la qualificació.
Tipus de tramesa
Es pot configurar com a tipus de tramesa (1) vídeo Assignement (allotjat a Medial) (2), fitxers (3), portafolis Mahara (4) i/o text en línia (5).
Es pot limitar la quantitat màxima de fitxers carregats (6), la seva mida (7) i el tipus de fitxers acceptats (8).
Tipus de Retroacció
Es pot configurar com a tipus de retroacció (1), fer comentaris textuals de retroalimentació (2), fer comentaris en el PDF lliurat (3), enviar un vídeo des de Medial (4), adjuntar un fitxer de retroalimentació (5) i utilitzar un full de càlcul fora de línia per carregar totes les qualificacions (6).
També es poden permetre o no els comentaris intercalats (7).
Paràmetres de la tramesa
Quan l'estudiant tramet la seva tasca, es pot configurar que hagi de clicar una vegada més per trametre-la (1) i que accepti el compromís de que el treball que lliura és seu (2).
A més, es pot indicar si es pot fer més d'un lliurament en la tasca (3), permès manualment des de la qualificació o bé automàticament fins que se superi la nota per aprovar aquesta tasca.
Paràmetres de la tramesa en grup
Amb aquesta opció, permetrem que els alumnes entreguin els treballs en grup o no.
En cas que seleccionem que no es poden transmetre en grups, no haurem de modificar res. En canvi, si seleccionem l'opció "sí" se'ns obrirà un desplegable per configurar diverses opcions relacionades amb la tramesa per grups: si cal formar part d'un grup per fer una tramesa (1), si es vol que tots els integrants del grup entreguin la tramesa (2), i quin és l'agrupament els grups del qual faran el lliurament (3).
Per a més informació, podeu consultar la pàgina d'aquest wiki on s'explica com funcionen els grups a Moodle.
Notificacions
Notifica les trameses a qui qualifica (1) envia un missatge d'avís al professorat cada vegada que hi ha un lliurament.
Es pot rebre un missatge si hi ha trameses amb retard (2) i es pot deixar configurat que es notifiqui a l'estudiant quan ha estat avaluat (3).
Qualificació
Podem configurar el tipus de qualificació com a cap, escala o puntuació.
Si puntuem amb Escala, podrem escollir diferents tipus:
Si triem puntuació, haurem d'indicar la puntuació màxima d'aquesta tasca.
Les altres opcions que veurem, seran exactament les mateixes tant per tipus d'escala i puntuació: mètode de qualificació (1) amb la possibilitat d'escollir entre qualificació senzilla, guia de qualificació o rúbrica. També tindrem la possibilitat de col·locar l'element de qualificació que generarà aquesta tasca en una de les categories que ja estiguin donades d'alta en el llibre de qualificacions (2). Es pot indicar la qualificació mínima per aprovar (3.
En tots els casos (tipus de qualificació cap, escala o puntuació) es pot indicar si les trameses són anònimes o no (4), si volem que s'oculti la identitat de qui qualifica la tramesa (5), o si volem que s'utilitzi el flux d'avaluació (6). Amb aquesta opció activada, les puntuacions passaran per una sèrie d'estats i si activem aquesta opció, podrem assignar avaluadors a les diferents trameses (7)
Paràmetres comuns de mòduls
Tant per al tipus d'escala i puntuació, la resta dels paràmetres de la configuració de la tasca, són els mateixos. (Paràmetres comuns de mòduls, Restriccions d'accés, Compleció de l'activitat i Etiquetes).
Disponibilitat (1)
Mostra-ho a la pàgina del curs
Amaga a la pàgina del curs: No disponible per als estudiants
Fes disponible, però no ho mostris a la pàgina del curs
Número ID (2): Definir un número ID és una manera de poder identificar l'activitat i els recursos amb diverses finalitats, com per fer càlculs per fer qualificacions o crear informes personalitzats.
Imposa idioma (3)
Mode de grups. (4)
Sense grups
Grups separats
Grups visibles
Restriccions d'accés
Impedeix l'accés fins a una data o hora especificada. (1) Requeriment que els estudiants han de treure una nota entre dos paràmetres. (2) Controls basats en camps del perfil de l'estudiant. (3)
Addició d'un conjunt de restriccions imbricades per aplicar la lògica complexa (4)
Condicions de la compleció
Ara veurem les condicions de compleció.
1: Que no hi hagi ninguna condició de compleció
2. Els estudiants han de marcar de forma manual l'activitat com a completada
3. Afegeix requisits
Amb l'opció de "afegeix requisits" activada, s'obrirà un desplegable on podrem configurar algunes condicions:
- Mostrar l'activitat
2. Cal que els estudiants trametin quelcom per completar l'activitat
3. Configurar la recepció. Es podrà configurar que sigui qualsevol qualificació o qualsevol qualificació per aprovar.
Etiquetes
Aquí podrem configurar les diferents etiquetes que hi vulguem introduir
Connector de prevenció de plagi d'Ouriginal
Aquesta configuració serà per activar o no el detector de plagi Ouriginal. Original servirà per detectar i prevenir el plagi, independent de l'idioma.
Quan hàgim completat totes les opcions, haurem de seleccionar l'opció "Desa els canvis i visualitza" o "desa els canvis i torna al curs"