Accions

Tasca: diferència entre les revisions

De Recursos docents

 
(5 revisions intermèdies per 3 usuaris que no es mostren)
Línia 2: Línia 2:
=== Què és ===
=== Què és ===
[[Fitxer:Tasca.png|esquerra]]
[[Fitxer:Tasca.png|esquerra]]
L'activitat Tasca de [[Moodle]] permet fer un lliurament per part d'un estudiant (o un grup d'estudiants). Aquests poden trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos, fulls de càlcul, imatges o clips d'àudio i vídeo. A més, la tasca pot requerir que els estudiants teclegin el text directament a l'editor de text a través de la tramesa en línia. També pot utilitzar-se per recordar als estudiants les activitats del «món real» que han de completar fora de línia, com ara obres d'art, i, per tant, que no requereixen la tramesa de cap tipus de contingut digital.  
L'activitat Tasca de [[Moodle]] permet fer un lliurament per part d'un estudiant (o un grup d'estudiants). Aquests poden trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos, fulls de càlcul, imatges o clips d'àudio i vídeo. A més, la tasca pot requerir que els estudiants teclegin el text directament a l'editor de text a través de la tramesa en línia.  
 
També pot utilitzar-se per recordar i avaluar als estudiants les activitats del «món real» que han de completar fora de línia i que no requereixen la tramesa de cap tipus de contingut digital.  


L'activitat Tasca genera un element de qualificació en el Qualificador que s'actualitza automàticament en posar la nota a la tasca.
L'activitat Tasca genera un element de qualificació en el Qualificador que s'actualitza automàticament en posar la nota a la tasca.
Línia 17: Línia 19:


==== Paràmetres ====
==== Paràmetres ====
Posa un nom (1), una descripció (2), marca si aquesta descripció vols que estigui visible a la pàgina principal de l'aula (3) i si vols introduir unes instruccions per a l'activitat (4).
Posa un nom (1), una descripció (2), marca si vols que aquesta descripció estigui visible a la pàgina principal de l'aula (3) i, si vols, pots introduir unes instruccions per a l'activitat (4).
[[Fitxer:2025-02-07 12 45 57-Clipboard.png|cap|miniatura|535x535px]]
[[Fitxer:2025-02-07 12 45 57-Clipboard.png|cap|miniatura|535x535px]]


Línia 24: Línia 26:


==== Disponibilitat ====
==== Disponibilitat ====
1. Permet trameses des de: indicar a partir de quan volem que es puguin trametre els treballs.
1. Permet trameses des de: indicar a partir de quan es poden trametre els treballs.


2. Data de venciment: data límit prevista per enviar els treballs.
2. Data de venciment: data límit prevista per enviar els treballs.
Línia 30: Línia 32:
3. Data límit: si aquesta opció està activada, s'acceptaran lliuraments posteriors a la data de venciment.
3. Data límit: si aquesta opció està activada, s'acceptaran lliuraments posteriors a la data de venciment.


4. Recorda'm abans de qualificar-ho: data de recordatori perquè el professorat faci la qualificació.
4. Recorda'm abans de qualificar-ho: data de recordatori perquè el professorat faci la qualificació (nomes visible al calendari del professorat).


[[Fitxer:2025-02-07 12 49 19-Clipboard.png|cap|miniatura|581x581px]]
[[Fitxer:2025-02-07 12 49 19-Clipboard.png|cap|miniatura|581x581px]]
Línia 36: Línia 38:
==== Tipus de tramesa ====
==== Tipus de tramesa ====


Es pot configurar com a tipus de tramesa (1) vídeo Assignement (allotjat a Medial) (2), fitxers (3), portafolis Mahara (4) i/o text en línia (5).
Es pot configurar com a tipus de tramesa (1) un vídeo allotjat a Medial (2), un o més fitxers (3), un portafolis fet a [[Portafolis Mahara|Mahara]] (4) i/o text en línia (5).


[[Fitxer:2025-02-07 12 51 53-Clipboard.png|cap|miniatura|454x454px]]
[[Fitxer:2025-02-07 12 51 53-Clipboard.png|cap|miniatura|454x454px]]


Es pot limitar la quantitat màxima de fitxers carregats (6), la seva mida (7) i el tipus de fitxers acceptats (8).
Es pot limitar la quantitat màxima de fitxers carregats (6), la seva mida (7) i el tipus de fitxers acceptats (8).
==== Tipus de Retroacció ====
==== Tipus de retroacció ====


Es pot configurar com a tipus de retroacció (1), fer comentaris textuals de retroalimentació (2), fer comentaris en el PDF lliurat (3), enviar un vídeo des de Medial (4), adjuntar un fitxer de retroalimentació (5) i utilitzar un full de càlcul fora de línia per carregar totes les qualificacions (6).
Es pot configurar com a tipus de retroacció (1) fer comentaris textuals de retroalimentació (2), fer comentaris en el PDF lliurat (3), enviar un vídeo des de Medial (4), adjuntar un fitxer de retroalimentació (5) i utilitzar un full de càlcul fora de línia per carregar totes les qualificacions (6).
[[Fitxer:2025-02-07 12 56 08-Clipboard.png|cap|miniatura|578x578px]]
[[Fitxer:2025-02-07 12 56 08-Clipboard.png|cap|miniatura|578x578px]]


També es poden permetre o no els comentaris intercalats (7).
També es poden permetre o no els comentaris intercalats (7) en el text de la tramesa copiat al camp de retroalimentació.


==== Paràmetres de la tramesa ====
==== Paràmetres de la tramesa ====


Quan l'estudiant tramet la seva tasca, es pot configurar que hagi de clicar una vegada més per trametre-la (1) i que accepti el compromís de que el treball que lliura és seu (2).
Quan l'estudiant tramet la seva tasca, es pot configurar que hagi de clicar una vegada més per trametre-la (1) i que accepti el compromís d'autoria (2).


A més, es pot indicar si es pot fer més d'un lliurament en la tasca (3), permès manualment des de la qualificació o bé automàticament fins que se superi la nota per aprovar aquesta tasca.
A més, es pot indicar si es pot fer més d'un lliurament en la tasca, permès manualment des de la qualificació o bé automàticament fins que se superi la nota per aprovar aquesta tasca (3).


[[Fitxer:2025-02-07 13 14 04-Clipboard.png|cap|miniatura|510x510px]]
[[Fitxer:2025-02-07 13 14 04-Clipboard.png|cap|miniatura|510x510px]]
Línia 60: Línia 62:
Amb aquesta opció, permetrem que els alumnes entreguin els treballs en grup o no.[[Fitxer:2025-02-06 10 20 36-Clipboard.png|cap|miniatura|407x407px]]
Amb aquesta opció, permetrem que els alumnes entreguin els treballs en grup o no.[[Fitxer:2025-02-06 10 20 36-Clipboard.png|cap|miniatura|407x407px]]


En cas que seleccionem que no es poden transmetre en grups, no haurem de modificar res. En canvi, si seleccionem l'opció "" se'ns obrirà un desplegable per configurar diverses opcions relacionades amb la tramesa per grups: si cal formar part d'un grup per fer una tramesa (1), si es vol que tots els integrants del grup entreguin la tramesa (2), i quin és l'agrupament els grups del qual faran el lliurament (3).  
Si seleccionem que no es poden transmetre en grups, no haurem de modificar res. En canvi, si seleccionem l'opció "" se'ns obrirà un desplegable per configurar diverses opcions relacionades amb la tramesa per grups: si cal formar part d'un grup per fer una tramesa (1), si cal que tots els integrants del grup entreguin la tramesa (2), i quin és l'agrupament dels grups implicats (3). Si fas servir grups, quasi segur que necessites que estiguin en un agrupament. Per a més informació, pots consultar la pàgina [[Grups a l'aula Moodle|Com funcionen els grups a Moodle]].  


[[Fitxer:2025-02-12 13 20 00-Clipboard.png|cap|miniatura|406x406px]]
[[Fitxer:2025-02-12 13 20 00-Clipboard.png|cap|miniatura|406x406px]]


Per a més informació, podeu consultar la pàgina d'aquest wiki on s'explica [[Grups a l'aula Moodle|com funcionen els grups a Moodle]].
==== Notificacions ====
==== Notificacions ====


Notifica les trameses a qui qualifica (1) envia un missatge d'avís al professorat cada vegada que hi ha un lliurament.
"Notifica les trameses a qui qualifica" (1) envia un missatge d'avís al professorat cada vegada que hi ha un lliurament.


Es pot rebre un missatge si hi ha trameses amb retard (2) i es pot deixar configurat que es notifiqui a l'estudiant quan ha estat avaluat (3).
Es pot configurar una notificació si hi ha trameses amb retard (2) i es pot deixar configurat que es notifiqui a l'estudiant quan ha estat avaluat (3).


[[Fitxer:2025-02-07 13 17 20-Clipboard.png|cap|miniatura|343x343px]]
[[Fitxer:2025-02-07 13 17 20-Clipboard.png|cap|miniatura|343x343px]]
Línia 75: Línia 76:
==== Qualificació ====
==== Qualificació ====


Podem configurar el tipus de qualificació com a cap, escala o puntuació.[[Fitxer:2025-02-07 13 29 04-Clipboard.png|cap|miniatura|516x516px]]Si puntuem amb Escala, podrem escollir diferents tipus:
Podem configurar el tipus de qualificació com a Cap, Escala o Puntuació.[[Fitxer:2025-02-07 13 29 04-Clipboard.png|cap|miniatura|516x516px]]Si puntuem amb Escala, podrem escollir diferents tipus:
[[Fitxer:2025-02-18 09 44 11-Clipboard.png|cap|miniatura|544x544px]]
[[Fitxer:2025-02-18 09 44 11-Clipboard.png|cap|miniatura|544x544px]]
Si triem puntuació, haurem d'indicar la puntuació màxima d'aquesta tasca.
Si triem Puntuació, haurem d'indicar la puntuació màxima d'aquesta tasca.


Les altres opcions que veurem, seran exactament les mateixes tant per tipus d'escala i puntuació: mètode de qualificació (1) amb la possibilitat d'escollir entre qualificació senzilla, [[Configurar una guia de qualificació de Moodle|guia de qualificació]] o [[Configurar una rúbrica de Moodle|rúbrica]]. També tindrem la possibilitat de col·locar l'element de qualificació que generarà aquesta tasca en una de les categories que ja estiguin donades d'alta en el llibre de qualificacions (2). Es pot indicar la qualificació mínima per aprovar (3.
Tant per tipus d'escala i puntuació es pot configurar:


* El mètode de qualificació: qualificació senzilla, [[Configurar una guia de qualificació de Moodle|guia de qualificació]] o [[Configurar una rúbrica de Moodle|rúbrica]] (1).
* La categoria del llibre de qualificacions on incloure l'element de qualificació que generarà aquesta tasca (2).
* La qualificació mínima per aprovar (3).


 
En tots els casos (Cap, Escala o Puntuació) es pot indicar si les trameses són anònimes o no (4), si volem que s'oculti la identitat de qui qualifica  la tramesa (5), o si volem que s'utilitzi el flux d'avaluació (6). Amb aquesta opció activada, les puntuacions passaran per una sèrie d'estats i, si activem aquesta opció, podrem assignar avaluadors a les diferents trameses (7).
En tots els casos (tipus de qualificació cap, escala o puntuació) es pot indicar si les trameses són anònimes o no (4), si volem que s'oculti la identitat de qui qualifica  la tramesa (5), o si volem que s'utilitzi el flux d'avaluació (6). Amb aquesta opció activada, les puntuacions passaran per una sèrie d'estats i si activem aquesta opció, podrem assignar avaluadors a les diferents trameses (7)


[[Fitxer:2025-02-18 10 01 28-Clipboard.png|cap|miniatura|495x495px]]
[[Fitxer:2025-02-18 10 01 28-Clipboard.png|cap|miniatura|495x495px]]


==== Paràmetres comuns  de mòduls ====
La resta dels paràmetres de la configuració de l'activitat Tasca són els mateixos que a altres activitats de Moodle ([[Paràmetres comuns de mòduls]], [[Restriccions per grups i altres conceptes|Restriccions d'accés]], [[El seguiment de compleció d’activitats a Moodle|Compleció de l'activitat]] i Etiquetes).
Tant per al tipus d'escala i puntuació, la resta dels paràmetres de la configuració de la tasca, són els mateixos. (Paràmetres comuns de mòduls, [[Restriccions per grups i altres conceptes|Restriccions d'accés]], Compleció de l'activitat i Etiquetes).
 
'''Disponibilitat (1)'''
 
 
 
Mostra-ho a la pàgina del curs
 
Amaga a la pàgina del curs: No disponible per als estudiants
 
Fes disponible, però no ho mostris a la pàgina del curs
 
 
'''Número ID  (2):'''  Definir un número ID és una manera de poder identificar l'activitat i els recursos amb diverses finalitats, com per fer càlculs per fer qualificacions o crear informes personalitzats.
 
 
'''Imposa idioma (3)'''
 
'''<br />Mode de grups. (4)'''
 
Sense grups
 
Grups separats
 
Grups visibles
 
 
[[Fitxer:2025-02-06 12 56 18-Clipboard.png|cap|miniatura|537x537px]]
 
 
==== Restriccions d'accés ====
 
 
 
Impedeix l'accés fins a una data o hora especificada. (1)
Requeriment que els estudiants han de treure una nota entre dos paràmetres. (2)
Controls basats en camps del perfil de l'estudiant. (3)
 
Addició d'un conjunt de restriccions imbricades per aplicar la lògica complexa (4)[[Fitxer:2025-02-06 13 09 24-Clipboard.png|cap|miniatura]]
 
 
 
==== Condicions de la compleció ====
 
Ara veurem les condicions de compleció.
 
[[Fitxer:2025-02-07 10 06 54-Clipboard.png|cap|miniatura|550x550px]]
'''1: Que no hi hagi ninguna condició de compleció'''
 
'''2. Els estudiants han de marcar de forma manual l'activitat com a completada'''
 
[[Fitxer:2025-02-07 10 19 12-Clipboard.png|cap|miniatura|488x488px]]
 
'''3. Afegeix requisits'''
 
Amb l'opció de "afegeix requisits" activada, s'obrirà un desplegable on podrem configurar algunes condicions:
 
# Mostrar l'activitat
 
2. Cal que els estudiants trametin quelcom per completar l'activitat
 
3. Configurar la recepció. Es podrà configurar que sigui qualsevol qualificació o qualsevol qualificació per aprovar.
[[Fitxer:2025-02-07 10 25 58-Clipboard.png|cap|miniatura|426x426px]]
 
==== Etiquetes ====
 
Aquí podrem configurar les diferents etiquetes que hi vulguem introduir
 
[[Fitxer:2025-02-07 10 46 34-Clipboard.png|cap|miniatura|570x570px]]
 
==== Connector de prevenció de plagi d'Ouriginal ====
 
Aquesta configuració serà per activar o no el detector de plagi Ouriginal. Original servirà per detectar i prevenir el plagi, independent de l'idioma.
 
[[Fitxer:2025-02-07 10 54 28-Clipboard.png|cap|miniatura|487x487px]]
 
Quan hàgim completat totes les opcions, haurem de seleccionar l'opció "Desa els canvis i visualitza" o "desa els canvis i torna al curs"
 
*[https://youtu.be/Jc8En4A5SGI Com configurar l’activitat tasca]
*[https://www.youtube.com/watch?v=Ya1OBJrsJrU Com avaluar un lliurament en una tasca]


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===


* [https://www.youtube.com/watch?v=Ya1OBJrsJrU Com avaluar un lliurament en una tasca]
* [https://mon.uvic.cat/udute/crear-una-tasca-a-moodle-i-trametre-el-portafolis/ Crear una tasca a Moodle i trametre el portafolis]
* [https://mon.uvic.cat/udute/crear-una-tasca-a-moodle-i-trametre-el-portafolis/ Crear una tasca a Moodle i trametre el portafolis]
* [https://mon.uvic.cat/udute/descarregar-els-pdf-anotats-duna-tasca-moodle/ Descarregar els pdf anotats d’una tasca Moodle]
* [https://mon.uvic.cat/udute/descarregar-els-pdf-anotats-duna-tasca-moodle/ Descarregar els pdf anotats d’una tasca Moodle]
* [https://mon.uvic.cat/udute/tasques-en-grup/ Lliurament de tasques en grup]
* [https://mon.uvic.cat/udute/tasques-en-grup/ Lliurament de tasques en grup]
*[https://mon.uvic.cat/udute/gestio-del-treball-en-grup-a-moodle/ Gestió del treball en grup a Moodle]
*[https://mon.uvic.cat/udute/gestio-del-treball-en-grup-a-moodle/ Gestió del treball en grup a Moodle]

Revisió de 13:38, 4 març 2025

Què és

Tasca.png

L'activitat Tasca de Moodle permet fer un lliurament per part d'un estudiant (o un grup d'estudiants). Aquests poden trametre qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos, fulls de càlcul, imatges o clips d'àudio i vídeo. A més, la tasca pot requerir que els estudiants teclegin el text directament a l'editor de text a través de la tramesa en línia.

També pot utilitzar-se per recordar i avaluar als estudiants les activitats del «món real» que han de completar fora de línia i que no requereixen la tramesa de cap tipus de contingut digital.

L'activitat Tasca genera un element de qualificació en el Qualificador que s'actualitza automàticament en posar la nota a la tasca.

Què podem fer

Amb l'edició de l'aula activada, clica el botó Afegeix una activitat o un recurs en la secció de l'aula on vulguis posar l'activitat Tasca.

2025-02-05 12 19 00-Clipboard.png


Tria l'activitat Tasca.

2025-02-05 12 05 34-Clipboard.png

Paràmetres

Posa un nom (1), una descripció (2), marca si vols que aquesta descripció estigui visible a la pàgina principal de l'aula (3) i, si vols, pots introduir unes instruccions per a l'activitat (4).

2025-02-07 12 45 57-Clipboard.png

També tindrem l'opció d'afegir arxius i mostrar-los durant la tramesa.

2025-02-05 12 51 45-Clipboard.png

Disponibilitat

1. Permet trameses des de: indicar a partir de quan es poden trametre els treballs.

2. Data de venciment: data límit prevista per enviar els treballs.

3. Data límit: si aquesta opció està activada, s'acceptaran lliuraments posteriors a la data de venciment.

4. Recorda'm abans de qualificar-ho: data de recordatori perquè el professorat faci la qualificació (nomes visible al calendari del professorat).

2025-02-07 12 49 19-Clipboard.png

Tipus de tramesa

Es pot configurar com a tipus de tramesa (1) un vídeo allotjat a Medial (2), un o més fitxers (3), un portafolis fet a Mahara (4) i/o text en línia (5).

2025-02-07 12 51 53-Clipboard.png

Es pot limitar la quantitat màxima de fitxers carregats (6), la seva mida (7) i el tipus de fitxers acceptats (8).

Tipus de retroacció

Es pot configurar com a tipus de retroacció (1) fer comentaris textuals de retroalimentació (2), fer comentaris en el PDF lliurat (3), enviar un vídeo des de Medial (4), adjuntar un fitxer de retroalimentació (5) i utilitzar un full de càlcul fora de línia per carregar totes les qualificacions (6).

2025-02-07 12 56 08-Clipboard.png

També es poden permetre o no els comentaris intercalats (7) en el text de la tramesa copiat al camp de retroalimentació.

Paràmetres de la tramesa

Quan l'estudiant tramet la seva tasca, es pot configurar que hagi de clicar una vegada més per trametre-la (1) i que accepti el compromís d'autoria (2).

A més, es pot indicar si es pot fer més d'un lliurament en la tasca, permès manualment des de la qualificació o bé automàticament fins que se superi la nota per aprovar aquesta tasca (3).

2025-02-07 13 14 04-Clipboard.png

Paràmetres de la tramesa en grup

Amb aquesta opció, permetrem que els alumnes entreguin els treballs en grup o no.

2025-02-06 10 20 36-Clipboard.png

Si seleccionem que no es poden transmetre en grups, no haurem de modificar res. En canvi, si seleccionem l'opció "Sí" se'ns obrirà un desplegable per configurar diverses opcions relacionades amb la tramesa per grups: si cal formar part d'un grup per fer una tramesa (1), si cal que tots els integrants del grup entreguin la tramesa (2), i quin és l'agrupament dels grups implicats (3). Si fas servir grups, quasi segur que necessites que estiguin en un agrupament. Per a més informació, pots consultar la pàgina Com funcionen els grups a Moodle.

2025-02-12 13 20 00-Clipboard.png

Notificacions

"Notifica les trameses a qui qualifica" (1) envia un missatge d'avís al professorat cada vegada que hi ha un lliurament.

Es pot configurar una notificació si hi ha trameses amb retard (2) i es pot deixar configurat que es notifiqui a l'estudiant quan ha estat avaluat (3).

2025-02-07 13 17 20-Clipboard.png

Qualificació

Podem configurar el tipus de qualificació com a Cap, Escala o Puntuació.

2025-02-07 13 29 04-Clipboard.png

Si puntuem amb Escala, podrem escollir diferents tipus:

2025-02-18 09 44 11-Clipboard.png

Si triem Puntuació, haurem d'indicar la puntuació màxima d'aquesta tasca.

Tant per tipus d'escala i puntuació es pot configurar:

  • El mètode de qualificació: qualificació senzilla, guia de qualificació o rúbrica (1).
  • La categoria del llibre de qualificacions on incloure l'element de qualificació que generarà aquesta tasca (2).
  • La qualificació mínima per aprovar (3).

En tots els casos (Cap, Escala o Puntuació) es pot indicar si les trameses són anònimes o no (4), si volem que s'oculti la identitat de qui qualifica la tramesa (5), o si volem que s'utilitzi el flux d'avaluació (6). Amb aquesta opció activada, les puntuacions passaran per una sèrie d'estats i, si activem aquesta opció, podrem assignar avaluadors a les diferents trameses (7).

2025-02-18 10 01 28-Clipboard.png

La resta dels paràmetres de la configuració de l'activitat Tasca són els mateixos que a altres activitats de Moodle (Paràmetres comuns de mòduls, Restriccions d'accés, Compleció de l'activitat i Etiquetes).

Altres informacions i ajudes d'interès