Fòrum: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació Etiquetes: Reversió manual editor visual |
||
(5 revisions intermèdies per 2 usuaris que no es mostren) | |||
Línia 1: | Línia 1: | ||
{{Template:MoodleActivitat}} | |||
=== Què és === | === Què és === | ||
[[Fitxer:Forum.png|esquerra]] | [[Fitxer:Forum.png|esquerra]] | ||
Línia 44: | Línia 45: | ||
* Voluntària: ningú hi està subscrit en un inici. Cada participant pot triar de subscriure-s'hi. | * Voluntària: ningú hi està subscrit en un inici. Cada participant pot triar de subscriure-s'hi. | ||
* Obligatòria: tothom hi està subscrit i no se'n pot esborrar. | * Obligatòria: tothom hi està subscrit i no se'n pot esborrar. | ||
* | * Automàtica: tothom hi està subscrit i se'n pot esborrar en qualsevol moment. | ||
* | * No es permet la subscripció: ningú està subscrit i no és permès que s'hi subscrigui. | ||
El professorat del curs pot gestionar posteriorment les subscripcions al fòrum. | El professorat del curs pot gestionar posteriorment les subscripcions al fòrum. | ||
Línia 115: | Línia 116: | ||
=== Altres accions amb fòrums de Moodle === | === Altres accions amb fòrums de Moodle === | ||
* [ | * [[Configuració de les notificacions de Moodle|Configuració de les notificacions de Moodle (inclou les de fòrum)]] | ||
* [https://mon.uvic.cat/usd/exportar-el-contingut-complet-dun-forum-de-moodle/ Exportar el contingut complet d’un fòrum de Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/usd/exportar-el-contingut-complet-dun-forum-de-moodle/ Exportar el contingut complet d’un fòrum de Moodle] | ||
* [https://mon.uvic.cat/udute/avaluar-un-forum-de-moodle/ Avaluar un fòrum de Moodle] | * [https://mon.uvic.cat/udute/avaluar-un-forum-de-moodle/ Avaluar un fòrum de Moodle] | ||
Línia 121: | Línia 122: | ||
=== Altres informacions i ajudes d'interès === | === Altres informacions i ajudes d'interès === | ||
Pots consultar més informació sobre les guies d'avaluació a la pàgina de Moodle i al [ | Pots consultar més informació sobre les guies d'avaluació a la pàgina de Moodle i al [[Manual de Moodle per al professorat|Manual Moodle para el profesor]] fet pel [http://serviciosgate.upm.es/gate/ Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM)]. | ||
__FORÇATAULA__ | __FORÇATAULA__ |
Revisió de 09:18, 12 nov 2024
Què és
Els fòrums de Moodle són una de les eines de comunicació asincrònica més importants dins de l’entorn de Moodle. Són probablement l'activitat més emblemàtica de l'entorn Moodle i d'altres entorns d'ensenyament en línia. S’entenen com un espai on els participants poden publicar missatges o mantenir debats oberts als participants de l'aula i, fins i tot, penjar arxius, enllaçar pàgines web o canals RSS, etc.
Podem configurar el nostre perfil per rebre les comunicacions dels fòrums subscrits per correu electrònic. I podem respondre al fòrum amb missatges des del mateix correu electrònic també.
Els fòrums tenen vocació de ser el principal canal de comunicació entre estudiants i docents, fora de les sessions de classe presencial. Es recomana fomentar el seu ús en lloc de la missatgeria emergent en pantalla i el correu electrònic.
Els missatges de fòrum s'arxiven com a historial de la comunicació de la classe i es poden cercar.
Configuració d'un Fòrum de Moodle
Paràmetres generals
Posa un nom al fòrum i, opcionalment, una descripció que es pot mostrar a la pàgina inicial del curs.
Tria el tipus de fòrum:
- Fòrum estàndard per a ús general
- Debat simple
- Cada persona inicia un debat
- Fòrum estàndard mostrat com si fos un blog
- Fòrum de Preguntes i respostes
- Fòrum d'avisos i notícies
Disponibilitat
Es poden habilitar dues dates diferents:
- Data de venciment: és la data prevista de finalització del període per enviar missatges al fòrum i és la que apareix en el calendari.
- Data límit: a partir d'aquesta data no es podran enviar més missatges al fòrum.
Comptador de fitxers adjunts i paraules
Pots limitar la mida i el nombre de fitxers a adjuntar en els missatges del fòrum.
Pots fer que es mostri el nombre de paraules de la participació.
Subscripció i seguiment
La subscripció d'un fòrum determina si els participants rebran una còpia al seu correu electrònic dels missatges que es publiquin en el fòrum, sempre que l'usuari tingui activades les notificacions.
En la configuració inicial del fòrum definim com és el mode de subscripció:
- Voluntària: ningú hi està subscrit en un inici. Cada participant pot triar de subscriure-s'hi.
- Obligatòria: tothom hi està subscrit i no se'n pot esborrar.
- Automàtica: tothom hi està subscrit i se'n pot esborrar en qualsevol moment.
- No es permet la subscripció: ningú està subscrit i no és permès que s'hi subscrigui.
El professorat del curs pot gestionar posteriorment les subscripcions al fòrum.
El seguiment dels missatges llegits permet que sigui el participant si decideix o no veure quants missatges no ha llegit d'un fil de fòrum.
Bloqueig del debat
Els debats d'un fòrum de Moodle poden quedar bloquejats passat un període de temps d'inactivitat (1).
Es pot bloquejar el nombre de
Llindar de missatges per blocar
Pots configurar:
- Període de temps per blocar: període de temps en el que es fa el recompte màxim de missatges a publicar per part d'un participant.
- Llindar de missatges per blocar: nombre de missatges que es poden publicar en el període de temps fixat en el camp anterior.
- Llindar de missatges per a l'avís: nombre de missatges a partir del qual s'enviarà un avís al participant per avisar-lo que està a punt de superar els missatges permesos en el aquell període de temps.
Qualificació de tot el fòrum
Pots qualificar amb una sola nota totes les intervencions d'un participant en un fòrum:
- Tipus:
- Cap: per defecte el fòrum no admet qualificació.
- Escala: el sistema de qualificació es basa en una de les escales de valoració disponibles en aquest curs de Moodle. En seleccionar aquesta opció, apareix un desplegable per seleccionar quina escala es vol utilitzar (per exemple, Apte/No apte).
- Puntuació: valoració numèrica.
- Puntuació màxima: nota màxima a obtenir si el tipus de qualificació és numèrica (Puntuació).
- Mètode de qualificació:
- Qualificació senzilla: s'assigna una nota manual (fins a la puntuació màxima), per cada estudiant.
- Guia de qualificació: s'assigna una nota manual per diferents tipus de criteris que cal configurar a la Guia de qualificació.
- Rúbrica: s'assigna una nota automàtica en base a l'assoliment dels diferents nivells dels criteris d'una rúbrica que cal configurar a la Rúbrica.
- Categoria de qualificació: categoria del qualificador on s'ubicarà l'element de qualificació que genera el fòrum avaluable.
- Qualificació per aprovar: nota mínima per que sigui considerada aprovada aquesta activitat.
- Paràmetre per defecte per a «Notifica als estudiants»: si està activat, en la valoració es mantindrà activat i, en fer l'avaluació, l'estudiant rebrà una notificació. Es pot modificar per cada estudiant en el moment de ser avaluat.
Puntuacions
També pots obtenir una sola nota per participant però valorant cada una de les seves aportacions.
- Rols amb permís per qualificar: una vegada desada per primera vegada la configuració del fòrum, podràs consultar quins rols tenen permisos per fer aquesta puntuació. Si modifiques els rols, podràs fer que siguin els mateixos estudiants els que es puntuin entre ells.
- Tipus d'agregació: criteri pel qual es calcula la nota del participant:
- Mitjana de qualificacions
- Nombre de qualificacions
- Qualificació màxima
- Qualificació mínima
- Suma de qualificacions
- Escala:
- Cap: per defecte el fòrum no admet qualificació.
- Escala: el sistema de qualificació es basa en una de les escales de valoració disponibles en aquest curs de Moodle. En seleccionar aquesta opció, apareix un desplegable per seleccionar quina escala es vol utilitzar (per exemple, Apte/No apte).
- Puntuació: valoració numèrica.
- Puntuació màxima: nota màxima a obtenir si el tipus de qualificació és numèrica (Puntuació).
- Restringeix la qualificació a les entrades fetes entre aquestes dates: pots indicar que només es valorin les aportacions d'un període de temps concret.
- Categoria de qualificació: categoria del qualificador on s'ubicarà l'element de qualificació que genera el fòrum avaluable.
- Qualificació per aprovar: nota mínima per que sigui considerada aprovada aquesta activitat.
Opcions comunes en els recursos i activitats de Moodle
- Paràmetres comuns de mòduls
- Restriccions d'accés
- Compleció de l'activitat
- Etiquetes
- Competències
Altres accions amb fòrums de Moodle
- Configuració de les notificacions de Moodle (inclou les de fòrum)
- Exportar el contingut complet d’un fòrum de Moodle
- Avaluar un fòrum de Moodle
- Avaluació social de fòrums
Altres informacions i ajudes d'interès
Pots consultar més informació sobre les guies d'avaluació a la pàgina de Moodle i al Manual Moodle para el profesor fet pel Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM).