Retroacció de la tasca: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
|||
Línia 3: | Línia 3: | ||
[[Fitxer:Captura de pantalla 2025-02-27 131527.png]] | [[Fitxer:Captura de pantalla 2025-02-27 131527.png]] | ||
Quan els estudiants lliuren un treball a través d'una [[Tasca|tasca de Moodle]], el professorat pot fer la revisió d'aquest en la mateixa plataforma. Tant la valoració numèrica (que s'incorpora automàticament en el qualificador) com els comentaris/fitxers que pot enviar per cada treball és el que anomenem Retroacció. | Quan els estudiants lliuren un treball a través d'una [[Tasca|tasca de Moodle]], el professorat pot fer la revisió d'aquest en la mateixa plataforma. Tant la valoració numèrica (que s'incorpora automàticament en el qualificador) com els comentaris/fitxers que pot enviar per cada treball és el que anomenem Retroacció. | ||
=== Què podem fer === | === Què podem fer === | ||
Per començar a avaluar una tramesa, ens haurem de dirigir a ella a traves del Moodle. | Per començar a avaluar una tramesa, ens haurem de dirigir a ella a traves del Moodle. | ||
Línia 18: | Línia 11: | ||
[[Fitxer:2025-02-28 10 38 24-Clipboard.png|cap|miniatura|455x455px]] | [[Fitxer:2025-02-28 10 38 24-Clipboard.png|cap|miniatura|455x455px]] | ||
Un cop aquí, cal baixar fins a l'opció "Tipus de Retroacció" i marcar l'opció que | Un cop aquí, cal baixar fins a l'opció "Tipus de Retroacció" i marcar l'opció que més ens interessi. | ||
Podrà ser amb una | Podrà ser amb una rúbrica, amb Comentaris de retroalimentació, PDF amb comentaris, MEDIAL Video Feedback, Fitxers de retroalimentació, Full de qualificació fora de línia. | ||
Per consultar més informació sobre la rúbrica, la seva configuració, i el seu funcionament, podeu consultar la [https://recursosdocents.uvic.cat/Configurar_una_r%C3%BAbrica_de_Moodle pàgina de recursos docents]. | Per consultar més informació sobre la rúbrica, la seva configuració, i el seu funcionament, podeu consultar la [https://recursosdocents.uvic.cat/Configurar_una_r%C3%BAbrica_de_Moodle pàgina de recursos docents]. | ||
Un cop | Un cop hàgim seleccionat com volem qualificar la tasca, haurem de seleccionar l'opció "Qualificar" | ||
[[Fitxer:2025-02-28 10 32 43-Clipboard.png|cap|miniatura|488x488px]] | [[Fitxer:2025-02-28 10 32 43-Clipboard.png|cap|miniatura|488x488px]] | ||
Un cop a la interfície per qualificar, veurem diferents opcions que ens ajudaran a poder editar la tramesa. Les | Un cop a la interfície per qualificar, veurem diferents opcions que ens ajudaran a poder editar la tramesa. Les més importants són: | ||
Crear un comentari flotant. | Crear un comentari flotant. Això permetrà fer comentaris molt interactius i accessibles.(1) | ||
Editar el color del comentari (2) | Editar el color del comentari (2) | ||
Línia 58: | Línia 51: | ||
Aquí ja dependrà de com hem configurat el tipus de retroacció. | |||
Amb els '''comentaris de retroalimentació''' activats, veuràs això: | Amb els '''comentaris de retroalimentació''' activats, veuràs això: | ||
Línia 78: | Línia 69: | ||
[https://www.youtube.com/watch?v=Ya1OBJrsJrU Com avaluar un lliurament en una tasca] | [https://www.youtube.com/watch?v=Ya1OBJrsJrU Com avaluar un lliurament en una tasca] | ||
Amb el '''PDF amb comentaris''' activat, veurem un PDF on podrem fer comentaris i anotacions | |||
[[Fitxer:Imageeeeeeee.png|cap|miniatura|513x513px]] | |||
I finalment trobarem el '''full de qualificació fora de línia,''' on els professors poden descarregar un full de qualificacions, omplir-lo sense connexió i tornar-lo a pujar a Moodle per actualitzar automàticament les notes i comentaris dels estudiants. | |||
[[Fitxer:Imagesfssf.png|cap|miniatura|469x469px]] | |||
=== Altres informacions i ajudes d'interès === | === Altres informacions i ajudes d'interès === | ||
* Pàgina de [https://docs.moodle.org/all/es/Actividad_de_Tarea l'activitat Tasca de Moodle] (moodle.org) | * Pàgina de [https://docs.moodle.org/all/es/Actividad_de_Tarea l'activitat Tasca de Moodle] (moodle.org) |
Revisió del 10:31, 4 març 2025
Què és
Quan els estudiants lliuren un treball a través d'una tasca de Moodle, el professorat pot fer la revisió d'aquest en la mateixa plataforma. Tant la valoració numèrica (que s'incorpora automàticament en el qualificador) com els comentaris/fitxers que pot enviar per cada treball és el que anomenem Retroacció.
Què podem fer
Per començar a avaluar una tramesa, ens haurem de dirigir a ella a traves del Moodle.
Primer de tot, hem de saber de quina forma hi volem avaluar. Per configurar-ho hem de seleccionar l'opció "Parametres".
Un cop aquí, cal baixar fins a l'opció "Tipus de Retroacció" i marcar l'opció que més ens interessi.
Podrà ser amb una rúbrica, amb Comentaris de retroalimentació, PDF amb comentaris, MEDIAL Video Feedback, Fitxers de retroalimentació, Full de qualificació fora de línia.
Per consultar més informació sobre la rúbrica, la seva configuració, i el seu funcionament, podeu consultar la pàgina de recursos docents.
Un cop hàgim seleccionat com volem qualificar la tasca, haurem de seleccionar l'opció "Qualificar"
Un cop a la interfície per qualificar, veurem diferents opcions que ens ajudaran a poder editar la tramesa. Les més importants són:
Crear un comentari flotant. Això permetrà fer comentaris molt interactius i accessibles.(1)
Editar el color del comentari (2)
Escriure i editar en mode bolígraf (3)
Creació d'una línia (4)
Creació d'un rectangle (5)
Subratllar el que vulguem destacar (6)
Editar el color de l'anotació (7)
L'opció de ficar un segell (8)
Seleccionar quin segell es vol utilitzar (9)
Un cop vistes aquestes opcions, podem passar a l'avaluació de la tramesa.
Primer haurem de configurar la nota que rep l'alumnat
Aquí ja dependrà de com hem configurat el tipus de retroacció.
Amb els comentaris de retroalimentació activats, veuràs això:
Els comentaris de retroalimentació et permetran escriure comentaris personalitzats Si tens activat el Medial Video Feedback, podràs afegir feedback a través d'un vídeo de Medial.
Si tens activat el Medial Video Feedback, podràs afegir feedback a través d'un vídeo de Medial.
Amb el fitxer de retroacció activat, es pot penjar un document que previamente s'ha d'haver preparat amb tota la informació i correcció que el professor creu que el alumne pot necessitar.
Com avaluar un lliurament en una tasca
Amb el PDF amb comentaris activat, veurem un PDF on podrem fer comentaris i anotacions
I finalment trobarem el full de qualificació fora de línia, on els professors poden descarregar un full de qualificacions, omplir-lo sense connexió i tornar-lo a pujar a Moodle per actualitzar automàticament les notes i comentaris dels estudiants.
Altres informacions i ajudes d'interès
- Pàgina de l'activitat Tasca de Moodle (moodle.org)