Moodle: diferència entre les revisions
De Recursos docents
Cap resum de modificació |
Cap resum de modificació |
||
Línia 24: | Línia 24: | ||
Fitxer:H5P-aula.png|H5P|enllaç=[[H5P#Afegir_una_activitat_H5P_a_una_aula_Moodle]] | Fitxer:H5P-aula.png|H5P|enllaç=[[H5P#Afegir_una_activitat_H5P_a_una_aula_Moodle]] | ||
Fitxer:Llico.png|Lliçó|enllaç=[[Lliçó]] | Fitxer:Llico.png|Lliçó|enllaç=[[Lliçó]] | ||
Fitxer:Checklist.png| | Fitxer:Checklist.png|Llista de verificació|enllaç=[[Llista_de_verificació]] | ||
Fitxer:Offlinequizz.png|Offlinequiz|enllaç=[[Offline quiz]] | Fitxer:Offlinequizz.png|Offlinequiz|enllaç=[[Offline quiz]] | ||
Fitxer:Peerassessment.png|Peerwork|enllaç=[[Peerwork]] | Fitxer:Peerassessment.png|Peerwork|enllaç=[[Peerwork]] |
Revisió del 13:59, 30 set 2024
Què és
Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials (plataforma Aules) com de no oficials (plataforma Ubiqua).
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
A la UVic, a més, tenim tres instal·lacions de Moodle independents.
Què podem fer
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
- Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle? Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.
Activitats
Les activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
Recursos
Els recursos són eines que ens permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.
Avaluació
El llibre de qualificacions és on van a parar les notes de les activitats avaluables que hem configurat a l'aula.
També ens permet afegir elements de qualificació manual i organitzar i ponderar totes les notes dels estudiants per obtenir la nota final del curs.
- El qualificador
- Importar notes
- Repesques
- Avaluacions complementàries
- Excloure notes buides
- Actes
- Usos de qüestionaris
- Rúbriques
- Comentar pdf
- Retroacció d'una tasca
- Retroalimentació
- Avaluar un fòrum
- Avaluació social d'un fòrum
Blocs laterals
Els blocs laterals ens permeten enriquir l'aula amb altres informacions d'interès pels estudiants i eines de gestió pel professorat.
- Blocs laterals de Moodle
- HTML amb enllaços
- Bloc HTML de l’equip docent
- Incloure un bloc temàtic RSS
- Sharing Cart: el meu “suro” de recursos a l’aula Moodle: eina per traspassar recursos i activitats d'una aula a una altra.
- Bloc de comentaris de l’aula Moodle
Seguiment dels estudiants
A Moodle tenim diferents eines que ens permeten fer un seguiment més acurat dels estudiants.
Grups a l'aula
Sovint hi ha algunes activitats de Moodle que cal fer-les en grup.
- Treballar amb grups i agrupaments a Moodle
- Gestió del treball en grup a Moodle
- Llistats de grups de treball de l’aula
- Grupos en Moodle
- Autoselecció de grup
- Restriccions per grups i altres conceptes
Configuració de l'aula
- Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks
- Importar continguts d'una aula Moodle a una altra
- Copiar/restaurar aules d'un curs a un altre
- Afegir una imatge de curs a l’aula Moodle
- Format per seccions
- Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant
- Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle
- Canviar totes les dates d’una aula virtual de cop
Exportació de notes a les actes
El sistema que utilitzem a la UVic-UCC fa que les notes finals de l'aula Moodle són les que es traspassen a les actes.
Autovaloració de l'aula virtual
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.