Moodle: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
Línia 1: | Línia 1: | ||
=== Què és === | === Què és === | ||
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua). | [https://moodle.org/ Moodle] és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua). | ||
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat. | Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat. | ||
A la UVic, a més, tenim [[Plataformes Moodle a la UVic-UCC|tres instal·lacions de Moodle]] independents. | |||
=== Què podem fer === | === Què podem fer === | ||
Línia 10: | Línia 12: | ||
==== Activitats ==== | ==== Activitats ==== | ||
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.<gallery widths="60" heights="60" perrow="10"> | Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no. | ||
<gallery widths="60" heights="60" perrow="10"> | |||
Fitxer:Assistencia.png|Assistència|enllaç=[[Seguiment de l'Assistència de l'estudiant]] | Fitxer:Assistencia.png|Assistència|enllaç=[[Seguiment de l'Assistència de l'estudiant]] | ||
Fitxer:Bbdd.png|Base de dades|enllaç=[[Base de dades]] | Fitxer:Bbdd.png|Base de dades|enllaç=[[Base de dades]] | ||
Línia 41: | Línia 45: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
====[[Fitxer:Qualificador.png|vora|38x38px]] | ====[[Fitxer:Qualificador.png|vora|38x38px]]Avaluació ==== | ||
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula. | El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula. | ||
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs. | També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs. | ||
*[ | |||
*[ | * [[Qualificador Moodle|El qualificador]] | ||
*[ | * [[Importar notes des d'un document MS Excel al qualificador|Importar notes]] | ||
*[ | * [[Com configurar el qualificador si tenim repesques|Repesques]] | ||
*[ | * [[Configuració d’avaluacions complementàries|Avaluacions complementàries]] | ||
*[ | * [[Excloure les notes buides|Excloure notes buides]] | ||
*[ | * [[Gestió i tancament d'actes a Sigma|Actes]] | ||
* [[Usos de qüestionaris. Avantatges|Usos de qüestionaris]] | |||
* [[Configurar una rúbrica de Moodle|Rúbriques]] | |||
* [[Comentar un pdf|Comentar pdf]] | |||
* [[Retroacció de la tasca|Retroacció d'una tasca]] | |||
* [[Retroalimentació]] | |||
* [[Avaluar un fòrum de Moodle|Avaluar un fòrum]] | |||
* [[Avaluació social de fòrums|Avaluació social d'un fòrum]] | |||
==== Blocs laterals ==== | ==== Blocs laterals ==== | ||
Línia 64: | Línia 75: | ||
==== Seguiment dels estudiants ==== | ==== Seguiment dels estudiants ==== | ||
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants. | A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants. | ||
* [ | * [[Llistat d'estudiants d'un curs de Moodle|Llistat d'estudiants]] | ||
* [[El bloc Full d’assistència a Moodle|Full d'assistència]] | |||
* [ | * [[Controla l’assistència amb Moodle|Assistència]] | ||
* [ | * [[El seguiment de compleció d’activitats a Moodle|Compleció]] | ||
* [ | * [[Imprimir tasques d’estudiants totes de cop|Imprimir tasques]] | ||
* [ | * [[Utilitzar una aula Moodle com a estudiant|DemoStudent]] | ||
==== Grups a l'aula ==== | ==== Grups a l'aula ==== |
Revisió del 17:34, 19 set 2023
Què és
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
A la UVic, a més, tenim tres instal·lacions de Moodle independents.
Què podem fer
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
- Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle? Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.
Activitats
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
Recursos
Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.
Avaluació
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
- El qualificador
- Importar notes
- Repesques
- Avaluacions complementàries
- Excloure notes buides
- Actes
- Usos de qüestionaris
- Rúbriques
- Comentar pdf
- Retroacció d'una tasca
- Retroalimentació
- Avaluar un fòrum
- Avaluació social d'un fòrum
Blocs laterals
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
- Com afegir un bloc lateral
- HTML amb enllaços
- Bloc HTML de l’equip docent
- Incloure un bloc temàtic RSS
- Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle: eina per traspassar recursos i activitats d'una aula a una altra.
- Bloc de comentaris de l’aula Moodle
Seguiment dels estudiants
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
Grups a l'aula
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
- Treballar amb grups i agrupaments a Moodle
- Gestió del treball en grup a Moodle
- Llistats de grups de treball de l’aula
- Grupos en Moodle
- Autoselecció de grup
- Restriccions per grups i altres conceptes
Configuració de l'aula
- Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks
- Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre
- Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle
- Format per seccions
- Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant
- Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle
- Canviar totes les dates d’una aula virtual de cop
Exportació de notes a les actes
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
Autovaloració de l'aula virtual
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.